Repareren van Bladder

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Juni 30, 2007, 01:05:41
edit2Rapporteer  
Even een vraagje.. Ik kan de info namelijk ff niet terug vinden.
Afgelopen donderdag was ik mijn strut aan het oppompen en toen is bladder hij precies op de naad opgescheurd.
Heb de bladder gelijk er uit gehaald en afgeplakt maar zoals ik al verwacht had hield de plakker de boel niet bij elkaar.
Ik heb ergens, in het verleden,  iets gelezen over het repareren van de naad van de bladder..
Je zou de bladder kunnen verwarmen of zo iets?
Natuurlijk heb ik de fabrikant gemaild en die stuurt mij gelijk extra bladders, ook voor mijn andere kite,  en een reparatiekit just incase  (grinnik_kitesmiley)

Maar ik wil natuurlijk ook zelf weten hoe ik dit het beste kan repareren.

Alvast bedankt
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #1 Juni 30, 2007, 01:07:27
edit2Rapporteer  
kan je beter een hele nieuwe tube er in doen
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #2 Juni 30, 2007, 02:04:24
edit2Rapporteer  
kan je beter een hele nieuwe tube er in doen

idd had laatst bij kite reparatie erin laten zetten goed gedaan en zeer snel maar is eigenlijk simpel als je t ziet :|
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #3 Juni 30, 2007, 03:20:46
edit2Rapporteer  
@ mini-me: dit is iets voor de zelfbouw afdeling denk ik...verder: gebruik de zoekfunctie!! loser haha
mooi dat ik dat toch nu eens tegen jou kan zeggen, hahah ThumpsUp

nee serieus: de naad tussen bakfolie leggen en met strijkijzer eroverheen, en klaar is klara...
resultaat kan 3-ledig zijn: OF bladder is gemaakt, OF bladder is volledig gesmolten, OF bladder is nog steeds lek...is best 'n priegelwerkje, maar wel leuk!

gr danny
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #4 Juni 30, 2007, 03:24:05
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25913.0

nahhh...moet niet gekker worden!
eddybass

Berichten: 3
Antwoord #5 Juni 30, 2007, 04:28:07
edit2Rapporteer  
Ik heb dat dus ook gedaan, met een strijkbout. Dit werkte in eerste instantie wel, het lek was dicht. Na een tijdje kwam er toch weer een lek op dezelfde plaats. Het blijkt dat het materiaal toch iets verzwakt bij verhitting. Een betere methode is om een stukje van een oude bladder te gebruiken ( vast wel bij een kite school ofzo te krijgen)  en deze met bijvoorbeeld Bison zacht plastic lijm erop te plakken.
Ik het hier een scheur van zo'n 15 cm mee geplakt in m'n leading edge. Na zo'n 16 x gebruikt te hebben en oppompen to 12 psi nog perfect dicht.

Span zonder al te veel spanning het te repareren gedeelte van de bladder met plakband op een vlakke ondergrond. Zorg dat deze schoon en droog is. Lijm met een beetje lijm het uitgerekte/vervormde gedeelte van de scheur over elkaar zodat de scheur al zo goed mogelijk dicht is. Zo heb je extra sterkte en kan er geen lijm meer in de tube lopen zodat deze aan elkaar plakt. Knip een stukje van het  bladder materiaal uit zodat het ruim over de scheur valt. Span deze met plakband op een  stukje hardplastic folie ( doorzichtig mapje ofzo). Op deze manier voorkom je dat het materiaal gaat opkrullen als je de lijm erop smeert. Smeer het gedeelte van de tube en de "plakker" helemaal in met de lijm en laat het 10 min drogen. Plak beide delen in 1 keer op elkaar en druk ze heel goed aan. Misschien oogt de reparatie niet zo mooi maar hij is wel heel sterk en geeft een minimale vervorming  als je het op deze manier doet.


(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Juli 01, 2007, 22:09:58
edit2Rapporteer  
Thx voor alle info..
Ik ga dit vandaag of morgen maar eens uitproberen maar dan met bakpapier  ThumpsUp
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/how-to-seal-your-own-kite-bladders.aspx

Laat wel weten hoe het afgelopen is...kan wel lachen worden  (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.