florisvw
Geen avatar
Logs: 0 | 3 uur
|
waarom wil je dat? recon2 is toch juist zo gemaakt dat je het gemak van de 5th heb bij het relaunchen?
ik heb geen idee hoe je zo'n bar om kan bouwen, was even nieuwsgierig
|
|
|
Lex
|
|
|
|
|
Mich
|
vraag even bij kitereparatie.nl
Ik dacht dat hij 50 euro vraagt voor de complete ombouw
|
|
|
nickk
Geen avatar
|
Dat recon2 systeem werkt voor geen meter, vind het maar een klotesysteem. Die beschrijving die op deze site staat kan ik niet helemaal volgen.. Werken ze bij kitereparatie.nl met een bungee, zoals bij het Naish systeem?
|
|
|
daan
|
hey nick ik denk eigelijk niet dat 5th werkt op de cabrinha kites 1. omdat je pomplease niet sterk genoeg is( kan je verstevigen). 2. Ik denk dat je problemen gaat krijgen met die latten waardoor de pigtails (aanknopings punten van de stuur een power lijnen) kunnen bewegen dit zou je moeten vervangen door vast aanknopingspunten.
Dus heel veel moete voor denk ik niet echt een super resultaat. Maar ik weet het, recon is niet super iig ik heb recon 1 gehad en was niet totaal te vreden maar voor harde wind was het super simpel even je stuurlijn aan trekken (met een snok is wel belangrijk) en hoppa kite weer in de lucht.
Misschien is het een idee om een ander kite te kopen waar een 5th wel op kan misschien iets te duur in eerste instantie maar wel veiliger en waarschijnlijk bespaart het een hoop frustratie met je 5th systeem dat niet werkt op je cabrinha kite.
|
|
|
Arnie26736
|
Bij weinig wind is recon ruk, dat klopt, maar als het gewoon lkkr waait is het perfect. Binnen no time je kite weer in de lucht
|
|
|
*Maximus*
|
ik heb ook recon 2005 maar dat systeem zuigt echt als de t****g met weinig krijg je hem niet de lucht in en met net iets te harde wind moet je kei hard trekken voordat dat pinnetje er pas uit schiet.
een paar dagen geleden heb ik voor het eerst het releache systeem gebruikt zodat je kite geen kracht meer heeft........ dat moet je dus niet op zee doen want dan kom je echt niet meer aan de kant :S
|
|
|
nickk
Geen avatar
|
Idd, ik had dat laatst ook een keer; de wind was vlagerig, kite crasht in het water en ik kreeg em echt met geen mogelijkheid de lucht in. Het was bij de brouwersdam, achter de zandbank oftewel ik kon niet staan. Werd ik helemaal naar de windsurfhoek getrokken door die nikszooi, ging het nog keihard onweren ook. Echt, ik vind het waardeloos en daarom zou ik ook graag een 5th line dr op zetten, ik denk dat het op de slingshot manier(1 line) het beste gaat, maar ik hoop dat er mensen hier zijn met goede tips oid?
|
|
|
Idefixe
|
Ik zou zelf geen 5fth op een recon 2 vlieger zetten. Je safety gaat dan echt niet meer werken. lijkt me ook vwb kosten niet echt rendabel. Je safety na gebruik in ondiep water inelkaar zetten is "lastig", op diep water met een beetje wind gewoon een drama.......
|
|
|
nickk
Geen avatar
|
Ik had kitereparatie gemaild, deze zei dat het geen probleem was. Mn recon systeem werkt niet meer, maar ik kan alsnog mn chickenloop safety trekken, dus kvind het wel best, denk ik.
|
|
|
Idefixe
|
trouwens recon2 '04 bestaat toch nie? Vanaf 2005 is recon 2.
|
|
|
daan
|
nope 2004 kites zijn recon1 maar je kan natuurlijk wel varen met recon 2 bar;)
|
|
|
daan
|
klopt het dat je toch maar je kite gat verkopen?? zag op marktplaat een cabrinha nitro staan uit 2004 onder jou naam
|
|
|
nickk
Geen avatar
|
ehm nee? K vaar Co2's. Trouwens, jullie hebben wel gelijk, die hufter van een vent die me de kites verkocht heeft, zei dat het een recon2 systeem was, maar het idd n recon1systeem..Helemaal een goede reden om er een 5e lijn op te zetten (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Lude
|
Hoe wil je dat doen met die extra lijn die door het oog van je bar gaat?
Ik heb 2 cabrinha bar's, eentje zonder recon, eentje met recon1. Hier gaat de depower-lijn door een oog bovenop de bar. Als hier een extra lijntje door heen gaat zal dat gaan slijten als een gek?
Ik heb een van die barretjes op een oude arx zitten die ik misschien om wil (eventueel laten) bouwen naar een 5e lijn, maar wil liever geen nieuwe bar kopen. (Verder vraag ik het me af of het de moeite is.. alhoewel ik het een super vliegertje vind)
|
|
|