Coen2000
|
je snijdt toch net als bij snowboard ook in het water..
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
De 2007 boards van North hebben al niet zo,n scherpe rail meer ,die hebben weer een wat dikkere rail ,en die varen ook perfect..
|
|
|
Wie?
Gast
|
Een ronde rail is lkkre voor golfrijde.
|
|
|
Ondabeach
|
De theorie hier achter is dat je rail als een vin werkt tijdens het aankanten van je board. Een vin is ook scherp omdat dit veel grip geeft en minder weerstand tijdens het varen. Het heeft inderdaad wel een nadeel.. Je krijgt er "stoere" littekens van. Ook word je bij harde vlagen wat eerder van je rail getrokken.
Als je board een wat rondere rails heeft is zo'n board over het algemeen wat meer vergevings gezind. Stuur foutjes worden wat minder afgestraft. En verder vaart ie inderdaad lekkerder in de golven.
|
|
|
zagy
|
nee hoeft niet. Kijk maar naar een carved boardje, de imperator heeft in het midden een bijna ronde rail. En toch hou ik de 40 breed ook als ik overpowered ben.
|
|
|
Wie?
Gast
|
Een scherpe rail me scherpe vinden heb je wel meeste grip de vraag is alleen of je dat wel lekker vindt. Mijn boardje sol 06 heeft best een scherpe rail maar die plank van me pa sx 07 heeft weer een ronde rail. Dat wel weer lekkerder is voor golven
|
|
|
Hessel
|
Vroeg ik me ook al af, had een zelfbouw board gemaakt, maar de rail was nogal rond, niet zo rond als de imperator, maar ronder dan ik tot dan bij andere boards had gezien. Heb er tot nu toe nog geen probleem mee gehad.
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
nee hoeft niet. Kijk maar naar een carved boardje, de imperator heeft in het midden een bijna ronde rail. En toch hou ik de 40 breed ook als ik overpowered ben.
je houd m nog als je overpowered bent???? vetel, hoe doe je dat???? het hele eieren eten van het overpowered zijn is toch dat je m niet meer houd. maar goed ik zal wel niet goed overpowerd kunnen zijn,je hebt altijd baas boven baas he.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Is per board verschillend.. Ik heb de nieuwe Trax (2007) van F-one en die heeft ook geen scherpe rail.. Dit geeft een lekker los gevoel aan het board. De tips van het board zijn wel scherp ivm het kunnen varen op je rail zodat je goed hoogte kan lopen...Bovendien draagt een concaaf ook bij aan het hoogte lopen van het board... Maar of de rail nu scherp of minder scherp is..... het is nooit verstandig om je board weg te koppen met hoofd of scheenbenen
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Okay, die jongen moet nu iedere dag naar de dokter, zit op dubbele dosis anitbiotica thuis te balen, en heeft daarnaast een heeft een haat-haat relatie met z'n boardje opgebouwd. Er komt wel veel vla uit die wond.
Maarrrr, ik heb even wat boardjes bekeken, en bv een nieuwe slingshot had een mooi rond gefreesd randje erop, van boven eerst tot de helft op 45°, en dan R 2mm, is dat iets om zelf te doen?
|
|
|
heronimo
Geen avatar
|
>Lieve mensen bedankt voor het meeleven,
tot 2006 werden de rails over de hele lengte vlijmscherp gemaakt. Dit werd gedaan omdat de kites van toen niet ver in het windvenster konden worden gevaren, en er daarom grote zijwaardse krachten waren tijdens het hoogte lopen. het plankje met zo'n vlijmscherpe rail loopt dan ook ontzettend goed hoogte en is belachelijk koersvast. nadelen zijn er ook: de wonden bovenal, plus je moet heel naukeurig landen want door z'n grip vergeeft het boardje niets en soepele sexy moves kan je ook vergeten want het ding is zo rigide als trein. Zoals u begrijpt bied ik mijn plank te koop aan. Ik doe aan alle compos mee waar een modern plankje mee te verdienen is, van kiteforum.nl tot paaldansen.
|
|
|
|
globerider
Gast
|
Ronde rail in tjop en vlak water een scherpe rail.
Een scherpe rail loopt maar mijn idee ook iets makkelijk hoogte let op ik zeg niet beter !
|
|
|
Morres
|
>Lieve mensen bedankt voor het meeleven,
tot 2006 werden de rails over de hele lengte vlijmscherp gemaakt. Dit werd gedaan omdat de kites van toen niet ver in het windvenster konden worden gevaren, en er daarom grote zijwaardse krachten waren tijdens het hoogte lopen. het plankje met zo'n vlijmscherpe rail loopt dan ook ontzettend goed hoogte en is belachelijk koersvast. nadelen zijn er ook: de wonden bovenal, plus je moet heel naukeurig landen want door z'n grip vergeeft het boardje niets en soepele sexy moves kan je ook vergeten want het ding is zo rigide als trein. Zoals u begrijpt bied ik mijn plank te koop aan. Ik doe aan alle compos mee waar een modern plankje mee te verdienen is, van kiteforum.nl tot paaldansen.
Volgens mij lul je uit je nek, tot 2006, geen hoge AR, is echt onzin
|
|
|
Idefixe
|
Dit werd gedaan omdat de kites van toen niet ver in het windvenster konden worden gevaren
naar mijn bescheiden mening echt onzin. Ik vaar Cabrinha Nitro ( zowel 2004 als 2005) Beetje spelen met je depowerstrap / hoeveelheid "power" op je bar en ik zet die kite echt in ieder hoekje weg waar ik hem wil hebben. ( afgezien van een vlagerige wind dan (grinnik_kitesmiley) )
|
|
|
|
heronimo
Geen avatar
|
heronimo, pas op want die palen hebben heel scherpe randen! je moet ook niet als eerste gaan. >Lieve mensen bedankt voor het meeleven,
Volgens mij lul je uit je nek, tot 2006, geen hoge AR, is echt onzin Dit is een topic over de rails, en niet over de intrede van het hoge AR waarbij je overigens "uit je nekt lult" want geen kite loopt beter hoogte als de Cquads van pter lynn uit 1990 met het laagste AR wat je je kunt voorstellen.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
je moet ook niet als eerste gaan.
Smeer jij er eerst even wat vla uit je wond op dan? hey maar hoe is het met je pootje dan want er dient weer gebeult te worden!
|
|
|
heronimo
Geen avatar
|
Van slecht naar slechter, blijf voorlopig familybonuspunten sparen
|
|
|
sanne
|
met een vlijmscherpe rail heb je 1 mm van je rail meer in het water en misschien 1% meer grip... tja, ik houd mn pak en schenen liever heel en rond die hap met een schuurpapiertje ff af. bij mn jaime ook gedaan en nul komma nul van gemerkt in het varen, zelfs niet op spiegelglad water.
|
|
|
Kaptain
|
heb vandaag ook even mijn scheen getest enne d'r zit inderdaad vlees aan. Heb nu een mooie witte plek op het verder al lekker getinte pootje. Oh ja ook nog een mooie bult erbij.
Maar verder vandaag wel gods lekker gevaren
|
|
|