Torch of Raven 16 (2007)?

ArjanH

Geen avatar

Juli 06, 2007, 22:56:33
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Ik vaar nu 1 jaar lang met een Raven 16 uit 2005. Low-end is fantastisch. Ik wil graag overstappen naar een 2007 model. Verder vaar ik 9 & 12 Torch 2007.
Kan ik het beste gaan voor een Raven als het puur om low-end gaat, of toch een Torch nemen? Zijn er misschien mensen die hun ervaring met deze kites met mij kunnen delen?
Bedankt alvast!
Wie?
Gast
Antwoord #1 Juli 06, 2007, 22:59:12
edit2Rapporteer  
Als je ze op 24 meter lijnen gaat vliegen schijnt er bijna geen verschil te zijn. Wil je low end zou ik tog raven 16 op 27 meter lijnen nemen.
StefanoMallorca

Geen avatar

Antwoord #2 Juli 07, 2007, 04:59:21
edit2Rapporteer  
Arjan, pak een Flysurfer Speed 2 15 vierkante meter. Je weet niet wat je meemaakt wat een power die dingen hebben. Zelfs met 8 knopen kan je met dat ding nog springen. Smiley

Nee, maar nu even serieus. Als ik jou was zou ik geen 16 kopen. Van lichtweer kiten krijg je pijn aan je aanhechtingspunten in je armen. Je kan beter een maatje kleiner gaan en een groter board kopen. Zo'n mooi Naish Directional boardje of de deur uit je studentenkamer schroeven.

Slis heeft zelfs zijn veertien verkocht omdat ie dat ding te groot vond.
xray

Antwoord #3 Juli 07, 2007, 14:31:34
edit2Rapporteer  
Stefano, wat een bullshit....
Ik vaar nog altijd met veel plezier regelmatig met mijn 16m. Dat verwende gedoe van tegenwoordig over te zwaar en te lomp ben ik het niet mee eens. Een goede 16m zoals een Raven 2 of 3 vaar je echt supereasy mee...en stuurt nog altijd sneller dan menig 12m van een jaar of 2-3 geleden. De range naar beneden is ook uitstekend. Groter dan 16 brengt niet zoveel meer en een groter board werkt inderdaad goed maar heeft ook zijn ondergrens, zelfs een Door van Spleene/Flysurfer...
ArjanH

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 08, 2007, 02:40:30
edit2Rapporteer  
xray wat je zegt ik heb ook nog steeds veel plezier van mijn 16, vooral op vlakwater spots. Als die kites eenmaal snelheid hebben blijven ze wel gaan is mijn ervaring.. ja zelfs met heel weinig wind. mijn vraag was alleen er verschil zou zitten tussen de RAVEN of TORCH.. maar die heeft jammer genoeg nog niemand beantwoord..
mocht er nog iemand zijn..
Kaptain

Antwoord #5 Juli 08, 2007, 04:20:32
edit2Rapporteer  
Ik heb sinds kort de raven 2. Mij is verteld dat de raven net even wat sneller draait dan de Torch. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Heb overigens ook een torch 12 waar ik ook erg veel plezier mee heb!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #6 Juli 08, 2007, 12:03:59
edit2Rapporteer  
Ga voor de Raven, net een knoopje extra low end en daar doe je het toch voor ...
mbetz

Antwoord #7 Juli 08, 2007, 23:31:25
edit2Rapporteer  
Arjan
Ik vaar de nieuwe Raven 3 en volgens mij heeft de Ravan betere power bij Low End. Dit wordt ook in de meeste testverslagen gesteld!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.