North Vegas '05

Davidoff
Gast
Juli 07, 2007, 01:49:54
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met de Vegas 05?

goede of slechte?

Tevreden?

laat t me weten!

cheers,

David
Mundaka

Antwoord #1 Juli 07, 2007, 03:08:46
edit2Rapporteer  
Ik heb de 9m² gevaren, het is een powerbeestje. Een lekker grunt zoals ze soms zeggen. Heel snel, draait soepel, en de bar is ook heel leuk omdat die aan de uiteinden een beetje omlaag gaat. heel goede low-end, bleef met 10 knopen al in de lucht. Was zeker een goede ervaring, en ik kan er weinig anders over kwijt.

Yves
Furias

Geen avatar

Antwoord #2 Juli 07, 2007, 03:15:09
edit2Rapporteer  
Ik heb met de 12m2 wel is gevaren. Met weinig wind had ik echt grote problemen om uit het water te komen. Terwijl ik wel kon varen. Licht misschien ook aan de afstelling. Bij voldoende wind vond ik het wel een lekkere kite lekker stabiel.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 07, 2007, 03:31:32
edit2Rapporteer  
Ik heb de 16m2 gevaren, en de 8m2 heb ik een jaar in mijn quiver gehad. Allebei alleen op 5th line gevlogen. Ik heb ook de 2004 modellen in 16/12 en 8m2 gehad.

Het 05 model vliegt het beste op 5 lijnen, met 4 lijnen doe je hem tekort (iets minder depower, stuursnelheid & niet te vergeten lastigere waterstart)

Ik vond ze echt super varen! Je kan er hoog mee springen, hij stuurt snel, heeft genoeg depower en voelt heel speels aan. Niet zoveel bardruk en ook raildruk is relax.

Echt een fijne kite! Ik heb ze weg gedaan omdat ik meer depower wilde, anders had ik ze zeker nog gehouden.
Levi

Antwoord #4 Juli 07, 2007, 03:38:55
edit2Rapporteer  
Echt een fijne kite! Ik heb ze weg gedaan omdat ik meer depower wilde, anders had ik ze zeker nog gehouden.

Even over dat depower, dat is toch iets wat de Vegas06 weer wel beter bezit dan de 05?
Michiel.
Moderator

Antwoord #5 Juli 07, 2007, 03:46:50
edit2Rapporteer  
Jazeker. De Vegas06 was de eerste hybride kite op de markt. In vergelijking met de 2007 hybrides ongeveer 75% van de depower. Dus meer als de klassieke C-shape Vegas, maar niet zoveel als tegenwoordig.

Helaas voor de Vegas04/05 fans is het karakter van de kite ook totaal anders geworden. Meer power/freestyle kite. Op zich niets mis mee, maar een tegenvaller als je de oude Vegassen fijn vond. o.a. het snelle sturen is niet meer.

Geldt ook voor 07 model, en die heeft nog meer depower gekregen.

Kwa levendigheid, bardruk en stuursnelheid vind ik persoonlijk de Rebel07 meer de opvolger van de Vegas04/05.
sanne

Antwoord #6 Juli 07, 2007, 20:00:39
edit2Rapporteer  
wat is dat toch voor iets dat mensen eindeloze depower willen?? ik noem het schijnveiligheid; als je zoveel depower nodig hebt sta je gewoon met een te grote kite op het water, en als je dan een stuurfout maakt kunnen de gevolgen des te groter zijn...
heb zelf nog steeds Rhino 05 10m, meer dan zat depower, goede hangtime, heerlijk stabiel en zeer vroeg varen. denk dat de vegas is minder krachtig is, maar wat lichter stuurt. lijkt mij een fijne kite!
Davidoff
Gast
Antwoord #7 Juli 07, 2007, 20:26:28
edit2Rapporteer  
Dude's,

Bedankt voor de vele info! Ben nu de trotse eigenaar van de Vegas '05!

See you on the beaches!

Cheers,

David
Levi

Antwoord #8 Juli 08, 2007, 03:35:43
edit2Rapporteer  
Vandaag wezen kiten op het land met Vegas05 aangesloten op een North bar. Het rare was (ben beginner dus weet niet of het klopt) dat als je aan de linkerkant van je bar trok dat de kite naar rechts ging, en als je aan de rechterkant van je bar trok naar links ging.. Met lessen was dit niet zo bij een Naish Raven05.

Heeft het te maken met de lijn aansluiting of hoort dit gewoon zo? Iemand een idee?
Levi

Antwoord #9 Juli 08, 2007, 21:48:00
edit2Rapporteer  
Bumb: (zie post hierboven)

Iemand een idee?
Bart13

Geen avatar

Antwoord #10 Juli 08, 2007, 21:51:53
edit2Rapporteer  
is dit een grap?
Lex

Antwoord #11 Juli 08, 2007, 21:58:06
edit2Rapporteer  
lessen met een raven? zeker niet bij een school gelest? je weet zeker dat je lijnen goed zaten?  loser
Levi

Antwoord #12 Juli 08, 2007, 22:01:59
edit2Rapporteer  
De lijnen zaten zeker goed, vloog normaal etc. Alleen toen ik met een Raven05 bezig was hadden we een Naish bar, misschien dat het bij een North bar anders is ofzo.. Aangezien een vriend en ik al behoorlijk wat vlieger ervaring hadden konden we al best goed met een Raven05 overweg vandaar.

Maar het hoort dus niet zo dat als je aan je linkerkant van je bar trekt dat de kite naar rechts stuurd? Wil het namelijk even weten of dat een verschil is van naish en north of dat het gewoon hoort..
Lex

Antwoord #13 Juli 08, 2007, 22:22:44
edit2Rapporteer  
Gast waar ben je mee bezig? Je zegt dat je al behoorlijk wat vliegerervaring hebt, hoe kom je er dan bij om te denken of het hoord als je aan je linkerkant van je bar trekt dat de kite naar rechts gaat...? Neem even een lesje bij een goede school voordat je verder gaat aankloten...komen ongelukken van  ThumpDown
Levi

Antwoord #14 Juli 08, 2007, 22:51:11
edit2Rapporteer  
Niet met een bar dus dat kon ik niet weten, ken wel de kracht van zo'n ding en tijdens het lessen sturen was dus ook niet behoorlijk moeilijk dat hadden we al snel onder controle. Er werd ook gevraagd of we al wat vliegerervaring hadden vandaar dus met een raven05 wat erg goed ging.

By the way, ben er al achtergekomen waar het aan lag dat de bar dus verkeerd stuurde.
Lex

Antwoord #15 Juli 08, 2007, 22:52:58
edit2Rapporteer  
welke school was dat?
Levi

Antwoord #16 Juli 08, 2007, 23:15:37
edit2Rapporteer  
We kregen soort van privé les (2pers) (korting) van een kiteinstructeur van een school, we kennen die persoon zelf ook dus kregen we apart les (naam school is niet nodig lijkt mij.).
Lex

Antwoord #17 Juli 08, 2007, 23:18:44
edit2Rapporteer  
Waarom wil je de naam van de school niet noemen? Dan weet je dus dat het niet zo slim van die instructeur was om jullie met een raven te laten lessen......en wil je de school niet in een slecht daglicht zetten.

Maar succes verder ermee....wat was er nou uiteindelijk fout aan de bar dan?
Levi

Antwoord #18 Juli 08, 2007, 23:33:46
edit2Rapporteer  
Ik wil de kiteinstructeur niet in slecht daglicht zetten omdat die gene voor ons een flink goed aanbod deed waarin alles zo professioneel als het maar kan werd uitgelegd en als ik de school daarbij opnoem heb ik dus niet dat hij in de problemen komt omdat hij ons met een raven liet lessen terwijl dat gewoon goed ging. Dat een Raven niet geschikt is voor een beginnende kiter oke, kan ik begrijpen maar wij hebben zelf gezegt ervaring te hebben, zou het niet gaan was er altijd nog wel een andere kite om mee te oefenen. In ieder geval het ging prima.

Maar een vriend van mij heeft dus de Vegas05 aangeschaft en kreeg daarbij een North bar en wij gingen hem samen even testen op een groot leeg veld (eerste keer na les). Volgens hem lag het aan de powerlijnen die verkeerd om zaten, de bar zelf moest ook even nagekeken worden want sommige lijnen bleken niet echt heel goed te zitten. Maja het is nu allemaal goed een ervaren kiter heeft ook nog even de bar en lijnen goed nagekeken.

Nog bedankt verder voor het reageren.  ThumpsUp
Lex

Antwoord #19 Juli 09, 2007, 01:11:17
edit2Rapporteer  
ok...mooi dat alles dan is opgelost  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Antwoord #20 Juli 09, 2007, 13:17:25
edit2Rapporteer  
wat is dat toch voor iets dat mensen eindeloze depower willen?? ik noem het schijnveiligheid; als je zoveel depower nodig hebt sta je gewoon met een te grote kite op het water, en als je dan een stuurfout maakt kunnen de gevolgen des te groter zijn...

Ik snap je verhaal, maar voor mij persoonlijk is 'meer veiligheid' nooit de reden geweest om meer (en daarmee bedoel ik ook nog eens: geen totale depower) depower in mijn kites te willen. Jouw argument van "met een te grote kite op het water staan" klopt als een bus!

Reden 1: waveriden. Ik kan nu op mijn waveboard de power vrijwel uit de kite gooien. Kan met een classis C-shape niet.

Reden 2: op reis. Hoef nu minder kites mee te nemen (gewicht) en meer kans om op het water te staan.

Reden 3: Wisselen van kites hoeft vrijwel nooit meer. Helaas hebben we de laatste tijd te maken met zeer vlagerige, en wisselende wind. Met de huidige kites komt het nog zelden voor dat je echt de verkeerde maat hebt opgezet.

Dit is mijn persoonlijke overweging. Zowel de Vegas05 als de R5 zijn topkites! Ben je er tevreden mee en je neemt de windrange voor lief, dan zie ik geen reden tot overstap naar meer depower kites.
Garmt

Antwoord #21 Juli 09, 2007, 17:42:15
edit2Rapporteer  
Ik heb bijna twee jaar met een Vegas05 14m gevaren. Ik kwam toen van een Airblast en een Wipika Amp af, dus dat was echt een verschil tussen hel en hemel. Ben er altijd erg tevreden mee geweest, hij heeft heerlijk gevaren, snel gestuurd, makkelijk gesprongen, lekker veel depower voor een kite uit 2005 en hele mooie kleurtjes

Minpunten vond ik de kleur van de lijnen (in 2005 nog 4 witte lijnen aan een bar vond ik een beetje jammer voor een zgn A-merk) en 't gebrek aan elastiek in de 5e lijn (heeft een naish-bar uit hetzelfde jaar bijv. wel, zodat je 5th niet ontzettend gaat 'hangen').
Michiel.
Moderator

Antwoord #22 Juli 09, 2007, 18:41:54
edit2Rapporteer  
Minpunten vond ik de kleur van de lijnen (in 2005 nog 4 witte lijnen aan een bar vond ik een beetje jammer voor een zgn A-merk) en 't gebrek aan elastiek in de 5e lijn (heeft een naish-bar uit hetzelfde jaar bijv. wel, zodat je 5th niet ontzettend gaat 'hangen').

Dat had de 2004 5th bar wel, maar is verwijdert sinds de 2005 bar. Overigens maakt het voor de prestaties niet uit.
Antwoord #23 Juli 09, 2007, 19:06:30
edit2Rapporteer  
heb zelf nog steeds Rhino 05 10m, meer dan zat depower, goede hangtime, heerlijk stabiel en zeer vroeg varen. denk dat de vegas is minder krachtig is, maar wat lichter stuurt. lijkt mij een fijne kite!

volgens mij heeft de gemiddelde BOW rider gewoon 2 kites in zijn quiver, 1 voor harde wind en 1 voor normale wnd.
dus ik weet niet hoe je eraan komt dat we allemaal graag met een te grote kite op het water willen staan.
ik wil gewoon een kite met een grote range en die depower is altijd handig!
Michiel.
Moderator

Antwoord #24 Juli 09, 2007, 21:45:45
edit2Rapporteer  
Hij heeft wel gelijk: in het high-end sta je eigenlijk met een veel te grote kite in de lucht, en dat kan wel degelijk gevaarlijk zijn. Zeker in de handen van een beginner.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.