nadeel is alleen, de 5 de lijn is een "hype" tegenwoordig omdat het meer veiligheid geeft. er kan hier wel een 5de op alleen dan draait die zich wel om de depwer heen bij een loop, of 360 ofzo.
Het lijkt me dat de bar wel erg sterk moet zijn bij dit systeem. Alle krachten van de powerlijnen komen op het uiteinde van de bar. Bij een normale bar setup, komt er geen kracht van de powerlijnen op de bar te staan, maar alleen op het depowerkoord dat er doorheen loopt. De bar hpoeft alleen de krachten van de stuurlijnen te verwerken. Bij deze bar lopen alle krachten via de bar, dus bij mega kiteloops krijgt de bar nogal wat krachten te verwerken.
Ja, ik moet er niet aan denken.......... Maar verder is het wel een mooi systeem. Goed bedacht en zolang het heel blijft zal het ook wel goed werken denk ik. Ik blijf er alleen aan twijfelen of die bar het wel gaat houden. Maar als ik er verder nog over nadenk. Good old times..... De oude tweelijners hadden natuurlijk ook alle kracht op het uiteinde van de bar. Ik weet alleen niet of dit te vergelijken is.
Je vraagt je inderdaad af wat ie doet met zand er in en alle krachten zich concentreren op de uiteinden op zo'n holle buis. Als ie qua materiaal heavy duty is heeft ie wel een hit denk ik.
kevlar en carbon = duur. het zal wel duur zijn. Ik heb wel een keer gehad dat het velletje tussen mijn vingers bij het depoweren even mee werd getrokken het bargat in, au. Maar constructief idd een beetje met een kanon op een mug schieten. En het verloop van het vieren van de stuurlijnen is ook niet lineair, naarmate je de bar van je afduwt. Toch goed gedaan van die Billy! (even voor de volledigheid, Bill is meestal de roepnaam van William, en William is weer Engels voor Wim, en wimt is weer Limburgs voor ... get it?)