Billy Blackman bar

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Juli 11, 2007, 22:16:07
edit2Rapporteer  
vers van Hanglos gepikt:
http://www.kiteflix.com/movies/pullybar_demo.wmv
ik moet het nog even op me in laten werken maar het ziet er wel vedt uit, ik weet niet wat het doet met een hap zand er in...
~Kas

Antwoord #1 Juli 11, 2007, 23:19:22
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit maakkelijk met depoweren kan nu zelf niet goed bij de depower door mijn korte armpjes Tongue
Jurrien

Antwoord #2 Juli 11, 2007, 23:29:12
edit2Rapporteer  
nadeel is alleen, de 5 de lijn is een "hype" tegenwoordig omdat het meer veiligheid geeft. er kan hier wel een 5de op alleen dan draait die zich wel om de depwer heen bij een loop, of 360 ofzo.

verder wel leuk systeem!
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #3 Juli 12, 2007, 17:14:02
edit2Rapporteer  
Weet niet of t wat is Smiley

dnk dat mensen die niet goed kunnen kite de bar hard aantrekken naar beneden waardoor de kite meer kracht krijgt weer not good!
Lord of the Boards

Antwoord #4 Juli 13, 2007, 05:00:29
edit2Rapporteer  
Het lijkt me dat de bar wel erg sterk moet zijn bij dit systeem. Alle krachten van de powerlijnen komen op het uiteinde van de bar.
Bij een normale bar setup, komt er geen kracht van de powerlijnen op de bar te staan, maar alleen op het depowerkoord dat er doorheen loopt. De bar hpoeft alleen de krachten van de stuurlijnen te verwerken.
Bij deze bar lopen alle krachten via de bar, dus bij mega kiteloops krijgt de bar nogal wat krachten te verwerken.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 13, 2007, 05:04:52
edit2Rapporteer  
hehe dat dan midden in een loop je bar in het midden doorbuigt en je handen of hand er lekker tussen wordt geknepen :S
Lord of the Boards

Antwoord #6 Juli 13, 2007, 05:12:55
edit2Rapporteer  
Ja, ik moet er niet aan denken.......... Maar verder is het wel een mooi systeem. Goed bedacht en zolang het heel blijft zal het ook wel goed werken denk ik. Ik blijf er alleen aan twijfelen of die bar het wel gaat houden.
Maar als ik er verder nog over nadenk. Good old times..... De oude tweelijners hadden natuurlijk ook alle kracht op het uiteinde van de bar. Ik weet alleen niet of dit te vergelijken is.
Ondabeach

Antwoord #7 Juli 13, 2007, 13:13:54
edit2Rapporteer  
Je vraagt je inderdaad af wat ie doet met zand er in en alle krachten zich concentreren op de uiteinden op zo'n holle buis.
Als ie qua materiaal heavy duty is heeft ie wel een hit denk ik.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 Juli 13, 2007, 14:35:53
edit2Rapporteer  
kevlar en carbon = duur. het zal wel duur zijn. Ik heb wel een keer gehad dat het velletje tussen mijn vingers bij het depoweren even  mee werd getrokken het bargat in, au.
Maar constructief idd een beetje met een kanon op een mug schieten. En het verloop van  het vieren van de stuurlijnen is ook niet lineair, naarmate je de bar van je afduwt.
Toch goed gedaan van die Billy!
(even voor de volledigheid, Bill is meestal de roepnaam van William, en William is weer Engels voor Wim, en wimt is weer Limburgs voor ... get it?)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.