Ameland?

Merc
Gast
Juli 20, 2007, 15:35:04
edit2Rapporteer  
Wie weet daar meer over?
Waar kan je daar varen?
Is iedereen welkom of moet je lid zijn?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt.
Het zijn oudere berichten en wil weten of er inmiddels andere regel gelden!

Graag info van mensen die nuttigs te melden hebben. Thansk!!
Bolke007

Geen avatar

Antwoord #1 Juli 20, 2007, 16:00:21
edit2Rapporteer  
Waar kun je varen:

waddenzeekant: linker kant als je van de boot komt

Noordzeekant: (alleen met vergunning): tussen de aangewezen strandpalen. Maar volgens mij kiten er ook veel zonder vergunning.

Suc6!

Merc
Gast
Antwoord #2 Juli 20, 2007, 16:42:17
edit2Rapporteer  
Bedankt!
Ik ga het laatste weekend van augustus schoonpa en ma weg brengen naar Amelland (vanuit Tilburg). Ik wil dan, als het waait uiteraard, mijn spullen mee nemen zodat ik niet helemaal een lang eind rijdt zonder eigen belang erbij te hebben.

Ik begrijp dat ik dan meteen moet kijken hoe het getij is. Bij de Wadden kan het alleen bij hoogwater.
De aangewezen strandpalen bij welk dorp(?) zitten die? En waar haal je dan die vergunning? Bij de gemeente of bij een club?

gr. Mers
Bolke007

Geen avatar

Antwoord #3 Juli 20, 2007, 20:47:38
edit2Rapporteer  
vergunning bij gemeente, maar het aanvragen duurt best lang, ik zou gewoon zonder kiten...valt best wel mee.

waterstanden op: www.getij.nl

bij elk aan de zee liggend dorpje mag je bijna kiten, voor meer zekerheid: vraag even bij de lokale kiteshop in Nes.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.