Kunst van het loopen?!

mbetz

Antwoord #25 Juli 30, 2007, 15:28:29
edit2Rapporteer  
Jurgen
Met loopen kun je het beste beginnen door je kite te loopen bij een richtinsverandering. Dus ipv je kite bovenlangs naar de nieuwe richting te sturen, onderlangs loopen. Als je met je board een grote bocht vaart en dus in switch uitkomt krijg je eeg goed gevoel voor de beweging van de kite (loopt deze snel, kleine bocht, grote bocht etc) en je krijgt gevoel voor de krachten die je te verduren krijgt. Als je een richtingsverandering met loop onder de knie hebt kun je met sprongetjes starten...

Success

Mike
diederik

Antwoord #26 Juli 30, 2007, 15:42:39
edit2Rapporteer  
volgens mij worden de dowloop en de backloop hier een beetje door elkaar gehaald...
Flyingtrunkie

Antwoord #27 Juli 30, 2007, 19:15:01
edit2Rapporteer  
volgens mij niet!
mijngatindelucht

Antwoord #28 Juli 30, 2007, 22:21:53
edit2Rapporteer  
Nou heb veel geleerd, bedankt allemaal.

Mijn leerstijl is observeren...dus eerst kijken en uitleg en dan gewoon sticken ;-) ...dus geen board breken!

Alex, weet jij wat er nou fout ging bij jouw loop. Als ik het filmpje kijk kan ik het niet ontdekken. Heb het idee dat het ligt aan 2 dingen:
1 je kite stond niet op 12 of 1 toen je begon te loopen, maar was nog deels in de powerzone waardoor je kite ook veel lager ging en je veel meer pull kreeg.
2 je liet je kite niet naar 12 gaan, maar bleef aan de bar trekken. De kite krijgt dan geen kans naar boven te knallen

Antwoord #29 Juli 31, 2007, 18:37:45
edit2Rapporteer  
volgens mij een goede observatie! wat voor maten werden er gevaren die dag?
slufterhufters.com

Antwoord #30 Juli 31, 2007, 18:56:51
edit2Rapporteer  
Wat er bij Alex fout ging:

De kiteloop was goed maar hij hing te laag voor de langzame draai die hij met de kite maakte.
Had hij 4 a 5m hoger gehangen dan had hij hem kunnen landen.

De kite draait op het laatst binnen zichzelf, dan val je dood uit de lucht.
Als de kite rond is dan stuur je hem door naar boven, dan kan je onder je kite doorgaan, maak dan een downloop of nog een snelle kiteloop voor je land, Alex had de bar nog 1 kant opgetrokken.

Alex had zijn kite misschien iets te veel gedepowered en trok niet hard genoeg aan de bar.

Je moet ook niet vergeten dat Alex in het Filmpje zijn 1e echte kiteloops maakte.
De 1e 2 waren snelle kiteloops, zonder pull, maar zo moet je wel oefenen en vertrouwen kweken voor het echte werk.

Elke wind is anders en bij elke wind is het andres loopen, die ervaring krijg je door veel te loopen, en daarbij zal je vallen want dat gaat er gebeuren...

Waarom zijn er zo weinig hardcore kiteloopers?
Dat zal je wel merken als je eenmaal goed bent gevallen, 90% die gaan leren kiteloopen zal het na een vette valpartij wel voor gezien houden.
Zet je wel door dan is de beloning dat je op 10m hoogte een backroll kiteloop maakt waarbij je bijna zo hoog als de kite hangt een ervaring die je niet zal vergeten.
Zit nu al met kippevel als ik er aan denkt....
jeroen90

Antwoord #31 Juli 31, 2007, 19:04:32
edit2Rapporteer  
maar arno in het filmpje had jij ook niet echt super veel pull.. Alex ging VEEEL harder. Dus volgende x wil ik jou ook zoon loop zien maken als alex alleen dan zonder de crash.
Alferink

Antwoord #32 Juli 31, 2007, 19:07:48
edit2Rapporteer  
Ik deed in t begin beetje bovenin loopen, maar dat is niet (leuk) extreem.

Nu probeer ik m zo laag mogelijk over het water te raggen, maar dan kom je zonder moeite 4/5m hoog met zo'n smak neer dat wanneer ik land niet op m'n board kan blijven staan en met me reet in t water kom.

Ik denk dat ik m niet in een x door moet loopen, of harder moet (durven) poppen zodat ik hoger ga en m'n kite weer een beetje lift kan geven voor ik land.

Maar heb wel al een paar keer gehad dat ik evenhoog zat als m'n kite.
1x zelfs het strand kunnen zien boven m'n kite.

En de bijzaken, paar keer flink pijn in je voeten,  gister schoof ik net een beetje uit m'n voetband, waardoor ik lande op de rand van m'n board. Doet best zeer.

Maar ik moet zeggen, geeft wel een superkick als je zo achter je kite aan gesleurd word in de lucht. Als je die versnelling voelt...... verslavend  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 Juli 31, 2007, 21:33:57
edit2Rapporteer  
maar arno in het filmpje had jij ook niet echt super veel pull.. Alex ging VEEEL harder. Dus volgende x wil ik jou ook zoon loop zien maken als alex alleen dan zonder de crash.

Geloof me, ik heb Arno op de Slufter eens zien loopen onder naar ik meen zijn torch 8m2....

Op 10m hoog, in harde wind, dikke loops!!! Helaas dat dat niet op film staat. Zien is geloven...
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #34 Juli 31, 2007, 22:07:14
edit2Rapporteer  
Ik vond het wel vette loops Jeroen. Hij zegt toch ook dat het windafhankelijk is, je moet wel goed kunnen landen en niet op het water te plette vallen (Alex)
jeroen90

Antwoord #35 Juli 31, 2007, 22:34:32
edit2Rapporteer  
het zijn ook vette loops. Maar die alex ging zovel harder.
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #36 Juli 31, 2007, 22:37:57
edit2Rapporteer  
het zijn ook vette loops. Maar die alex ging zovel harder.
... op zn bek. 
Was wel een heeel brute idd, dat zal wel ff schrikken zijn geweest tijdens die loop.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.