Beginnersvraag

koeleman
Gast
Juli 30, 2007, 22:03:39
edit2Rapporteer  
Hee mensen.
Ik heb net een complete kitesurf cursus van 2 dagen achter de rug en kan nu al hoogte varen.
Nu wil ik zelf mischien ook een kite kopen maar ik zie soms nog onbekende begrippen.
Bow en c shape begrijp ik wel maar wat is een flat kite? en wat bedoelen jullie met hooked
en unhooked varen. want ik zag bij bijvoorbeeld ozone instict sport dat hij goed is in unhooked varen is dat dat je
je chickenloop niet aan je trapeze doet of zoiets? ik snap er echt niks van namelijk

Alvast bedankt
Davidoff
Gast
Antwoord #1 Juli 30, 2007, 22:29:13
edit2Rapporteer  
Koeleman.

Allereerst welkom op kitehight.

Hebben ze je dat niet uitgelegt op de 2 dagen les?  (geschokt_kitesmiley)
Best belangrijke informatie die je zou moeten krijgen namelijk.

Een C-kite: heeft de vorm van een C. Die herken je heel gemakkelijk. Goed voor beginners.
Een Bow-kite -of Flat: zijn over het algemeen wat platter. En hebben de vorm van een Boog.

Hooked: Ingehaakt op trapeze (chickenloop)
Unhooked: Uitgehaakt op trapeze (chickeloop)

Het voordeel van Hooked varen is dat je je bar heel relaxed kunt bewegen en kun je er voor kiezen om kracht (power) in je kite te krijgen door je bar naar je toe te halen. En verminderen (depoweren) door je bar van je af te duwen.

Als je dus unhooked wil varen, komt er ontiegelijk veel power op je handen te staan. tenzij je em goed afstelt. maar over t algemeen is t best zwaar.

Neem nóg een 2 daagse les. of vraag hier raak! (tong_kitesmiley)

David
koeleman
Gast
Antwoord #2 Juli 30, 2007, 23:03:13
edit2Rapporteer  
Oke dankjewel voor je duidelijke antwoord.
maar al ga je unhooked moet je alles anders afstellen denk en dan bengelt je chickenloop er ook bij neem ik aan. Ik denk dat ze het bij ons niet hebben uitgelegd omdat je als beginner niet gelijk unhooked gaat varen.

Doei
Davidoff
Gast
Antwoord #3 Juli 30, 2007, 23:21:36
edit2Rapporteer  
doei
Jolien.

Antwoord #4 Juli 30, 2007, 23:59:16
edit2Rapporteer  
maar al ga je unhooked moet je alles anders afstellen denk en dan bengelt je chickenloop er ook bij neem ik aan. Ik denk dat ze het bij ons niet hebben uitgelegd omdat je als beginner niet gelijk unhooked gaat varen.

Doei

Nee, tuurlijk niet Smiley!! er komt dus max. power op je depowerlijnen (waar je chickenloop aanvastzit) dat ze strak staan. je hebt dan 4 lijnen waar evenveel kracht op staat... Snappie?
Misschien kan iemand anders het wat duidelijker uitleggen.

Maar Unhooked varen als beginner is gewoon niet nodig! Meeste guys doen dit omdat ze een trick gaan doen en dus ff unhooked moeten. Niemand vaart unhooked als ze gewoon beetje cruisen...
JorritPi

Antwoord #5 Juli 31, 2007, 01:35:17
edit2Rapporteer  
Unhooked varen is ook onwijs overbodig...dat doet bijna niet niemand... even uithaken voor tricks is meer gangbaar.  (grinnik_kitesmiley) en zelfs voor veel tricks is dat niet eens nodig.
koeleman
Gast
Antwoord #6 Juli 31, 2007, 03:15:30
edit2Rapporteer  

Doei

Nee, tuurlijk niet Smiley!! er komt dus max. power op je depowerlijnen (waar je chickenloop aanvastzit) dat ze strak staan. je hebt dan 4 lijnen waar evenveel kracht op staat... Snappie?
Misschien kan iemand anders het wat duidelijker uitleggen.

Maar Unhooked varen als beginner is gewoon niet nodig! Meeste guys doen dit omdat ze een trick gaan doen en dus ff unhooked moeten. Niemand vaart unhooked als ze gewoon beetje cruisen...

Nee snap er geen bal van even veel kracht op allebei 4 de lijnen
Maar ik kom er vast wel achter al zie ik het andere mensen doen of iemand kan het goed uitleggen?

Sybren
Lex

Antwoord #7 Juli 31, 2007, 15:24:19
edit2Rapporteer  
Als je uithaakt, trek je de bar maximaal aan in pricinipe, dat zorgt ervoor dat je meer power hebt omdat je de stuurlijnen aantrekt. Als je de stuurlijnen aantrekt,word de kite meer in de wind gekanteld. Dus krijg je meer kracht.

snappie?
koeleman
Gast
Antwoord #8 Juli 31, 2007, 15:43:05
edit2Rapporteer  
Ja ik snap het. en bladders is dat een luchtzak die in de leading edge zegmaar zit?
Lex

Antwoord #9 Juli 31, 2007, 15:50:20
edit2Rapporteer  
ja die condoom in de strut's
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.