zaterdag CALLANTSOOG

Idefixe

Berichten: 8241
Augustus 03, 2007, 17:44:30
edit2Rapporteer  
zoals het er nu uitziet staat er morgen een lekker zuidwestwindje aan de kust in Noordholland. Gaan dus maar eens even met de crew naar Callantsoog. ( paal 13 is dat geloof ik)
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 Augustus 03, 2007, 22:31:08
edit2Rapporteer  
Ow hip ik ben part of the crew!
Gewoon ouderwets raggen morgen!
Dutch_windmill

Berichten: 81
Antwoord #2 Augustus 05, 2007, 02:28:57
edit2Rapporteer  
was zeker de moeite waard om dat stuk vanuit Rotterdam te komen puffen.... Jah live!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Augustus 05, 2007, 04:14:12
edit2Rapporteer  
Hi was lekker jah!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Augustus 05, 2007, 18:00:17
edit2Rapporteer  
Hoe ver moet je lopen met je spullen in vergelijking met wijk aan zee de bunker ???

Hadden jullie nog last van de strekdammen ???


Mot je nog parkeergeld betalen en hoeveel ????
roeb
Gast
Antwoord #5 Augustus 05, 2007, 18:40:27
edit2Rapporteer  
Ik was er gister ook, je kan in Callantsoog op 2 plaatsen surfen, bij de reddingsbrigade en nog een stukje meer naar Den Helder zegmaar.

Volgens mij moet je voor het parkeren in Callantsoog zelf betalen, dan kan je bij de reddingsbrigade opstappen. Rob en ik parkeren altijd iets buiten Callantsoog (boven het dorpje), daar kan je altijd gratis parkeren en zit je ook direct aan de opgang.
Als je dan op het strand komt, dan moet je iets richting Den Helder, daar mag je kiten (en vliegeren), verder moet je miniaal 30m uit de kant blijven in die zones..

De meeste kiters staan bij de reddingsbrigade (gister althans)..
Gister hadden we geen last van de strekdammen (het was vloed) maar je kan anders goed tussen die dingen varen, ze liggen vrij ruim uit elkaar.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 Augustus 05, 2007, 20:32:44
edit2Rapporteer  
Nog lekker gevaren daar Robert in vergelijking met Andijk en schellinkhout ????

Geen last van badgasten ????
roeb
Gast
Antwoord #7 Augustus 05, 2007, 23:26:49
edit2Rapporteer  
Goed gevaren daar, van badgasten weinig last, die kwamen pas rond 11 uur (wij 9 uur) en we zaten goed naar de zijkant.

Als het goed is heeft Wijk constantere golven, maar dit is iig beter dan andijk (qua klotsbak) maar je kan natuurlijk niet staan... oja, het is zout daar
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 Augustus 07, 2007, 16:17:19
edit2Rapporteer  
Bij de reddingsbrigade ( "paal 13" What's in a name.........) is dus de officiële kitespot @ Callantsoog. Je kunt dan ( gratis) parkeren bij de meest noordelijke parkeerplaats van het dorp. Da's dus bij de patatkraam bij de duinovergang. Vnadaar is het ongeveer 300 meter lopen naar de kitespot. Voordeel van het kiten bij de off. kitespot: je zit RECHT voor de reddingsbrigade en die gasten houden echt de boel heel goed in de gaten. Er was een kiter die z'n vlieger niet meer de lucht in kreeg en er was direct een boot van de reddingsbrigade bij. Topservice dus.
Bij echt hoog water ga makkelijk over de strekdammen heen. Bij laag water zijn die dammen heel goed te zien. Bij wisseling van tij moet je wel ff uitkijken. Heb je sideshore windje heb je absoluut geen last van die dammetjes.
jelmerboy

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #9 Augustus 08, 2007, 13:34:25
edit2Rapporteer  
Goed gevaren daar, van badgasten weinig last, die kwamen pas rond 11 uur (wij 9 uur) en we zaten goed naar de zijkant.

Als het goed is heeft Wijk constantere golven, maar dit is iig beter dan andijk (qua klotsbak) maar je kan natuurlijk niet staan... oja, het is zout daar
Ik vond Callants juist top vanwege die golven die zo mooi binnen kwamen rollen! En Andijk kwa chop valt wel heel erg mee man, beetje achteraan blijven he:D

Heb helaas zelf maar half uurtje gevaren ivbm knie blessure. En toen ik nog even wou flyboarden werd er meteen weer moeilijk gedaan dat het niet mocht daar. *blegh*
roeb
Gast
Antwoord #10 Augustus 08, 2007, 14:19:50
edit2Rapporteer  
Ja oke, ligt ook aan de windrichting..
Vorige week maandag was ik in andijk, dan heb je op somige stukken om de meter een golf van een meter, dat vaart niet zooo lekker..

Maar Callantsoog is super hoor  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.