Ik moet mijn kites verkopen (vegad 7,10,14 meter) omdat mijn nieuwe set weer in aantocht is:D(7,9,12). Deze zal volgende week binnenkomen. Nu zegt marijn dat de 08 het zelfde is als de 06. Ik durf te wedden dat Marijn hem zelf nog niet eens geprobeerd heeft! Ga er dus eerst onder hangen voordat je meteen weer kletspraat op het forum klapt.
Nu even mijn ervaringen met de 7en: Na het ontvangen van de kite was het even zoeken naar de juiste instellingen. In het begin had ik het idee dat de kite helemaal geen power had. Hierdoor kon ik pas met 30 knopen een beetje heen en weer varen. Gelukkig vond ik na een paar dagen pielen de juiste instellingen, en kon ik ook al snel kiten met een knoopje of 23-24. Daarentegen is de highend van de 7 meter enorm. Ik kan mijn Vegas 7 bijvoorbeeld even lang houden als een xbow7 meter. (ik gok tot een knoopje of 36-40 dus)
Het sturen van de kite is gewoon goddelijk. Hij draait snel, licht en gemoedelijk. Hieraan zul je in het begin enorm moeten wennen omdat je hierdoor bijna niet weet waar je kite is. MAAR: Ik kan hier wel opschrijven wat mijn bevindingen zijn, dit blijft echter altijd persoonlijk!! Daarom snap ik ook niet waarom mensen blindelings op andermans adviezen ingaan, en een kite kopen zonder hem eerst geprobeerd te hebben.
Je kunt het best dus zelf even aan die bar gaan hangen.
al hij zegd dat jij eerst zelf de kite moet varen voordat je er een oordeel over geeft en hij geeft er zelf wel een oordeel over kan je er uit gaan dat hij hem al gevaren heeft
zelf heb ik de 10m 2007 vegas en heb ook de 2006 10m gevaren en ralph heeft zeker gelijk dat je er wel aan moet wennen maar ik vind het echt een ernom lekkere kite waar ik gewoon veel plezier van heb
heb de 7 zelf nog niet gevaren maar zit er wel ook aan te denken om er een te kopen voor de winter helaas heb ik er niet genoeg geld voor op het moment
Heb de 10,12 en 14 meter een paar maanden geleden tijden het young blood camp in Egypte mogen testen. Ik kan natuurlijk niet anders zeggen dat ik het een erg lekkere kite vond. De kite heeft wat meer lift en hangtime, maar hij is nog steeds(net zoals de 07) op freestyle gericht. Nu heeft marijn wel een beetje gelijk, de kite is idd iets meer naar het 06 model gegaan. Maar de 06 vegas is en blijft toch een hele andere kite.