Langeveldse Slag, Kiten Toegestaan?

VincentC

Berichten: 2608
Augustus 21, 2007, 17:20:20
edit2Rapporteer  
Even een hele korte vraag, is het kiten op de Langeveldse Slag (?) bij Lissen, ergens boven Noordwijk toegestaan?  ThumpsUp
Pjoeloe

Berichten: 322
Antwoord #1 Augustus 21, 2007, 17:33:18
edit2Rapporteer  
Volgens mij niet.. kom zelf uit Lisse(zonder N), maar volgens mij kan je beter naar Nurtwijk of Kattuk rijden.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #2 Augustus 21, 2007, 17:58:12
edit2Rapporteer  
jawel dit is vrij gebied verklaard omdat er in noordwijk niet meer vrij gekite mag worden
Moradius

Berichten: 149
Antwoord #3 Augustus 21, 2007, 18:09:16
edit2Rapporteer  
@Pjoeloe
Dat is dan bij jou om de hoek, je mag daar gewoon vrij kiten. Je hebt daar lekker veel ruimte. Nadeel is wel dat er op sommige dagen weinig tot geen kiters zijn.
Pjoeloe

Berichten: 322
Antwoord #4 Augustus 21, 2007, 21:25:22
edit2Rapporteer  
hehe! Straat uit, linksaf  (grinnik_kitesmiley)

@ Michiel: Nurtwijk noorder straat is toch vrij.. alleen voor de kiteclub mag er gekite worden wanneer je daglid bent. Of heb ik het nou mis...
Rrob

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #5 Augustus 21, 2007, 21:48:40
edit2Rapporteer  
Langevelder meldt zich! Als iemand daar gaat, hoor ik het graag! Ik woon namelijk aan de Langervelderslag, vrij dichtbij dus Wink Zit binnen 5 minuten op het strand. Alleen is er bijna nooit iemand en ik mag niet alleen van mijn mammie Sad Noordwijk Noord is enkel voor de school, zie citaat. Op Langervelderslag is het in ieder geval toegestaan aan de zuidkant van Langervelderslag. Leg je spullen ter hoogte van radiostation Nora (grote hoge zendmast, niet te missen) dan heb je een goede houvast en weet je makkelijk waar je spullen liggen. En voorkomt ook dat die hondenclub voorbij komt en je spullen onderpist. (spreek uit ervaring, helaas)

Om wat duidelijkheid te scheppen over de regels in Noordwijk, heb ik wat relevante onderdelen opgesomd van het besluit.

Citaat
Als gebieden, waar het verbod op het hebben van een kitesurfboard op het strand of daarmee zee te kiezen niet van toepassing is, de volgende drie locaties aan te wijzen:

  • A. een zone van 200m tussen strandafgangen 2 en 4, beginnend 25m ten noorden van rijksstrandpaal 83.000 (zijnde het gebied ter hoogte van het verenigingsgebouw van de Kustsurfvereniging Noordwijk);
  • B. een zone van 200m ten noorden van strandafgang 21, beginnend 50m ten noorden van rijksstrandpaal 80.500);
  • C. een zone van 250m tussen radiostation Nora en de Langevelderslag, beginnend ter hoogte van rijksstrandpaal 75.500;

Zone A regels:
de gebiedsaanwijzing zoals genoemd onder A geldt slechts voor leden van de Kustsurfvereniging Noordwijk (KSN) almede personen die zich als incidentele kitesurfers (dagleden) hebben aangemeld en zijn geregistreerd bij de KSN. Leden en dagleden dienen als zodanig herkenbaar te zijn door kleding en/of aanduidingen op de kleding;

Zone B regels:
De gebiedsaanwijzing zoals genoemd onder B geldt slechts voor instructeurs van de aldaar gevestigde kiteschool of -scholen alsmede cursisten die onder toezicht staan van deze instructeurs. Instructeurs en cursisten dienen als zodanig herkenbaar te zijn door kleding en/of aanduidingen op de kleding;

Zone C regels:
de gebiedsaanwijzing zoals genoemd onder C slechts geldt voor kitesurfers die de sport in niet-commercieel verband beoefenen;
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #6 Augustus 22, 2007, 05:43:07
edit2Rapporteer  
met welke windrichting kan je hier varen dan??
Rrob

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #7 Augustus 22, 2007, 14:28:19
edit2Rapporteer  
Zelfde als Noordwijk.

N  -  NO  - ZW  -  W  -  NW
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #8 Augustus 22, 2007, 15:22:30
edit2Rapporteer  
OKE THANKS voor mij is het ook niet ver weg ThumpsUp
maar is het daar vlak water?
en vlagerig of juist niet?
landen van je kite?
Moradius

Berichten: 149
Antwoord #9 Augustus 22, 2007, 22:07:28
edit2Rapporteer  
@Niels
Het ligt aan zee ten noorden van Noordwijk dus geen vlak water. Vlagerigheid niet echt aan zee, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de wind, windrichting en of er obstakels zijn (over land, bomen, gebouwen etc.)
En je hebt genoeg ruimte om je kite op te laten of te landen, alleen natuurlijk niet te dichtbij een afvalbak staan of bij een paal.   

En omdat er vaak niet zo veel kiters zijn is het misschien handig om gewoon een berichtje in dit topic achter te laten: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=21950.0
Hier zitten namelijk de meeste locals.
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #10 Augustus 22, 2007, 23:25:52
edit2Rapporteer  
heyy

ik woon ook in lisse

we kunnen wel eens een keer met ze alle afspreken

NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #11 Augustus 23, 2007, 16:31:45
edit2Rapporteer  
oke thanks voor de uitleg van de spot.
maar ik dacht dat het een soort plas was ofzo in lisse...
want als die kant wel is op rij dan zie ik daar in de buurt ook best grote plas liggen dacht dat het was...

maar iedergeval thanks en kom wel keer kijken daarzo...
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #12 Augustus 23, 2007, 19:37:38
edit2Rapporteer  
Aankomende zaterdag worden er op de Lange Veldse Slag bij Lissen (Boven Noordwijk) filmopnames gemaakt voor een nieuwe TV serie ' Co-assistent ' voor Net5.
De planning was dat de opnames dinsdag plaatst zouden vinden, maar door het weer is dit verplaatst naar zaterdag. Aangezien ik en mijn vrienden zaterdag niet kunnen ben ik gevraagd om wat kiters op te trommelen die zin hebben om lekker te varen daar met de kans natuurlijk dat je met een relaxt trick op TV komt.

Ze zoeken naar minimaal een mannetje of 4/5 die vanaf een uurtje of 9 's ochtends aanwezig kunnen zijn, maar meer is natuurlijk altijd beter.

Zaterdag 25-8 vanaf 9 uur Lange Veldse Slag (bij Lissen) voor de opnames, wie heeft er zin om te komen? Laat even weten als je van plan bent om te gaan varen, dan bel ik dat door met de cameraploeg.

Voor eventuele inside vragen en verdere informatie kun je contact op nemen met iemand uit de filmploeg, nr 06-21870786 , of je kunt mij een mailtje/msn/pm sturen.  ThumpsUp
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #13 Augustus 23, 2007, 19:48:21
edit2Rapporteer  
jjaaa vet ik kom denk wel


Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #14 Augustus 23, 2007, 22:48:28
edit2Rapporteer  
Wow,

maar liefst 200 tot 250 m per spot..... Wat royaal zijn we weer.....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.