Inverten North Rhino 07 ?????

LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Augustus 24, 2007, 01:19:59
edit2Rapporteer  
Dudes en dudessen,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van 2 schoonheden van kites: de Rhino07 10m2 en 14m2 Joepie. Ik kan niet wachten om ze uit te laten!!!  (grinnik_kitesmiley)

Maar toch ff een vraagje onder de ervaren Rino07 riders onder ons:
Wanneer je na een crash tijdens relaunch de 5th strak houd kan de kite toch niet inverten? Ook niet als ie op z'n rug ligt?
MCdrijver1

Antwoord #1 Augustus 24, 2007, 01:28:33
edit2Rapporteer  
naar mijn weten voorkomen de battens dat de kite invert.
dus naar mijn weten / mening niet

leipe kites trouwes.
hoop dat de tubes niet ploffend(zoals in eerdere posts te zien is)
litewave

Antwoord #2 Augustus 24, 2007, 02:05:51
edit2Rapporteer  
Ik heb wel gezien dat ze gaan vliegen upsidedown aan de 5e-lijn, en dan moeilijk naar beneden te krijgen zijn
crahsdummie
Gast
Antwoord #3 Augustus 24, 2007, 02:12:27
edit2Rapporteer  
staan je stuur lijnen dan niet te strak????
is wel handig voor suicide start!!
big_ben_lair

Antwoord #4 Augustus 24, 2007, 02:16:20
edit2Rapporteer  
Ik heb wel gezien dat ze gaan vliegen upsidedown aan de 5e-lijn, en dan moeilijk naar beneden te krijgen zijn

dat doet (bijna) elke 5lijns kite dat.....
Jaap S

Antwoord #5 Augustus 24, 2007, 02:22:50
edit2Rapporteer  
Man ik snap niet dat je deze vliegers hebt aangeschaft, je hebt er nog geneens mee gevaren en je komt met deze headline " Inverten North Rhino 07 ?????"    ListenToMe lekker negative !  ThumpDown
Frank77

Antwoord #6 Augustus 24, 2007, 05:21:14
edit2Rapporteer  
Man ik snap niet dat je deze vliegers hebt aangeschaft, je hebt er nog geneens mee gevaren en je komt met deze headline " Inverten North Rhino 07 ?????"    ListenToMe lekker negative ! ThumpDown
Gast, hij vraagt alleen of het kan: er staan vraagtekens achter... Relax
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Augustus 24, 2007, 16:43:48
edit2Rapporteer  
1 vraag, en 5 reacties van duidelijk mensen die er NIET MEE GEVAREN HEBBEN! Waarom reageren jullie? Dat is toch zonde van dit forum?

Er is een oplossing door de 5th iets strakker te zetten waardoor hij niet zo hoog gaat vliegen, maar dat is wel afhankelijk van de maat van de kite. Ik heb dit niet gedaan, en mis het ook niet.

Ik heb zelf de 12m2 en vaar ook regelmatig met een 9m2 rebel7. De R7 en Rebel7 moet je knetterhard oppompen, vooral de LE. Hierdoor neemt de kans op inverten af. De R7 heeft zich bij mij nog nooit binnenstebuiten gekeerd, de Rebel wel.

Wat wel gebeurd is dat de kite omvalt door zijn eigen lijnen op het water wanneer de lijnen slap zijn. Herstarten kan dan nog steeds, maar dan wel met een twist in je lijnen. Hiermee kan je zolang je niet in je uiterste high-end bereik zit van de kite zit (je stuurlijn is iets korter door de twist, waardoor total-depower niet meer mogelijk voor 100%) makkelijk naar de kant varen, landen, ff 1 lijn losmaken en weer gaan.

Gebeurt eigenlijk alleen als je lomp onder je kite doorspringt (doen zoveel kites) of wanneer je een snelle benedenwindse transition maakt, en de kite het water op beukt terwijl jij nog veel boardsnelheid hebt.

Als de kite in de lucht hangt nadat je de safety hebt getrokken (alleen dan vliegt hij op zijn kop als een 1-lijner in de lucht met weinig restdruk) is hij makkelijk naar beneden te krijgen, gewoon de bar voorzichtig inhalen en de 5th vieren. Dan klapt hij vanzelf zachtjes op het water.

Dus maak je geen zorgen, het zijn topkites.

Hoe zwaar weeg je als ik vragen mag? Met mijn 70kg is 12m2 echt de grootste maat voor mij.
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #8 Augustus 24, 2007, 17:58:00
edit2Rapporteer  
TNX Rhino-Kiter, daar heb ik wat aan! ThumpsUp

Ik las ook al dat het herstarten een makkie is zolang de lijnen op spanning blijven, dus i.d.d. no-worry!
Ook heb ik heb begrepen (volgens de handleiding) dat de LE tot 6 psi  en de struts tot 9-10 psi opgepompt moeten worden. Klopt dit in de praktijk ook?

Citaat
Hoe zwaar weeg je als ik vragen mag? Met mijn 70kg is 12m2 echt de grootste maat voor mij.

Ehhh... van het type zwaargewicht: 92 kg schoon aan de haak (na het poepen... schater)
Dus ik denk dat ik heeeeel veeeel plezier ga beleven met die kites!
 (grinnik_kitesmiley)
RH

Antwoord #9 Augustus 24, 2007, 18:24:40
edit2Rapporteer  
92 kg, dan nog... Ik zou met mijn 83 kg wel een 10 als grootste maat aandurven. Ik zou je dus aanraden als het even kan de 10 te pakken en de 14 zo lang mogelijk in de tas te laten en alleen voor die >14knopen dagen te gebruiken. Ze worden of zijn namelijk wat traag die grotere maten (zeker de rhino in vergelijking met bijv de Rebel)
wouterb

Antwoord #10 Augustus 24, 2007, 18:54:29
edit2Rapporteer  
...
Ook heb ik heb begrepen (volgens de handleiding) dat de LE tot 6 psi  en de struts tot 9-10 psi opgepompt moeten worden. Klopt dit in de praktijk ook?
....

Exact deze waarden staan in de handleiding van mijn Vertigo's. Ook hybrides.
De 10 voelt dan echter slap aan (doorsnede 10 cm) en zo ziet het er ook uit; voud dubbel als op een tip in het water, hardsturen bij lage vliegsnelheid levert inklappende tips.
Mailtje naar Blade levert: 8 en 10mtr harder oppompen (8-9 Psi)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Augustus 25, 2007, 03:11:27
edit2Rapporteer  

Ik heb geen pomp met drukmeter helaas (en naar wat ik begrepen heb zijn deze ook niet zo betrouwbaar). Ik pomp de kite gewoon hard op zodat deze ondersteboven (zoals je hem oppompt) de LE geen rimpels meer heeft en hard aanvoelt. De R7 heeft omgekeerd de neiging in de wind om te knikken in het midden door de lift van de vleugeltips. Wanneer dit niet meer gebeurd is hij hard genoeg.

Jammer genoeg is aanvoelen de enige remedie. Een goede drukmeter zou mooi zijn nu de kites steeds harder opgepompt moeten (en kunnen) worden.

Ehhh... van het type zwaargewicht: 92 kg schoon aan de haak (na het poepen... schater)

Dan is het ok. Dan is een 14m2 te doen. Met mijn gewicht zou de kite te langzaam worden. Maar idd. wat RH zegt is de 10m2 zo snel te varen. Maar er zijn altijd dagen met minder wind, alhoewel lijken ze dit jaar zeldzaam te zijn  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.