Speciefieke vragen over El Gouna

Kaptain

Augustus 23, 2007, 16:29:27
edit2Rapporteer  
Mensen,
Ik heb een specifieke vraag over El Gouna, die ik niet direct op het forum kon vinden. Wie helpt me?

- De hotels strak aan het strand lijken duur en we zitten te denken aan hotels wat verder naar achteren. Nu zitten daar echter lagunes. Hoever zit je dan van het grote strand af? Is dat goed te lopen, zonder dat je ver van je familie wegzit?
- Kent iemand  het hotel: Sheraton Miramar Resort? Kun je daar vlakbij kiten?
- We gaan met drie gezinnen en willen dus ook een hotel waar het leuk is voor de kids. (5-9 jaar)
- Heb je eventueel andere suggesties, plaats ze dan hier.
Alvast bedankt,

Henry
Guus91

Antwoord #1 Augustus 23, 2007, 16:48:17
edit2Rapporteer  
- Als je in de hotels zitten die wat verder naar achteren zitten dan is dat niet op loopafstand van het strand. er rijd elk half uur een pendel bus, je kan daar een week kaart voor kopen en dan kan je onbeperkt met de bus. Deze bus rijd ook naar het strand. Geen enkel hotel ligt op redelijke loopafstand van de kitestranden. Als je het toch wilt lopen dan ben je zeker een half uur bezig.
- Sheraton miramar ligt volgens mij ook aan het water, hier komt de pendel bus ook langs die naar het strand rijdt. dit is een erg luxe hotel. Ik heb ze voor het hotel wel zien kiten maar ik weet niet of het daar mag. Er is in ieder geval geen kiteschool. en ik weet ook niet hoe het zit met stenen/koraal

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Augustus 23, 2007, 17:39:42
edit2Rapporteer  
Ik heb je een pd gestuurd.. MIjn verslag had je al gelezen?

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24205.0
Passie

Antwoord #3 Augustus 23, 2007, 22:29:45
edit2Rapporteer  
ik hb in het sheraton gezeten. daarvoor mag niet gekite worden geloof ik.. een stukje verder wel.
maar voor de echte kitesfeer meot je toch echt het busje of de tok tok naar kitepower nemen.. Daar is het geweldig kiten en supe rgezellig
Passie

Antwoord #4 Augustus 23, 2007, 22:29:57
edit2Rapporteer  
overingesn wel een geweldig goed hotel...
Kaptain

Antwoord #5 Augustus 23, 2007, 22:44:58
edit2Rapporteer  
mmmm,
Mijn vrouw wil toch echt liever dat ik kiten kan op het strand waar de rest van de familie ook zit. Aangezien we all incl. willen gaan, is verhuizen met de hele familie naar het kitestrand ook geen optie.....

Maar waar zitten die kitespots dan precies t.o.v. de hotels? Ik heb bijv. Movenpick hotel gezien (Mini - Me zei dat je daar wel kunt kiten).
big_ben_lair

Antwoord #6 Augustus 23, 2007, 22:54:10
edit2Rapporteer  
three corners schijnt nu ook een stuk strand te hebben naast budha beach
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #7 Augustus 24, 2007, 03:27:06
edit2Rapporteer  
Movenpick El Gouna heeft zijn eigen kite strand  ThumpsUp

(HJ) MINI-ME

Antwoord #8 Augustus 24, 2007, 08:21:54
edit2Rapporteer  
Movepick is het enige hotel met een kitestrand maar de wind is daar minder ideaal dan op de stranden bij de kitestations... Dit komt omdat de wind over een soort pier aankomt waaien. Weet ook niet of ze bij de Movepick een rescue en/of gasten hebben die je kites oplaten en landen. Three corners heeft bij het 3e kitestation wel hun eigen bar/restaurant wat onder het all incl beleid valt. Ook heeft het 3e kitestation een vollybalveld/2 restaurants/ligbedden met parasol/zonneterras op het kitestation. Op de foto zie je het strand dat direct naast/bij het 3 corners hotel..
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 Augustus 24, 2007, 08:35:17
edit2Rapporteer  
Dit is het uitzicht gezien vanaf de ander zijde van de 3 corners hotel. Het hotel zit op de punt van een soort schiereiland. Je ziet duidelijk de in loop haven en aan de overkant begint het kitestrand waar dan vervolgens weer 3 kitestations gevestigd zijn. Lopen deed ik daar niet !!!! Ik ging gewoon voor 1 euro met de TOK TOK.
Als je met je hele gezin bij het hotel wilt zitten en ook vanuit je hotel wilt kiten dan kun je misschien beter naar Ras Sudr gaan.. http://www.surf-action.com/Kitereisen/KiteReviere/kitervierliste.php?we_objectID=160&mode=video

Maar ook daar gaan ze het met 30 knopen niet leuk vinden om aan het strand te zitten  (grinnik_kitesmiley)

Op deze site http://www.hightech.be/siteNL/index.php en die link over Ras Sudr kun je veel info over kitevakanties vinden

Succes
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Augustus 24, 2007, 12:32:13
edit2Rapporteer  
Panorama hotel heeft ook een eigen strand (wordt je met de boot heengebracht en heb je een all in beach bar) en daarvoor mag je nog kiten ook.
Er zit zelfs een surfclub, maar druk zal het er niet zijn.
Beter is kiten op mangroovy beach. Daar kan je familie ook prima verblijven.
dk23

Antwoord #11 Augustus 27, 2007, 16:21:53
edit2Rapporteer  
je dropt je fam gewoon aan de waterpijp in 1 van de vele gezellige barretjes en kun jij mooi kiten.......TokTok 1 eurie?  is het 2x zo duur geworden dus..........
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Augustus 27, 2007, 16:43:07
edit2Rapporteer  
ach, hij gaat nu al naar sharm el sheik
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.