Bar met een hand vasthouden

S

Geen avatar

Berichten: 50
September 04, 2007, 14:01:01
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal!

Ik heb gisteren een prima sessie op Muiderberg gehad, ook wat geprobeerd met 1 hand aan de bar te varen (ook om toe-side te proberen te varen) maar m'n kite gaat steeds naar rechts of links als ik hem met 1 hand vasthou.

Wat doen jullie? Twee vingers aan iedere kant van de power lijnen of gewoon de bar met kracht recht houden? Dan neem ik aan dat je wel dichtbij de power lijnen beetpakt, veraf lijkt me slecht te doen dan.

JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #1 September 04, 2007, 14:33:03
edit2Rapporteer  
Als je een kite hebt zonder enig of weinig bar-druk kan je het beste je bar iets naar je toe trekken en gewoon met je bar je kite te corrigeren als hij iets doet wat jij niet wil.

Geen 2 vingers aan 1 kant. Als je kite laag staat wil ie automatisch de richting van het water op. Dus hou je hand aan de andere kant van de bar. (de meest logische kant)

Dit moet je gewoon ffies oefenen en hoppa...het is ook nog heel simpel ook. succes ThumpsUp
Jeroen Oomen

Berichten: 344
Antwoord #2 September 04, 2007, 16:07:37
edit2Rapporteer  
Ik gooi altijd mn depower strap helemaal los zodat de bar tegen de knoop staat, dan kun je zelfs zonder handen varen als je kite een beetje stabiel is. Anders losjes je bar tegen het midden aan vasthouden (zoals op bovenstaand plaatje).
Maar zoals altijd geldt: veel oefenen
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #3 September 04, 2007, 19:34:32
edit2Rapporteer  
Je kite iets lager in het windvenster zetten, dan is ie stabiel.

suc6
rickclaus

Berichten: 112
Antwoord #4 September 04, 2007, 20:06:05
edit2Rapporteer  
Ligt ook aan welke kite je hebt.... ik heb een crossbow en ik moet toch echt wel 1 vingertje over de depowerkoort hebben zitten.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 September 04, 2007, 20:34:53
edit2Rapporteer  
en ligt ook aan de wind, met een bow/SLE moet je wel wind hebben anders hou je (ik dan) 'm niet op z'n plek met één hand (in 2:1 bar config)
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #6 September 04, 2007, 21:34:14
edit2Rapporteer  
Ik probeer het vaak, maar die huid die tussen je vingers zit (die kleine versie zwemvliezen) gaat dan altijd vastzitten tussen het touw en dat gat, niet echt heel fijn
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.