Takoon furia 08 of North rebel''07/'08 of Helix.

Alibali

Berichten: 114
September 23, 2007, 15:22:41
edit2Rapporteer  
Hallo kitehigh.
K zit te denken om nieuw set kites aan te schaffen maar kan nog niet echt een keus maken.
Ik twijfel tussen de Furia van Takoon, de Rebel of de Helix.
Ik vaar 9 van de 10 x op zee, boardje 129 skyrider en 76 kg. Skills zijn hard en hoog (mogelijk)
New school tricks doe ik niet.
Iemand een idee ?
loser

Groeten
torchjelle

Berichten: 217
Antwoord #1 September 23, 2007, 15:42:39
edit2Rapporteer  
ik had de rebel 2008 genomen want dat is een echte freeride kite dus je kan hard en hoog gaan en als je wilt eventueel ook nog new school tricks gaan doen
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #2 September 23, 2007, 15:43:57
edit2Rapporteer  
Hey Alibali. Ikzelf heb de Furia 11 en heb ook de 9 gevaren.Mijn bevindingen zijn dat de kite erg direct is, mede doordat de kite wordt geleverd op iets kortere lijnen dan normaal (dacht 23 meter). Dit is erg fijn als je op zee vaart en je lekker relaxt wilt golfrijden. Verder heeft de kite veel pop en ook de hangtime is meer dan in orde. Verder ben ik ook erg te spreken over de kwaliteit en bar (vind ik persoonlijk altijd erg belangrijk).

Waar vaar je normaal? Ikzelf waar in omgeving Mirns/Andijk/Wijk aan Zee, anders kan je wel een keertje testen  ThumpsUp
martijn85

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #3 September 23, 2007, 15:46:20
edit2Rapporteer  
Over jou genoemde kites weet ik niet, maar kijk anders ook eens naar de ozone edge. Deze is echt gemaakt voor hard en hoog! En er zijn een hele hoop positieve reviews over deze kite. Jou genoemde kites zijn iets meer allrounder volgens mij.

Suc6 ermee! Martijn
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 September 23, 2007, 16:19:14
edit2Rapporteer  
Ik zou dan ook naar andere kite kijken zoals:
Cabrinha Xbow2/3
Slingshot Turbo2/3
North Rhino7

Er zijn er nog wel meer maar, ik zou ze is testen als je kan.
aman

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #5 September 23, 2007, 16:36:36
edit2Rapporteer  
Furia is echt een lekkere wave kite, snel en direct. Is volgens mij vergelijkbaar met rebel maar heeft geen 5e lijn. Vind ik een groot voordeel. Lekker makkelijk te herstarten en als je flink gespoeld wordt dan zit die lijn niet om je kite.

Kite ging bij mij ook niet stuk na een paar flinke spoelgangen afgelopen week.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 September 23, 2007, 16:41:54
edit2Rapporteer  
Wat wil je precies? Veel bardruk, weinig, veel bargevoel, snelle kite, snel sturende kite, makkelijk herstarten. Hard en hoog gaan geef je zelf al aan...

Ik heb zelf de Furia gevaren, de Helix en de Rebel8 staan op mijn lijst om nog te testen. Iig geval kun je zowel met de R7 als de Furia hard en hoog gaan, waarbij de Furia duidelijk een lagere bardruk heeft (ondanks dat toch met veel gevoel waar de kite staat en wat hij doet via de bar). Ook stuurt de Furia sneller wat op zee zeker een voordeel is.

De R7 trekt harder en heeft net iets meer power en vaart ietsje sneller. Low-end ook iets beter. Beide herstarten wat lastiger dan andere kites die je opnoemt.

Ik denk dat je alle kites eerst moet gaan testen, daar ze op papier erg op elkaar lijken (kwa eigenschappen), maar in de praktijk heel anders aanvoelen.

Mijn ervaring is met het door mij geteste 2007 en 2008 materiaal dat vrijwel alle kites goed presteren, maar enorm afwijken in bargevoel, bardruk, depowerbaarheid op de bar (? nieuw Nederlands?) en vliegeigenschappen. Stuk voor stuk eigenschappen die heel persoonlijk zijn waardoor op het oordeel van een ander afgaan niet echt aan te raden is.

Ook je gewicht en het gebruike boardje(s) is van groot belang op de prestaties van de kite. Bijvoorbeeld het gebruik van een snel board als de 666 kan voor een hoop nieuwe kites (die efficient met weinig drag vliegen) een enorm verschil in performance opleveren. Ondanks nog 1 op 1 getest met gelijke kite en omstandigheden, andere boardjes en verschillende gewichten riders. Zelfs bardruk kan dan anders uitvallen puur door het gewicht van de rider voor een en dezelfde kite.
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #7 September 23, 2007, 18:05:33
edit2Rapporteer  
He hallo, top deze feedback.
Furia 9 had ik al getest, Gaastra max 2008 ook maar vond ik persoonlijk wat minder. Switchblade  07 ook erg lekker.
Persoonlijk hou ik wel van een beetje Bardruk.
K vaar nu nog "als enige"met X2's 12 en 8 m. Maar deze worden nu toch wel wat minder. Cker in harde wind.
Als ik t zo lees, zal ik toch nog ff de Helix moeten testen... Maar Takoo Furia 7 en 11 meter vind ik cker een goede optie.

Hopelijk trekt t windje vanmiddag nog ff aan.
@ Vinventt: K vaar op Scheveningen, bedankt voor het aanbod!
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 September 23, 2007, 18:09:16
edit2Rapporteer  
Als je nu met x2 vaart en de bardruk lekker vind is de Helix zeker iets voor jou! Vaar zelf nu met Helix 9 en 12 en vindt de kite helemaal top! Lekkere bardruk, goede feedback op de bar en lift en hangtime zijn huge! Over de andere kites kan ik niks vertellen want heb er niet mee gevaren
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #9 September 23, 2007, 18:21:35
edit2Rapporteer  
Op Scheveningen varen de dudes van Vliegerop.nl vaak na werktijd. Als je nog maten wilt testen moet je maar even een mailtje sturen, valt vast wel iets te regelen.  ThumpsUp
daniell 76
Gast
Antwoord #10 September 23, 2007, 18:57:32
edit2Rapporteer  
Probeer de Gaastra Jekyll eens als je van hard en hoog houd. Stond iets in de KSM over dat deze niet hoog zou gaan (hoorde ik) maar dit is echte kul. Wij, op Workum, hebben deze kites zeer uitgebreid kunnen testen ( de 8, 10 en 12) en zijn er uitermate tevreden over.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 September 24, 2007, 14:52:26
edit2Rapporteer  
Probeer de Gaastra Jekyll eens als je van hard en hoog houd. Stond iets in de KSM over dat deze niet hoog zou gaan (hoorde ik) maar dit is echte kul. Wij, op Workum, hebben deze kites zeer uitgebreid kunnen testen ( de 8, 10 en 12) en zijn er uitermate tevreden over.

KSM maakt wel heel regelmatig testfouten, dus zou die test niet aannemen als representatief. Idd. gaat die Gaastra hoog. Zijn ook filmpjes van op Oostvoornse meer, kan ze helaas nergens meer vinden.

Maar wederom een voorbeeld dat de ervaren riders van KSM een kite niet goed testen. Dit komt echt door de beperkte tijd die ze ervoor hebben (veels te kort), anderzijds de argumenten die ik hierboven al aangaf.

Zelf testen is echt noodzakelijk voor een goed oordeel.
bertdenboer

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #12 September 24, 2007, 23:45:38
edit2Rapporteer  
Hoi Alibali, het Jekyll fimpie van Oostvoorne staat hier:

http://www.newsports.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=2

De Max is een pure, competitie, freestyle kite en ik denk niet dat dat is wat je zoekt. Zoals Daniell zegt zou je de Jekyll eens moeten proberen. Dit kan door even een testkite op te halen bij Watersport Scheveningen (wel even legitimatie meenemen) of spreek mij even aan als ik er ben (grijs peugeot busje met Gaastra/Tabou stickers). Ik denk dat wij (gaastra) op het moment een van de beste kites hebben, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding (999,-- voor een 10m2 compleet, introductie actie).

Je kan ook even bidden dat het Zaterdag gaat waaien, dan kan je echt alles testen. Er is dan een testdag op scheveningen waarbij volgens mij alle merken aanwezig zijn. Uiteindelijk is een kite-keuze enorm persoonlijk! Ik heb met vrijwel alle 2008 kites gevaren van alle populaire merken maar er zit gewoon heel veel verschil in alle verschilllende kites.  Dat merk ik ook als ik iemand een Jekyll laat testen. Als ie van een Ozone of Rebel af komt vindt ie de Jekyll veel bardruk hebben. Komt iemand van bijvoorbeeld een Crossbow of C-kite wordt er nog wel eens geklaagd of het lichte stuurgevoel. In ieder geval zijn alle testers het erover eens dat ie HOOG gaat....
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #13 September 25, 2007, 13:12:34
edit2Rapporteer  
@ Bertdenboer.
Zaterdag Scheveningen met wind zal mooi zijn. T staat cker in m'n agenda.
Ben  benieuwd en hopelijk kan ik m'n zoektocht afronden.
K zal je wel ff opsnorren om die Jekyll te testen.
Verders iedereen bedankt voor t meedenken en de reacties.
Groet
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.