Afstellen stuurlijnen

geelz

Oktober 18, 2007, 01:26:00
edit2Rapporteer  
Vandaag voor het eerst mijn nieuwe kite ff uitgeprobeerd (boxer 2007). Op het droge weliiswaar omdat ik vandaag wegens werk niet meer naar het strand kon. Prima kite, stuurt lekker alleen de wind was niet helemaal top. Alleen voor mijn idee was de rechter stuurlijn slapper dan mijn linker. Heeft iemand daar ervaring mee en weet iemand hier missschien een oplossing voor?

grtZ Joepie
Goonie

Antwoord #1 Oktober 18, 2007, 01:54:58
edit2Rapporteer  
Hmmm. zijn je armen wel even lang???? wha ha... Maar mischien kan hetzijn dat je lijnen nog moeten rekken op maat maar dat zou je even moten vragen aan die gen waar je de kite hebt gekocht.Meestal moeten lijnen 10 uur rekken en dan is de goeie afstellen bereikt. succes
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 Oktober 18, 2007, 03:25:47
edit2Rapporteer  
Naish lijnen zijn voorgerekt (en gecoat), zou niet hoeven vlgs mij.
Weet je zeker dat de wind recht achter je vandaan kwam? Voor de zekerheid kan je de lijnen even naast elkaar leggen. Je kan ook de lijnen van je bridal nameten, L en R moeten uiteraard hetzelfde zijn.
Verder kan je de powerlijnen nog aan verschillende knoopjes hebben zitten.

En als het een weiland was kan je ook wel last hebben van strontconvectie, dan licht er een a-symmetrische vlaai ergens bovenwinds.
geelz

Antwoord #3 Oktober 18, 2007, 13:57:33
edit2Rapporteer  
Ik zal voor de zekerheid de lijnen naast elkaar leggen om eea te checken. De kite had ook soms de neiging om, als hij op 12 uur hing, over mij heen te kruipen.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Oktober 18, 2007, 14:07:36
edit2Rapporteer  
dan is 'ie te veel gedepowered, even aan de blauwe strap trekken (boven je bar) om 'm af te stellen. Je kan ook je bar iets aan trekken als dat gebeurt. succes!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.