Hoge POP

Me Kiter

Geen avatar

Berichten: 65
Oktober 19, 2007, 13:14:58
edit2Rapporteer  
Een eenvoudige vraag en hopelijk een eenvoudig antwoordt:

Hoe maak ik een hoge POP?

Ik pop nu wel, maar ze komen nog niet hoog.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 Oktober 19, 2007, 13:29:41
edit2Rapporteer  
snelheid is de sleutel tot hoge pop

daarnaast gewoon je techniek perfectioneren ook een klein golfje kan helpen met je afzet

maar je kan een perfecte beweging maken op een supermooi golfje maar zonder snelheid ben je nergens
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #2 Oktober 19, 2007, 14:11:56
edit2Rapporteer  
ook concentreren op je rail.
zorg bij het aankanten dat je rail lekker "haaks' gaat t.o.v. het wateroppervlak. (hoek 80-90 graden)

let er ook op dat als je bijvoorbeeld linksvoor vaart (Toe-side) dat je vlak voor de pop je linker been iets omhoog trekt zodat de voorkant van je board eerder het weateroppervlak verlaat dan de achterzijde.

maar bovenal, snelheid is idd de sleutel en kite snel terug sturen voor meer lift.
het is echt "gooi en smijtwerk"

succes!
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #3 Oktober 19, 2007, 14:29:34
edit2Rapporteer  
kite niet terug sturen want dan ga je een sprong maken gewoon kite laten hangen Wink en hard afzetten Wink maar vooral snelheid
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 Oktober 19, 2007, 15:21:26
edit2Rapporteer  
Ja je hebt gelijk, hij heeft het over POP. ik dacht eerder aan sprong. loser
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Oktober 19, 2007, 15:28:30
edit2Rapporteer  
Pop = krachtig loskomen van het wateroppervlak door gebruik te maken van de flex (stijfheid) van je board. Net zoals bij het snow- en skateboarden. Uiteraard komt deze kracht vanuit je benen.

Een flexibel kiteboard zal minder pop hebben als een stijf boardje. Denk hierbij aan een duikplank. Hoe stijver deze is, hoe hoger je kunt komen.

Soms wordt er ook gesproken van pop als eigenschap van een kite. Hiermee wordt bedoelt de lift die een kite produceerd wanneer je kortstondig afremt (om te poppen) waardoor de kitelijnen ineens meer spanning krijgen.

Onafhankelijk van de gebruikte kite en board moet je dit kunnen leren. Als je het eenmaal kunt dan zul je merken dat het met het ene board en kite makkelijker en hoger gaat als met de andere.

Voor tips en filmpjes check eens http://www.kitefilm.com/eng/weeklytrick.asp Hierop staan veel filmpjes hoe je simpele tricks moet doen, maar ook de moeilijkere.
Pjotr010

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #6 Oktober 19, 2007, 17:53:53
edit2Rapporteer  
heel de winter in de sportschool squatten als een dolle en van die schaatsbovenbenen kweken. Dan kan je voldoende kracht opbouwen tijdens het blokken (tegen wind insturen) van je boardje.

Ciao
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #7 Oktober 19, 2007, 17:55:57
edit2Rapporteer  
snelheid>>>hard aankanten    en KABOEM  ListenToMe !!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Oktober 19, 2007, 18:14:04
edit2Rapporteer  
POP moet je vergelijken met de afzet van een wakeboarder die met een wakeboard een sprong maakt. Je kite blijft neutraal staan en vervolgens kant je je kiteboard hard aan en strek je benen. Als je dit goed doet kun je een aardige sprong (pop) maken..
Succes  ThumpsUp
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #9 Oktober 19, 2007, 18:56:37
edit2Rapporteer  
Is kwestie van oefenen, je moet er een soort handigheid in krijgen en aanvoelen!
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #10 Oktober 19, 2007, 22:15:24
edit2Rapporteer  

Een flexibel kiteboard zal minder pop hebben als een stijf boardje. Denk hierbij aan een duikplank. Hoe stijver deze is, hoe hoger je kunt komen.

 

Spring jij van het stijve startblok, spring ik van de flexibele duikplank
Kijken wie hoger komt! (hangloose_kitesmiley)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Oktober 19, 2007, 22:33:49
edit2Rapporteer  

Een flexibel kiteboard zal minder pop hebben als een stijf boardje. Denk hierbij aan een duikplank. Hoe stijver deze is, hoe hoger je kunt komen.

 

Spring jij van het stijve startblok, spring ik van de flexibele duikplank
Kijken wie hoger komt! (hangloose_kitesmiley)
Een flexibel board dempt je afzet dus zou je zeggen dat je minder POP uit je board zou kunnen halen. Is ongeveer te vergelijken met sex op een waterbed  schater schater
slingshot-slet

Berichten: 83
Antwoord #12 Oktober 20, 2007, 00:55:22
edit2Rapporteer  
heb je ooit de slingshot lunacy gevaren?
dat board is echt te bruut voor woorden,
als je rustig popt is er niet zo veel aan de hand.
als je er voor gaat en je wordt echt beloont met een pop van heb ik jou daar.
test hem maar een keer dan merk je het wel.
dan wil niks anders meer.
groeten kees
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #13 Oktober 20, 2007, 04:31:19
edit2Rapporteer  
Als je uitgehaakt popt gaat het dan niet veel beter dan ingehaakt?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.