surf en mountain kite

~Kas

Berichten: 226
Antwoord #25 Oktober 04, 2007, 23:11:15
edit2Rapporteer  
ik flyboard zelf gewoon met kitesurf vliegers.
(mijne gebruik ik nu 2 jaar ervoor en gaat maar niet stuk)
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #26 Oktober 05, 2007, 01:08:14
edit2Rapporteer  
Ik denk dat een inflatable toch meer blesuregevoeliger is. Heb er de afgelopen jaren al heel wat zien ploffen, op het water tijdens het oppompen, als hij wordt omgedraaid echt niet te geloven.
Als je er dan toch mee wil gaan mountainboarden en snowkiten dan zou ik een Flysurfer aanschaffen.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #27 Oktober 05, 2007, 01:12:05
edit2Rapporteer  
moet je wel flysurfer geld hebben  ThumpsUp

Verder is een twinskin zwaarder door dubbele lagen stof en ritsen. Bovendien moet deze vullen met lucht waarvoor je wind nodig hebt. (waardoor je minder low end heb) en heet een flysurfer geen twinskin maar een closed-foil  (oh, zei vinnie ook al) ThumpsUp ThumpsUp
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #28 Oktober 06, 2007, 01:05:59
edit2Rapporteer  
sorry hoor, maar een flysurfer heb je ook wind nodig om te vullen, heeft ook een dubbele laag stof, en zitten ritsen in om te pre-vullen en met jetflaps en crash valves.

kerel kijk eerst goed voordat je zoiets zegt.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #29 Oktober 06, 2007, 01:23:44
edit2Rapporteer  
moet je wel flysurfer geld hebben  ThumpsUp

Verder is een twinskin zwaarder door dubbele lagen stof en ritsen. Bovendien moet deze vullen met lucht waarvoor je wind nodig hebt. (waardoor je minder low end heb) en heet een flysurfer geen twinskin maar een closed-foil  (oh, zei vinnie ook al) ThumpsUp ThumpsUp

helaas matjas maar het klopt niet wat je zegd

een tubekite is een stuk zwaarder dan een foil kite (zowel de twinskins van pl en de ram-air kites van flysurfer)

ook is het gewicht perfect verdeeld over de kite in tegenstelling van een tubekite waar al het gewicht is geconcentreerd bij de voorkant van de kite door de zware leading edge
Henning

Berichten: 581
Antwoord #30 Oktober 06, 2007, 02:40:53
edit2Rapporteer  
sorry hoor, maar een flysurfer heb je ook wind nodig om te vullen, heeft ook een dubbele laag stof, en zitten ritsen in om te pre-vullen en met jetflaps en crash valves.

kerel kijk eerst goed voordat je zoiets zegt.
Zkr heb je wind nodig... alleen zijn de ventielen bij een FS groter en beter geplaatst dan bij een PL. Daardoor vult een FS vele malen sneller en makkelijker dan een PL.

Verder blijft door de toming een FS als hij 1/2 vol is ook beter in vorm, wat ik over een PL niet kan zeggen...

En verder blijft de low-end van een FS toch beter.

@ kites over deventer eerst een PL Scrop 13 gevlogen. Iets van 8 knopen geloof ik.
Unhooked was biijna onmogelijk en en lift + pop was niks. Rijden @ lfybaord was ook niet mogelijk.

De FS Pulse II 10 vloog echter heerlijk unhooked en lift + pop waren al goed aanwezig (jaja... mn eerte kiteloop @ land geland Grin). Met de Pulse II 8 was zelfs al vooruit te komen @ flyboard...

@ Matjas: Een flysurfer heeft een RamAir-Foil Wink

Verdere voordelen van een FS;

- Zeer gemakkelijk te transporteren; Just te bar en the kite, verder nikkas.
- Je hoeft niet te pompen.
- Pop like hell
- Hufterproof
- Vliegt ong altijd (ook al zit er een gat in / kapotte toming)
- Low-end
- high-end
- Stabiel
- Vergeleken met tubes waardevast
- Verder nog iets?

En nadelen zijn er ofcourse:

- Grotere maten zijn aan de langzame kant
- Je moet om kunnen gaan met een paar extra draadjes
- Er mee kunnen leven dat je in 90% van de kite dagen maar 1 maat hoeft uit te leggen...

Just my 2 cents
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #31 Oktober 06, 2007, 18:46:09
edit2Rapporteer  
heey, heey, heey,...chille dudes  (grinnik_kitesmiley)

Ik zeg niet dat een flysurfer geen low end heb...zeg alleen dat je er geld voor moet hebben (met Silver arrow kan je planeren vanaf 6knp  ThumpsUp)

Verder weet ik nog uit mijn vliegerforum tijd dat iedereen zo verschrikkelijk liep te bekken dat een twinskin geen low end heeft, Dit door zware ritsen etc. en  daarom over het algemeen meer woei nodig had.

Jongen sorry als ik jullie voor het hoofd stoot maar ik zal me voortaan beter informeren  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Oktober 07, 2007, 00:59:43
edit2Rapporteer  
Probleem van fora is dat iedereen zonder te controleren zijn mening kan geven. Van horen zeggen wordt dan heel makkelijk een feit.

Idd. was het in de tijd van de Guerilla I en II zo dat het low-end minder was dan vergelijkbare LEI's in dezelfde maat. De S-Arc had best een goed low-end voor die tijd (2000 - 2002).

Dat van die ritsen (S-Arc had geen ritsen) was toen ook al kolder, een Guerilla woog minder dan de gemiddelde LEI in die tijd. En zoals Michiel van Geel al aangaf is het gewicht veel evenwichtiger verdeelt over de gehele kite waardoor ze makkelijker vliegen met weinig wind. Dit in contrast met dat mindere low-end.

De eerste FS waren ook niet veel soeps, wie kan zich de Warrior nog herinneren? En moet je nu zien hoe het concept is doorontwikkeld. In ieder geval verder dan PL helaas.

Als je iets niet zeker weet dan is dat helemaal niet erg, maar vermeldt dat dan ook gewoon dan het te laten voorkomen als een feitelijk iets.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.