Kitescholen

Gerben

Berichten: 6
December 29, 2007, 04:12:49
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal Smiley

Ik ben vorig jaar op het idee te komen om te gaan kitesurfen, maar helaas waren de financiele mogelijkheden er toen niet. Nu deze er wel zijn wil ik dit jaar leren surfen maar alle scholen die ik nu via internet heb gecontacteerd melden dat ze allemaal dicht zijn.

Weet iemand wanneer deze open gaan? Want ik wil het eigenlijk zsm doen, een les nemen zodat ik gewoon kan gaan oefenen op het land (ik heb een huge weiland achter mijn huis) want ik heb een leuke kite gezien op marktplaats dus ik wil alles snelsnelsnel haha zodat ik lekker kan knallen van de zomer zonder eerst de hele leerperiode nog te moeten doornemen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 December 29, 2007, 04:14:55
edit2Rapporteer  
meestal april/mei

Oefenen op land alleen met trainerkites (matras met 2 of 4 lijns besturing) om het vliegeren onder de knie te krijgen. Niet met een surfkite zonder enige ervaring op land gaan oefenen, komen ongelukken van.

In de betere vliegerzaken kunnen ze wel verder helpen.
MarcusMakkum

Berichten: 41
Antwoord #2 December 29, 2007, 04:44:47
edit2Rapporteer  
Hoi Gerben,

Kiteschool Funsport Makkum (KNWV) is in principe nooit dicht. We gaan altijd door als een cursist een kiteles boekt.
Uiteraard is het wel zo verstandig om even te wachten dat het weer zo'n 10 graden wordt.
Dus zodra je een kiteles wil (beginners(intro)cursus = 3 uren incl. materiaal), horen wij dat graag van je.... ThumpsUp
Leslokatie tot 1 mei = Makkum, vanaf 1 mei tot 1 oktober Kornwerderzand.

Kitende groet, Marcus
Kiteschool Funsport Makkum
marcus@nederlandsekitesurfvereniging.nl
Gerben

Berichten: 6
Antwoord #3 December 29, 2007, 05:22:14
edit2Rapporteer  
Ik zit er inderdaad ook niet echt op te wachten om in 2,6 graden water te gaan lopen stuntelen, en jullie ook niet hehe.

Ik zal, wanneer de temperatuur omhoog gaat, jullie contacteren. Kunnen deze lessen met een eigen kite worden genomen? En zo ja, is er dan een reductie in de prijs van een les want ik heb op jullie site gekeken (ziet er mooi uit trouwens!) en ik vind het tarief voor een 3u les nogal prijzig.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 December 29, 2007, 06:49:09
edit2Rapporteer  
de meesten kitesurfscholen openen hun deuren weer in maart aangezien de tempraturen dan meestal weer goed zijn

kan een week ervoor of erna zijn ligd eraan hoe streng de winter was

vorrig seizoen ik vrij vroeg begonnen bijvoorbeeld
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #5 December 29, 2007, 19:47:23
edit2Rapporteer  
Het tarief van die kiteschool valt toch wel mee? Normaal betaal je meestal 100 euro voor 3 a 4 uur. En ik zou gewoon met het materiaal van de school lessen, want de eerste keren crasht je kite nogal vaak.
Davidoff
Gast
Antwoord #6 December 29, 2007, 23:41:16
edit2Rapporteer  
bij jou misschien? loser
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #7 December 30, 2007, 06:04:27
edit2Rapporteer  
Oefenen op land? Ik zou gewoon oefenen in het water dan val je ook wat zachter.
En geloof me dat kan soms al verdomd hard zijn!
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #8 December 31, 2007, 18:51:51
edit2Rapporteer  
Beste Gerben,

Ik begrijp dat je zo snel mogelijk het water op wil en het kiten wil leren. Maar tip is ga niet het weiland in met een kite die gemaakt is voor op het water krachten kunnen soms so groot zijn en aangezien je dan geen enkele ervaring heb weet je niet hoe je safety werkt. En hoe de windwerkt. De wind moet je leren begrijpen. Koop pas spullen na je lessen dan heb je vergelijkings materiaal. Ik zou rond april lessen en dan zijn de meeste scholen bereid om jou weer les te geven het is gewoon niet leuk om 95% van de lestijd die je in het water daadwerkelijk doorbrengt in die temperatuur te liggen. Dus even geduld ook met kopen. En voorjaar knallen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.