Nieuwe kites kopen - North Rebels 2007 of Slingshot Turbo Diesel II's 2007?

totoro

Geen avatar

Berichten: 7
Oktober 03, 2007, 15:10:06
edit2Rapporteer  

Hoi allemaal,

Na 2 weken te hebben gekite in Brazilie (Cumbuco, als beginners les gehad, goed!) willen mijn
vriendin en ik een eigen set kopen en in NL verder kiten. Na flink het forum te hebben doorgespit
hebben we al een aardig idee wat maar extra advies of tips is van harte welkom!
Eerst maar even de gewichten: ik (man) ben 1.82 en weeg 76 kg. mijn vriendin is 1.63 en weegt 50 kg.
In Cumbuco gebruikte ik een North Rebel 10m, beviel op zich prima. Ook hoorden we goede verhalen over
Slingshot, met name de kwaliteit. Zit nu tussen die 2 merken te twijfelen (van North de 2007 versie ivm het budget ;-). En de maten, een 9m en 11m? En dan laten misschien nog een grotere voor weinig wind (en dan mijn vriendin met de 11m?)

De keuze tussen bordjes vind ik helemaal lastig. We gaan niet echte springers worden of heftige truken doen, zijn we iets te oud voor ben ik bang. Gewoon lekker een beetje varen en af en toe een klein sprongetje. Waarschijnlijk gaan we voornamelijk op (wijk aan) zee varen. Als iemand een tip heeft, graag!

Alle tips zijn welkom, bedankt alvast voor de moeite!
cartje

Berichten: 38
Antwoord #1 Oktober 03, 2007, 15:24:00
edit2Rapporteer  
Hey Totoro,

Super dat je bent begonnen. Je leven zal er helemaal anders gaan uitzien. Heel de tijd kijken of die blaadjes aan de boom niet bewegen. Het weerbericht wordt je nieuwe hobby. YeSS.

Met die North zit je helemaal niet verkeerd. Wat een goeie kite!
Iedereen heeft wel zijn eigen boardje dat super is, maar ik geloof dat de nobile555 geen slechte keuze is. Die heb ik ook en het is een ongelooflijk plezier om daar mee te kiten. Op kitepirates kan je nu trouwens zeer goeie zaken doen.

Veel plezier nog en misschien tot op het water  (grinnik_kitesmiley)



chico

Berichten: 1112
Antwoord #2 Oktober 03, 2007, 15:24:14
edit2Rapporteer  
Zou voor een 9 en een 12 gaan en bordjes niet groter dan 1.30 mtr. Zit aardig wat gewichts verschil tussen jullie. Dat kan een voordeel en een nadeel zijn. Als jij met de 12 kan varen, laten we zeggen in de range van 15-23 knopen kan zij met de 9 varen. Gaat het harder waaien dan kan jij de negen pakken terwijl zij waarschijnlijk nog ff door kan varen. Boven de 30 knopen wordt die 9 voor haar te groot. Slingshot is goed en North Rebel ook. Wat voor Slingshot wil je? Mijn advies is om voor een SLE/bow te gaan. Heeft net iets groter windbereik alhoewel een C-kite ook voordelen heeft. Het is maar net welke accenten je belangrijk vindt. Ik denk dat SLE/bow iets meer marktwaarde houden. Ik krijg de indruk dat daar iets meer vraag naar is en dat de gemiddelde kiter daar het beste mee uit de voeten komt (dit is dus niet cijfermatig onderbouwd met verkoopstatistieken maar gewoon mijn indruk van het kletsen over kites, kan er dus ook naast zitten). Suc6 met de keuze. Ga anders gewoon eens shops aflopen en koop niet gelijk bij de eerste de beste. Neem er de tijd voor en luister naar de verschillende shop medewerkers.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 Oktober 03, 2007, 15:28:45
edit2Rapporteer  
Om ff met Cartje mee te gaan. Vaar zelf de 555. Had 2006 en nu 2007 model en zijn prima boards. Goed voor de gemiddelde kiter. De straps zijn niet helemaal superb maar ik heb er geen echte problemen mee. Kan zijn dat je vriedin dat wel krijgt want het lijken me geen kleine voeten straps. Of ze moet maat 42 hebben met 50 kg maar dat lijkt me vrij uitzonderlijk. Ga de straps ook passen in een winkel.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Oktober 03, 2007, 15:48:36
edit2Rapporteer  
Heb Rebel al sinds vorig jaar in mijn bezit, en kan je zeggen dat het model heel stevig is. Vaar ook weleens op zee en de golven krijgen hem niet aan flarden als het echt te wild wordt.

SS heeft in het segment van de Rebel de TurboDieselII en de Link. De eerste is een echte bow, en zal heel anders aanvoelen als de Rebel (komt door de 2:1 versnelling op de bar van de TDII). De Link moet je maar opzoeken hier op kitehigh met de zoekfunctie.
totoro

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #5 Oktober 03, 2007, 16:05:41
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips!

Op kitepirates had ik al even gekeken. Qua prijs ziet het er goed uit. Nog even checken of het zonder al te veel problemen naar NL kan worden verscheept.

De turbo diesel II 2007 is een SLE/bow toch? Over de Link hoor ik heel verschillende verhalen, lijkt mij de TD een wat veiliger optie. De SS lijkt ook een stukje voordeliger te zijn dan de North.

Mijn schoenmaat ik 44, die van mijn vriendin 37.

Die wind houd ik idd al lekker in de gaten, windguru houd ik al elke dag in de gaten. Hopelijk hak ik snel de knoop door welke het wordt en kan ik eind oktober nog even de noorzee in voordat de temperaturen echt te gek worden!

Bedankt!
martijn85

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #6 Oktober 03, 2007, 16:24:23
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je vriendin aan een 9 mtr SLE/BOW genoeg heeft als grootste maat met haar 50 kg. En dan kan zij er altijd nog een 5 mtr ofzo bij nemen, ik zag pas een ozone light 5 mtr voor 350 euro met bar (alles nieuw) voorbij komen in het 2e hands gedeelte hier op kitehigh. Dat zou een leuke uitbreiding zijn. Voor boards misschien een Naish HAze ofzo?? Niet duur en prima boards!

Kijk trouwens ook even naar die boxer sle's van 2007! Komen erg goed uit de test en zijn naar wat ik ervan weet top allround kites!

Suc6 ermee
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #7 Oktober 04, 2007, 17:06:16
edit2Rapporteer  
Ik vind de rebel 9m2 veel te snel, zeker voor eeen beginner. Tervens valt de rebel wat sneller uit het windraam: hij is minder stabiel. Ik vind het geen beginnerkite en heb hem daarom ook niet gekocht voor mijn vriendinnetje.

Als je over een bow twijfelt: ik raad aan om er een te nemen zonder katrollen op de bar. Hiervan krijg je veel bardruk en is de lol een stuk minder met kiten. De td is een echte sleurhut wat dat betreft.

Kijk eens op funsportexperience.com voor testdagen.


[ Ik denk dat de waroo 2007 een hele veilige optie is. Anders b.v. een gaastra jekyll. ]

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Oktober 04, 2007, 17:46:05
edit2Rapporteer  

 Welkom bij de club der kiters  ThumpsUp

Laat je goed informeren (door een objectief persoon) en lees veel info op het forum.
Negeer alle PB die je op dit moment wel zal krijgen van gasten die van hun spullen af moeten en oriënteer je goed op de spullen die er op de kitemarkt te koop zijn.

De TB diesel 2007 is nog een SLE/bow kite van het 1e uur. Er zijn tegenwoordig verbeterde versies op de markt gekomen zodat je toch over veel depower beschikt maar minder het aan-uit effect zult hebben en ook zal je met een kite zonder pullys minder bardruk hebben (voor je vriendin iets lekkerder varen en beter voor de ellebogen) Misschien is de nieuwe REV een optie maar die is, ook in Duitsland, nog erg duur  :Smiley

North (Rebel) vind ik persoonlijk gewoon asociaal duur en de latjes breken snel. De kite is in de lucht erg stabiel maar wanneer hij in het water ligt, wat veel voor zal komen als beginner, is het een slappe hap en is het vaak lastig om de kite weer te herstarten en bovendien heb je dan vaak last van de 5e lijn. (shame_kitesmiley)

Ik persoonlijk denk dat BEST op dit moment, met zijn aanbieding op de Waroo 2007, een mooie prijs/kwaliteit verhouding heeft. Voor minder dan 500 euro kun je een Waroo 9m2 kompleet kopen en dan kun je met z'n tweetjes eerst lekker mee oefenen. Later kan je er altijd een 12m2 bij kopen of volgend jaar de Nemesis in de aanbieding bij kopen.

Succes  ThumpsUp
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #9 Oktober 04, 2007, 18:35:19
edit2Rapporteer  
@Mini-me

HJ even goed lezen hij heeft het over de TB Diesel II dat is de 2e generatie bow van sling en naar ik begrepen heb een top kite zoals elk andere Slingshot.
Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld gezien het feit dat ik zelf alleen slingshot vaar

Maar zijn jouw Thruster niks voor hem?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 Oktober 04, 2007, 18:48:16
edit2Rapporteer  
@Mini-me

HJ even goed lezen hij heeft het over de TB Diesel II dat is de 2e generatie bow van sling en naar ik begrepen heb een top kite zoals elk andere Slingshot.

Ja dat weet.. Ik heb wel goed gelezen.. De TB1 staat bijna gelijk met de TBII want veel hebben ze bij SS niet aan Turbo lopen sleutelen dus het is nog het oude principe gebleven van de Turbo1 ...
En ja de Thruster kites zijn zeker een goede optie en kwaliteit/prijs verhouding is meer dan oké maar ik doe mijn best om een objectief advies te geven  ThumpsUp 
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #11 Oktober 05, 2007, 00:02:53
edit2Rapporteer  
Je hebt een  PB'tje.
totoro

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #12 Oktober 09, 2007, 19:32:35
edit2Rapporteer  
Bedankt allemaal voor de reakties en tips. Heb er uiteindelijk toch voor gekozen om een
set met slingshot TD2's uit 2007 aan te schaffen (7,9 en 11 meter). Deze zijn nu lekker
scherp geprijst in Duitsland (nieuw) en wordt door veel mensen toch wel als een heel
goede keuze gezien.

Tot op het water!   ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Oktober 09, 2007, 20:55:40
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik denk dat je met een 7/11 ook voldoende had gehad overigens, maar nu heb je altijd de ideale maat  (hangloose_kitesmiley)

Het zijn goede kites waar je veel plezier van zult hebben.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Oktober 09, 2007, 22:50:05
edit2Rapporteer  
uh, denk dat ie die 7 heeft voor zn vriendin, als hij met zn 9 staat...
totoro

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #15 Oktober 10, 2007, 14:10:11
edit2Rapporteer  
uh, denk dat ie die 7 heeft voor zn vriendin, als hij met zn 9 staat...

Klopt! De 9 gaan we delen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Oktober 10, 2007, 15:00:31
edit2Rapporteer  
Was ik even vergeten, dan is zo'n combo zeker handig! Zo zal er vrijwel nooit een van jullie aan de kant staan, wat nu zowiezo erg koud aan het worden is.

Door die windstilte vraag ik me af of we volgende week als het weer gaat waaien nog wel verantwoord zonder schoentjes kunnen varen?
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #17 Oktober 10, 2007, 16:11:31
edit2Rapporteer  
Waar heb je ze nu uiteindelijk gekocht en heb je voor je vriendin een ander board aangeschaft?
reinout

Berichten: 554
Antwoord #18 Oktober 10, 2007, 17:21:45
edit2Rapporteer  
ja ben wel ook benieuwd war je hebt ze hebt gekocht, ben nog op zoek naar een trubo diesel 14
yvettew

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #19 Oktober 10, 2007, 21:50:42
edit2Rapporteer  
Absoluut de beste keuze de TD2!!! Zie toch vaak mensen met problemen mbt de herstart van de Rebel.

Mocht je interesse hebben, ik heb een nobile 555 te koop uit 2007. maat is 130x39, kleur paars. Mijn telefoonnr is 06-28227598.
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #20 Oktober 10, 2007, 22:19:51
edit2Rapporteer  

Mocht je interesse hebben, ik heb een nobile 555 te koop uit 2007. maat is 130x39, kleur paars. Mijn telefoonnr is ---------------------.

Zou als ik jou was niet mijn telefoonnummer zo weggeven. Schrijf dan een PB.
totoro

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #21 Oktober 19, 2007, 22:14:45
edit2Rapporteer  
Zo, de kites zijn binnen. Heb ze besteld bij kitepirates,  €2000 voor alle 3 compleet. Prima prijs natuurlijk.
Wel is het zo dat de 7m in een totaal andere kleur is geleverd dan gevraagd. Wilde 'm in roze en zilver
(hij is voor mijn vriendin!) maar het werd blauw en oranje. Beetje gek want bij bestellen werd er gezegd dat alle kleuren op voorraad waren en ook de door mij gewenste kleurcombinaties. Even een mail gestuurd en blijkt dat nu blauw/oranje de enige is die ze hebben in 7m. Niet echt netjes allemaal. Heb nu gevraagd dat ze via een andere weg een andere kleur regelen (deze vind ik gewoon echt niet mooi) of de kite terugnemen. Ben benieuwd wat het antwoord is. Alle spullen zijn wel nieuw, compleet en snel geleverd maar echt heel tevreden ben ik op deze manier niet.
De rest van de spullen is ook binnen. Allebei een nobile 555 2007 (125&130). Kom maar op met die wind, eens kijken hoe het gaat!
martijn85

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #22 Oktober 19, 2007, 23:38:45
edit2Rapporteer  
Als ze maar hun werk doen toch?? Ik begrijp echt niet zo goed waarom mensen altijd moeilijk doen over kleurtjes...

Maar iig veel plezier ermee! Gaat vast goedkomen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.