Magic Hat
Geen avatar
|
Dan zit je waarschijnlijk in Santa fe.
Heb ervaring met Carved (Tantrum 130 x 44) en vind het een fantastisch board. Als je ze getest hebt weet je ook hoe ze varen. Misschien dat Rossi (kitesurfschool bij de boxing kangeroo) verkoopt, kan je er meteen 1 kopen.
|
|
|
globerider
Gast
|
Zijn top board's natuurlijk
vaar tantrum 126 x 39 en 130 x 41 Zijn board die makkelijk hoogte lopen ookal hebben ze kleine vinnen. Maar in bochten hebben ze genoeg grip dus ja grotere zijn ook helemaal niet nodig.
Als je heb in Nedeland wilt bestellen drop steve een mail via de carved.be site ofzo. Of als je in zeeland woond of in buurt drop mij dan maar een mailtje.
Maar ik lees dat de boardjes handgemaakt zijn ? denk ik dat je op de custum versies gevaren hebt en dat kan ook nog al wat scheelen omdat je dan namelijk totaal zelf kan bepaalen hoe je board aan gaat voelen. En die boardjes waar jij op gevaren heb moeten dan maar net bij je passen.
ciao Bart
|
|
|
Morres
|
Probleem van Carved in NL is, dat de riders meestal gesponsord zijn Maar dat weet ik neit van bovenstaande reacties(tzou verboden moeten worden)
|
|
|
JVD
Geen avatar
|
Heb maar even op deze site als Belg ook een account aangemaakt. Ik vaar nu reeds meer dan 6 maanden Carved kite en boards. En ben niet gesponsord zoals Morres zegt. De boards zijn echt super. Ze varen lekker smooth, carven als een idioot, en planeren ook zeer snel, kan je lang houden, etc... Enige downside is dat door de constructie ze veel gevoeliger zijn voor schade. Je moet ze dus beter verzorgen dan bijvoorbeeld een North,...
En Morres? Heb jij ze al ooit gevaren?
|
|
|
Magic Hat
Geen avatar
|
Nog even een reactie dan:
- ik ben niet gesponsord, behalve dan door mezelf
- ik vind de boards helemaal niet teer, maar ik heb nog nooit een formica-achtig board gehad (en dat wil ik lekker houden zo)
- volgens mij is carved één van de grootste board-merken in Duitsland, het is dus niet iets obscuurs. En als de duitsers er tevreden mee zijn, dan kan je er van uitgaan dat het met de kwaliteit wel goed zit!
|
|
|
globerider
Gast
|
jups ken steve inderdaat persoonlijk daar heb je helemaal gelijk in, maar ik ben geen teamrider ofzo. (die staan ook gewoon op de site als je ff zoekt)
Maar goed mocht je ze willen proberen drop maar een mail.
Laten we de vorige post maar als verloren beschouwen en zeggen dat JVD volkomen gelijk heeft.
|
|
|
Morres
|
Heb maar even op deze site als Belg ook een account aangemaakt. Ik vaar nu reeds meer dan 6 maanden Carved kite en boards. En ben niet gesponsord zoals Morres zegt. De boards zijn echt super. Ze varen lekker smooth, carven als een idioot, en planeren ook zeer snel, kan je lang houden, etc... Enige downside is dat door de constructie ze veel gevoeliger zijn voor schade. Je moet ze dus beter verzorgen dan bijvoorbeeld een North,...
En Morres? Heb jij ze al ooit gevaren?
Ik heb nergens gezegd dat je gesponsord bent
|
|
|
globerider
Gast
|
He morres ik bedoel er verder ook niks mee maar omdat je zei van : Probleem van Carved in NL is, dat de riders meestal gesponsord zijn Dacht ik dat maar goed er is duidelijkheid nu en verder geen probleem. Maar echt waar denk dat als er mensen zijn die eens een board willen proberen ze het het zeker heele fijne board zullen vinden. En ja dan het verhaal dat carved board duur zijn is ook niet waar. Kijk maar naar de popper xt of zo is een heel normaale prijs. Maar kijk je ind naar de custom boards, ja dan ben je veel meer geld kwijt. Maar ja vergelijk ook gewoon productie boards met productie boards. Waarom zou je perse op een custom willen varen ??
|
|
|
Morres
|
mwah popper xt is 650€ en tantrum 800, niet echt normale prijzen
|
|
|
|
globerider
Gast
|
is 650 geen normaale prijs meer voor een board tegenwoordig dan ?
|
|
|
Morres
|
nee, meeste boarden zijn toch echt wel onder de 650 te krijgen, meestal 400-500€
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
nee, meeste boarden zijn toch echt wel onder de 650 te krijgen, meestal 400-500€
Morres onder welke steen leef jij!!!!!!!!!!!! Boardjes kosten gewoon adviesprijs 699,00 of 666,00 euries voor een Nobile 666. Alleen overjarige modellen gaan voor minder weg maar dat zal bij Carved ook wel het geval zijn.
|
|
|
stinos
Geen avatar
|
Dank voor jullie reacties. Ik zat inderdaad in Santa Fe. Ben ondertussen weer terug helaas. Een top locatie om te kiten. Fijn aan de Carved boardjes vind ik allereerst dat ze in maten 130-42 en breder komen. Heb zelf Custom Tantrum en Imperator gevaren. Zit er wel over te denken om er in NL 1 aan te schaffen. Ik vaar nu zelf Jaime pro 128-38.5 verschil in breedte valt wel op.
|
|
|
Morres
|
ja ,overjarig gaan voor nog minder weg, maar als jij een nieuw board koop, ben je echt niet gelijk 600-800€ kwijt. Overigens heeft iemand van carved zelf eens gezegd dat carved niet doet aan elk jaar nieuwe modellen, dus voor boards ook niet. Conclusie: je betaald de hoofdprijs voor een overjarig board
|
|
|
Magic Hat
Geen avatar
|
Op hanglos staat nu een overjarige Tantrum van Steve zelf voor 499...
Prijsgezeur: graag of helemaal niet. Als je denkt dat de boards het niet waard zijn, dan koop je toch niet? Misschien dat je later nog een keer het licht ziet, maar als dat niet gebeurd, dan heb je ook niets gemist.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
carved is het neusje van de zalm. varen extreem smooth (ronde kanten, diepe concaaf) veel grip, snel planeren, etc.
echt helemaal top! carved boards zijn qua constructie wezenlijk verschillend van de hedendaagse 'snowboard' constructie zoals nobile, naish, etc.. voordeel is het smoothe vaargedrag, nadeel is dat de boards zijn voorzien van gelcoat, dit beschadigd nou enmaal sneller (de lak op je base slijt snel) wil je dit voorkomen, dan neem je de popper xt.
bij dit board is de base voorzien van een soort snowboardbelag, extreem sterk dus. ik heb zelf de popper xt en ben er zeer over te spreken, nog nooit een board gehad met zulke eigenschappen! kan je vertellen dat ik niet zuinig ben met dit board en hij houd het erg goed uit ( 85 kg en dikke loops overleefd ie met gemak)
maw niks dan lof! en ja, ze zijn een tikje duurder, maar ik vind het de moeite waard. gewoon een keertje testvaren en je bent serieus verkocht
|
|
|
Morres
|
ok, prijs is dus gerechtvaardigd zo te horen, maar het zijn geen normale prijzen
|
|
|
zagy
|
morres lul toch eens niet zo man. 650 euro voor een board is niet meer dan normaal. Overjarig moet je buiten beschouwing laten. Daarnaast zijn het de beste boards die er zijn, ik vaar zelf op de imperator en die is 800 euro, dat is wel duur maar dan heb ik ook wel echt een lekker board waar ik met plezier mee vaar En de reden waarom carved niet aan elk jaar een nieuwe lijn doet is omdat de boards gewoon goed zijn. Wat goed is moet je zo laten. Het voordeel is ook dat je na een jaar niet zelf met een overjarig board zit.
|
|
|
Cozmo
|
Uuuuh... ze doen dan misschien niet aan elk jaar een nieuw board, maar er zijn wel degelijk generaties. Staat ook op het board zelf welke generatie het board is. De graphics veranderen met de jaren mee alleen niet echt, dus valt het minder op.
|
|
|
kiterrin
Geen avatar
|
ok allereerst heb er op 1 gevaren met een vegas 12, ben 85 kg
en is gewoon super relaxed board, door zijn constructie vind ik em gewoon net wat lekkerder carven alde de north nobile etc
echter 800 is erg duur voor een board moet ik morre nageven maar 650 is echt normaalen als ze geen nieuwe board binnen 1 jaar op de makrt gooien zakt de dag waarde ook minder he !!!!!
weet nog dat carved custom maakte voor rond de 1300 euro, kijk daspas veel:P
|
|
|
kiterrin
Geen avatar
|
en tja gelcoat slijt wel erg snel, snap dat ook net niet helemaal, 1 x door t zand en je zit vo met krassen
|
|
|
globerider
Gast
|
vaart er gelukkig niet minder om ind het is jammer
Ook op de board staat een generatie dus de boards verandere wel alleen het uiterlijk niet. Maar geloof mij vraag het gewoon een keer aan iemand die er opvaart of je hem eens mag proberen en je denkt er gelijk anders over.
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Je zegt je kan zien aan het board welke generatie het is. Wat is de laatste generatie dan? Is dat dan Imperator 3 ofzo, of is dat 2 of 4?
|
|
|