Welke comfortabele 2006/2007 kite voldoet aan mijn eisen?

Safekiter

Geen avatar

Berichten: 22
November 29, 2007, 18:54:27
edit2Rapporteer  
Ik heb pas een 16 meter kite gekocht om mee te beginnen. (met een instrukteur met de nodige leservaring erbij natuurlijk) Een Gaastra Force 16 meter uit 2004. Deze heeft volgens gaastra een bereik van 9 tot 17 knopen. Ikzelf schat in dat ik straks met 15 knopen moet overstappen naar een kleinere kite. Die 16 meter is om te oefenen eigenlijk ook veel te groot volgens mijn kitecoach. Nu zit ik te denken aan de aanschaf van een model erbij met meer inzetbereik dan deze oudere Gaastra die leuk is voor weinig wind. Ik denk aan een maat zoals 10 of 11 meter. Welke 2006 0f 2007 kite zouden jullie me adviseren voor freeride doeleinden en een groot windbereik vanaf 15 knopen?

Wat is voor mij de ideale 15 knopen+ kite? Hij moet rustig en stabiel blijven bij hardere vlagen. Hij moet een groot bereik hebben. Hij moet in overpowerde situaties rustig controleerbaar blijven. Hij moet dus vergevingsgezind zijn en niet te snel uit de lucht komen vallen tijdens een windgat. Ik zoek dus de ideale freeride-kite waar ik als beginner op kan vertrouwen.

Ik weeg 80 kg. en wil hem gaan gebruiken om gewoon simpel heen en weer te kachelen op groot binnenwater zoals Strand Horst of aan de Brouwersdam.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 November 29, 2007, 19:41:45
edit2Rapporteer  
Als je bv bij Gaastra wilt blijven zou je naar de MAX 07 en 08 kunnen kijken.
of Spyder (07 model) of jekyll (08model)
Een force 16 is idd een lompe, oude, grote kite.
Elke kite die jij na die kite in handen krijgt zal beter aanvoelen adn die force-trekzak Grin

Er zulen nu vast een aantal apen gaan roepen dat gaastra nikskites maakt, dat is t/m 2005 ook zeker het geval geweest. Wel sterke kite(op stealth na), maar niet echt modern qua vliegeigenschappen(DEPOWER!)
Maar de 2007 & 2008 modellen zijn echt top.

Als je naar andere merken gaat kijken zijn we nog wel even bezig, mischien kan je beter even w88 met je vraag, of je vraag beperken tot een aantal merken, of types kite, SLe,hybris,bow..enz
Safekiter

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #2 November 29, 2007, 19:51:44
edit2Rapporteer  
Da's ook logisch natuurlijk. De Gaastra Force komt uit 2004 en de kites vanaf 2007 zullen wel veel beter varen. De Gaastra hoeft voor mij eigenlijk enkel maar wat lift te hebben om met weinig wind te kunnen varen tot een knoop of 15. Dan is een bolle kite zoals de force toch juist een goede lowend kite in tegenstelling tot de moderne bowkitemodellen die veel vlakker zijn van profiel. Of heb ik het mis?

Ik ben niet merkgebonden. Welke 10 of 11 meter kite met veel vaarcomfort zou jouw voorkeur zijn als je nu moest kiezen?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 November 29, 2007, 20:06:55
edit2Rapporteer  
Nee, je hebt het bis, bolling betekend niet gelijk dat het beter lichtwind kite is. Een moderne kite kan met minder oppervlakte meer kracht genereren. Neemt niet weg dat het soms marginale verschillen zijn. Je zou nu met een 13 bow waarsch. even vroeg wegkomen, maar langer door kunnen varen. Bovendien halen moderne kites(dan wel bow of niet) ook hun kracht uit snelheid, ik geloof dat dat schijnbare wind creeëren heet.

Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar een MAX 2008 van Gaastra, ben al bezig mn kites te verkopen om ze te kunnne betalen.
Het is een C-kite met vel power, veel depower, middelmatige bardruk(minder dan je force Grin ) en big-air eigenschappen.
Ik heb uit goede bronnen dat de jekyll van gaastra ook heel vet moet zijn, maar das een bow, geen C.

Als je naar een ander merk zou kijken, zou je naar de Airush Flow 08/07 kunnen kijken, een SLE met 100% depower, vind alleen de bar veel te lomt , en de de-powervord te lang. Bardruk is ook aan de hoge kant, wel veel air trouwens, vergelijkbaar met de MAX.
Maar ik ga dus voor de MAX

edit: zie trouwens dat je maar 80 kg weegt, dat is nie zo heel zwaar, als je je 16 houdt als lichtweer kite, kan je ernaast bv een 12&8 kopen, en als je 1 kite erbij wilt idd een 10
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 November 29, 2007, 20:28:04
edit2Rapporteer  
je hebt pb
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 November 29, 2007, 20:36:29
edit2Rapporteer  
je turbodiesel zkr?
Silva

Berichten: 40
Antwoord #6 November 29, 2007, 20:54:55
edit2Rapporteer  
Dan zou ik lekker voor de Vegas 2006 gaan 12m2 of 10m2. 12m2 is te varen 13-25 knp. 25knp is nog wel pittig hoor voor een beginner.

Deze kite is een freeride/freestyle kite. Valt zeker niet zo maar uit de lucht en is goed controleerbaar indien je overpowered bent. Met deze kite ben ik ook begonnen, maar ik zie de betere kiters er ook lekker mee los gaan en ik heb er zelf ook nog heel veel plezier mee.

Op zich vaart de Vegas 10m2 2007 ook prima, maar ik zou niet voor de 12m2 gaan. De 12 van 2007 is traag. De 10 2007 is fijn, maar door een andere vorm minder stabiel dan de 2006.

Veel succes met het vinden van een kite!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #7 November 29, 2007, 21:11:32
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen een 11m Waroo eronder... 2007 editie.. is vrij goed te betalen, heerlijk als beginner en gevorderde..
11m/12m van andere SLE/Bow kites kan natuurlijk ook. maar goed waroo is vaak een aardig stukje goedkoper.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #8 November 29, 2007, 22:59:17
edit2Rapporteer  
Dan zou ik lekker voor de Vegas 2006 gaan 12m2 of 10m2. 12m2 is te varen 13-25 knp. 25knp is nog wel pittig hoor voor een beginner.

Deze kite is een freeride/freestyle kite. Valt zeker niet zo maar uit de lucht en is goed controleerbaar indien je overpowered bent. Met deze kite ben ik ook begonnen, maar ik zie de betere kiters er ook lekker mee los gaan en ik heb er zelf ook nog heel veel plezier mee.

Op zich vaart de Vegas 10m2 2007 ook prima, maar ik zou niet voor de 12m2 gaan. De 12 van 2007 is traag. De 10 2007 is fijn, maar door een andere vorm minder stabiel dan de 2006.

Veel succes met het vinden van een kite!

wat heb jij gerookt vandaag!!

de 12 is traag??? hoe kom je daar bij

ik ben zelf eigenaar van een 10m en heb van de zomer geregeld op met de 12 gevaren maar traag is hij zeker niet
Safekiter

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #9 November 29, 2007, 23:24:18
edit2Rapporteer  
De Slingshot Turbodiesel2 lijkt me volgens de recenties op internet een geschikte kite voor wat ik er van verwacht. Het schijnt een lowend kite te zijn die geschikt is voor beginners. Heb ik dit mis?
Heeft iemand ervaring met deze kite?

Deze 2007 kites worden op e-bay vanuit Duitsland aangeboden voor aardige prijzen. Een 11 meter compleet voor 699,- euro. Is dit een mooie prijs? (Deze actie is toevallig helaas net voorbij)

http://cgi.ebay.nl/Slingshot-T2-Kite-Turbo-Diesel-2-kompl-11-m2-Neu_W0QQitemZ190174656977QQihZ009QQcategoryZ115819QQcmdZViewItem
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #10 November 30, 2007, 00:26:59
edit2Rapporteer  
Waroo 2007! 11 of mischien een 13. En die 16 dan meteen vergeten..heb je niet meer nodig.
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #11 November 30, 2007, 01:10:53
edit2Rapporteer  
f-one tribal 2 zijn ook goede kites en volgens mij kan je de 2007 ook wel voor een aardige prijs vinden.
zou dan voor een 11 gaan
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #12 November 30, 2007, 02:41:21
edit2Rapporteer  
BEST 9 en 13, heb ik ook net aangeschaft
alles meer dan 50% korting momenteel !!!!!!!!!!!
Silva

Berichten: 40
Antwoord #13 November 30, 2007, 03:46:08
edit2Rapporteer  


wat heb jij gerookt vandaag!!

de 12 is traag??? hoe kom je daar bij

ik ben zelf eigenaar van een 10m en heb van de zomer geregeld op met de 12 gevaren maar traag is hij zeker niet
Citaat

  Roll Eyes De 12m Vegas 2007 is traag vergeleken met die van 2006. Ik denk dat mensen die beide gevaren hebben dat wel kunnen beamen..............maarre ik rook niet Grin ThumpsUp
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #14 November 30, 2007, 04:17:33
edit2Rapporteer  
de 07 vegas is idd ietswat vertraagd maar hij is zeker niet traag te noemen

en ja ik heb zelf ook de 2006 genoeg gevaren

Safekiter

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #15 November 30, 2007, 04:25:48
edit2Rapporteer  
Ach wat is snel? Varen er ook kiters met GPS? Welke snelheden worden er dan gehaald door recreanten?

Op zoek naar de juiste 11 meter kite:
Er zijn zoveel kitemerken en modellen op de markt. Volgens wat zoekwerk op dit forum en wat neuswerk op het internet zijn de volgende kites voor mij geschikt. De prijzen zijn aantrekkelijk en deze modellen zijn bovendien ook geschikt voor beginners.
Ik ga even uit van een 11 meter. Dan zit ik op een gemiddelde windrange van 16 tot 27 knopen.

1. Best Waroo 2007 (allround kite)
2. Slingshot Turbodiesel 2007 (lowend en allround kite)
3. Blade kites Beast 2007 ( allround kite)

Overigens die oude Gaastra Force 16 die ik pas heb gekocht kwam in die tijd (2004) gewoon goed uit de test als prima beginners en prima lichtweerkite. Bij een toenemende wind kun je deze kite bijna niet depoweren en is hij snel te zwaar, maar met weinig wind doet hij het prima. Althans dat lees ik in de testverslagen.

Welke van deze 3 kites zou dan de beste keuze zijn?

Graag jullie meningen over specifiek deze drie kitemodellen?
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #16 November 30, 2007, 04:46:24
edit2Rapporteer  
Blade zou ik persoonlijk niet kopen weet niet hoeveel hij kost maar denl dat de waarde bij verkopen ook niet fijn is. Is een merk dat nog niet super veel heeft betekend in de kitewereld....

Best waroo is denk momenteel de meest verkochte kite is gewoon een lekkere kite en ook daar zijn de meningen oververdeeld.

Turbodiesel 2 is volgens mij stuk beter als de 1e heb ik overigens niet gevaren. Dus kan je niet meer vertellen dan dat iedereen die ik hoor super zijn.

Overigens vaar ik geen van deze merken en veel mensen die hier een kite adviseren nemen hun eigen kites die zij lekker vinden ik denk dat je gewoon het voorjaar wat overjarige kites moet zien te testen. Je kan de verschillen dan ook beter voor jezelf op een rijtje zetten.

Suc6
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #17 November 30, 2007, 05:56:02
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen
GEWOON TESTEN!!!!!!!!!

Zo ontdek je wat jij fijn vind.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #18 November 30, 2007, 06:18:58
edit2Rapporteer  
waroo 9 of 11m is goed en goedkoop. 
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #19 November 30, 2007, 14:47:48
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen
GEWOON TESTEN!!!!!!!!!

Zo ontdek je wat jij fijn vind.

vind ik een erg zinnege opmerking!!!

je kan de ss bij mij testen natuurlijk
Safekiter

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #20 November 30, 2007, 15:47:09
edit2Rapporteer  
Testen is inderdaad het beste.

Maar dan moet het wel precies op dat moment waaien naar het niveau wat ik op dat moment aankan. Dit probleem heb ik ook met het windsurfen. Een 10 meter formula zeil testen met 6 bf. kan ik niet, en een 5 meter waveboardje in een maanden lange 9 knopen tijdperk gaat ook niet. Testen in een bepaalde maatvoering blijft moeilijk.

Bovendien denk ik dat als het betreffende materiaal door veel mensen goed is bevonden, dat je er dan met een gerust hart mee aan de slag kunt. Aan alles wat nieuw is op watersportgebied moet je gewoon een tijdje wennen. Zo moest ik een paar jaar geleden heel erg wennen aan mijn formula board. Wat deed dat pijn aan je voeten joh! Zo'n ding is een meter breed! Nu ik de techniek wel beheers kan ik op dat formulaboard gewoon lekker varen met een iets minder lange vin en een ietsje minder groot zeil.

Vandaar dat ik er nu voortaan bij ga kiten! Omdat ik niet te groot wil varen met het windsurfen. En omdat dit gewoon niet leuk is en veel te zwaar voor je gewrichten!

Met andere woorden: Het duurt een tijdje voordat je je materiaal helemaal eigen bent. Ik neem daar graag de tijd voor.

Even offtopic: Zijn er trouwens meer kiters die ook windsurfen?

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #21 November 30, 2007, 16:11:33
edit2Rapporteer  
windsurfden?
Safekiter

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #22 November 30, 2007, 17:16:17
edit2Rapporteer  
"Windsurfden" zou in mijn geval zonde zijn van mijn investeringen van de laatste jaren. Mijn hele schuur ligt er vol mee. Zowel recent spul als ouder materiaal levert tweedehands niet veel meer op. Ach dan gebruikt ik het toch gewoon tot het helemaal versleten is en naar de milieustraat kan! Ach.. En ik was ook nog bezig om mijn GPS-speedsurfen 100% onder de knie te krijgen. Ik heb nu een set wat veel sneller is als ikzelf! Daar moet ik toch nog echt iets aan doen.

Ik besef echter wel dat windsurfen de laatste jaren veel te duur is geworden. De prijzen die je kwijt bent om een set in een beperkte windrange compleet te maken slaan helemaal nergens meer op. Ook wat dat betreft is kiten veel aantrekkelijker!

webbie

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #23 December 01, 2007, 03:46:05
edit2Rapporteer  
Even offtopic: Zijn er trouwens meer kiters die ook windsurfen?

PZV de Wielen heeft een aantal leden die de windsurfsetjes in de wilgen hebben gehangen.
Kiten is idd goedkoper en je kan eerder los en langer doorvaren met minder Gear. 3 tasjes en een boardje en je kunt vanaf 12 knp tot circa 35 knopen varen.
Geen gedoe meer met imperial, surfkar, 150 kg aan surfboards, masten, gieken zeilen etc.
Alleen met windkracht 8 en hoger verlang ik wel weer naar het windsmurfen ivm safety en het overleven in herfsttormen. Das met windsmurfen toch wel weer een voordeel. Zie mezelf niet met vette windstoten kiten. Af en toe huur of leen ik andermans smurfsetje.

Kitesmite
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.