Vegas05 7m2 + vervanger voor Rhino04 10m2 ???

ijbe
Gast
Augustus 08, 2008, 22:17:39
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende kiter, ongeveer 178 lang en 68 kilo zwaar. Ben vandaag weer eens aan de slag gegaan met een flink gepowerde Vegas 7m2. Waterstart lukte goed en vaar soms al flinke stukjes. Nou had ik het idee dat ik best een maatje groter dan de 7m2 kon pakken.
Na lessen gevolgd te hebben in 2007 bij het coraaltje heb ik daar mijn eerste kite gekocht. Een Rhino04 vol met plakkers samen met een nieuwe 5-lijns North bar. Later heb ik de Vegas er z.g.a.n. 2e hands bijgekocht. Ik vind de Vegas echt super en vaar daar het liefst mee. Lekker snel en krachtig wanneer je wilt dat hij dat is, en hij is ook erg mooi. Over de Rhino ben ik veel minder tevreden. Ik vind het gewoon geen fijn ding om mee te kiten, hij luistert niet zo goed als mijn Vegas en voelt gewoon aan als een lompe bundel kracht, ook lopen verschillende struts en de LE vanzelf langzaam leeg.

Nou wil ik graag een vervanger voor mijn Rhino. Het zou natuurlijk mooi zijn om een kite te kopen die te vliegen is met mijn 5-lijns North bar maar misschien is het beter om een BOW met nieuwe bar te kopen ofzo ? Een grotere Vegas kan natuurlijk ook maar is die te vliegen op mijn bar ?
Alle suggesties zijn welkom. Als board heb ik trouwens een F-one SK8 128x35.

Alvast bedankt, ijbe
jetzu

Antwoord #1 Augustus 09, 2008, 10:02:32
edit2Rapporteer  
Koop een vegas 2006.
Dit was en is nog steeds een erg goede kite.
En hij is te vliegen op je 5 lijns bar.
Jordi_1990

Antwoord #2 Augustus 09, 2008, 10:38:38
edit2Rapporteer  
vegas 2005 is er toch niet in 7m? ik denk dat je of een 2005 8meter hebt of een 2006 7m. ik zou er inderdaad een vegas boven kopen! heerlijke kites en veilig met een 5 lijns bar, ik heb zelf een 2006 north bar en die kan ik breed en smal instellen. ik weet niet of dat ook kan met de bar die jij hebt maar als dat zo is kan je er elke kitemaatmee vliegen (12m+ op de brede stand)
ijbe
Gast
Antwoord #3 Augustus 09, 2008, 18:27:23
edit2Rapporteer  
Oke bedankt, ben er toch van overtuigd dat het een vegas 05 7m2 is . Ga denk maar kijken voor een Vegas 10m. Volgens jullie is de 2006 versie een goede keuze maar hoe zit het dan met de 2007 en 2008 ?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.