Grieks eiland

Hessel

December 28, 2007, 17:44:55
edit2Rapporteer  
Mijn ouders doen weer eens moeilijk over de vakantie dus help ik ze maar even.

We weten inmiddels waar we ongeveer naartoe willen, van graagst naar 'ook erg leuk, maar minder graag': Naxos, Paros, Rhodos of Corfu. Ook van die eilanden zelf weet ik inmiddels wel waar je dan ongeveer moet zitten op het eiland om lekker te kunnen kiten, maar nu zoeken we nog een verblijfplaats.

We zijn met 8 mensen en willen graag 2 (of 1 hele grote) huizen of appartementen huren waarin je aardig zelfvoorzienend bent. Dan willen ik en mijn nichtje lekker kunnen kiten, 1 van ons is een beginner en de ander al meer gevorderd, maar les of huur hebben we niet meer nodig. Maar we willen wel dat er ook andere kiters zijn die ons kunnen helpen als dat nodig is. Verder moet de wind natuurlijk aanwezig en on-shor of side-shore zijn en het water hebben we liever vlak, maar ik geloof dat dat moeilijk wordt bij die eilanden.

Daarnaast wil de rest van de familie gewoon een rustige familie-vakantie in een gezellig, kalm en mooi dorpje. Dus geen wilde feestgangers, mooie natuur, leuke straatjes etc. Kortom, hetgeen wat alle 16-jarigen oersaai vinden, maar de ouders vinden het allemaal prachtig.

Verder moet het goed bereikbaar zijn, je moet een auto kunnen huren, dingen zoals een supermarkt, terrasje, strand en dorpje moeten gewoon dichtbij zijn (strand zo dichtbij mogelijk) en de accomodatie zelf moet natuurlijk ook leuk zijn. En al dat tussen 18 juli en 2 augustus, en dat mag het natuurlijk ook niet te duur worden.

Dus als er nog iemand een leuke accomodatie weet die ongeveer klopt bij hetgeen wat hierboven staat of een andere goede tip heeft over zo'n soort accomodatie: Alle hulp is welkom!

PS. Ohja, ik las dat de wind op Naxos en Paros in die tijd soms wel heel erg sterk wordt, ik las ergens dingen over 5-8 BF. En je kan natuurlijk ook teveel van het goede hebben. Weet iemand wat ik ongeveer moet verwachten in die tijd en of ik dat nog kan houden met een 9m waroo en 65-70 kilo.
VincentC

Antwoord #1 December 28, 2007, 18:05:14
edit2Rapporteer  
Ik heb deze zomer op Rhodos gezeten, zat zelf in Faliraki (iets onder Rhodos Stad).
Paar keer gekite op Trianda, een spot waar de wind in de middag op komt zetten en een 9 bowkite ideaal is, maar eigenlijk is het verboden daar. Iets westelijker van Trianda heb je Kremasti, daar is kiten toegestaan maar moet je eigenlijk betalen.
Verder is dé spot der spots Prasonisi helemaal in het zuidelijkste puntje. Aanlandige wavespot, aflandige vlakwaterspot, iedere dag wind, alleen zit je wel echt in the middle of nowere en kan je er NIETS doen. Mocht je naar Rhodos gaan moet je eigenlijk zorgen dat je in de omgeving Trianda/Kremasti zit...

Verder is heel Rhodos 1 grote mix van autoverhuurbedrijven, benzinepompen en supermarkten, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Op Rhodos zelf zit net onder Trianda een grote LIDL waar je goedkoop boodschappen kan doen (toeristen supermarktjes betaal je al snel 5 euri voor een pakje ham).

Verder is Rhodos zelf wel een redelijk eiland. Je hebt er massa's rustige lagune's waar je met de auto naartoe kunt rijden en lekker de hele dag rond kan dobberen op een luchtbedje. Nadeel van Rhodos is dat het grootste deel van de stranden op is gebouwt uit kiezelstenen, niet ideaal. Verder wel supermooi om te snorkelen, het water is gewoon helderblauw.

Hier een foto van Trianda, op de achtergrond ligt Turkije:
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 December 28, 2007, 19:55:54
edit2Rapporteer  
Ben zelf op Naxos en Lefkas wezen kiten.

Bij Naxos is het mogelijk om op het kitestrand (Mikri Vigla) ook in een appartement te zitten. Maar de stad (Naxosstad) ligt daar wel een half rijden vandaan.

Op Lefkas is er eigenlijk maar een strand van 5km lang waar je kunt kiten, voor de rest nergens. Wel is de wind hier termisch, dus indien mooi weer gegarandeerd wind. Dit jaar was het overal in de wereld beetje veranderlijk weer. Ondanks dat 6 van de 7 dagen kunnen kiten met 12m2 en daarna 9m2.
Hessel

Antwoord #3 December 30, 2007, 03:00:16
edit2Rapporteer  
Trianda of Kremasti zal ik dan nog even beter naar kijken. Lefkas zal ik ook nog even naar kijken, veel appartementen op Mikra Vigla heb ik al bekeken maar dat vonden mn ouders wat minder.

Verder zitten mn ouders nu vooral naar Corfu te kijken en ik heb al begrepen dat dat qua wind wat minder is, maar als je dan toch naar Corfu gaat wat zijn dan the places to be?

roeb
Gast
Antwoord #4 December 30, 2007, 03:11:34
edit2Rapporteer  
Op Rhodos (kremasti) betaal je eigenlijk voor de rescue service.. Je mag gewoon gratis varen, maar dan gooien de gasten van dat kitecentre niet je kite op en zouden je in principe niet redden.. Maar als je echt in nood bent, doen ze dit wel, maar dan verwachten ze wel een vergoeding uiteraard..
De wind is daar side shore, vandaar dat je de rescue nodig hebt, in het geval van nood (waterscooter), als je kite in de knoop zit ofzo, kom je nooit meer terug..

Ik heb btw een uitgebreide omschrijving geplaatst op KH, dus ff zoeken dan Wink
martijn

Antwoord #5 December 30, 2007, 03:50:17
edit2Rapporteer  
mooi dat er nu precies zo'n topic is.
mijn ouders zitten op het moment ook naar Rhodos te kijken.

Vincent je zegt dat het op Trianda verboden is om te kite, maar gebeurt het wel, en kan het wel gewoon zonder dat je er last van krijg?

En wat is nou de beste plek om te zitten om te kiten?

tanks dudes
roeb
Gast
Antwoord #6 December 30, 2007, 04:40:42
edit2Rapporteer  
Hey gasten,

Dit forum heeft een soort zoekfunctie: de search...

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=17367.0
Haring High Richardt

Antwoord #7 December 30, 2007, 05:18:12
edit2Rapporteer  

Citaat

http://www.kitesurf.nl/review-reizen/reisverslag-rhodos.html
Arnie26736

Antwoord #8 December 30, 2007, 19:19:23
edit2Rapporteer  
Ik ben op corfu geweest paar jaar geleden, maar kiten kon je er niet echt. En toen wij er zaten was het ook niet echt windzeker ...
VincentC

Antwoord #9 December 30, 2007, 19:31:09
edit2Rapporteer  
mooi dat er nu precies zo'n topic is.

Vincent je zegt dat het op Trianda verboden is om te kite, maar gebeurt het wel, en kan het wel gewoon zonder dat je er last van krijg?

En wat is nou de beste plek om te zitten om te kiten?

tanks dudes

Trianda heb ik 4 dagen gekite:
Dag 1 - Geen gezeik, 3 man gevaren
Dag 2 - Geen gezeik, 6 man gevaren
Dag 3 - Griekse local flipt ehm dood, politie zou hem hebben opgepakt dag ervoor voor kitesurfen daar, maar hij kende de agent ofzo dus kreeg geen boete. Als ik niet minimaal 50 meter uit de kant zou blijven zou hij Halal gehakt van me maken
Dag 4 - Idioot op waterscooter komt naar ons toe dat als we niet snel weggaan hij de politie op ons af zou sturen...

Idiote is: Windsurfen mag er wel, tussen de badgasten en alles door, maar kitesurfer is er officieel verboden en de boete ligt rondom de €950 euro oid...

Grieken zijn trouwens echt stelletje vieze vuile eikelbijters, dat je daar rekening mee houdt =)
roeb
Gast
Antwoord #10 December 30, 2007, 20:22:01
edit2Rapporteer  
De grieken die ik op Rhodos ben tegengekomen waren 100% oke!
We werden zelfs opgepikt door een busje (van kitecentre), vlakbij ons app.!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.