Frank77
|
Waroo 2007 altijd goede prijs... Koop een 11 en later een 7 erbij. Nooit spijt van als beginners set, Max 1000 euro nieuw prijs voor beide met bar. 2e hands nog goedkoper...
[zelf een andere beginnerset gekocht, maar zeker spijt van... ]
|
|
|
Mr.Klip
|
idd,begin met een bowkite voor lichte bardruk! of kijk met watvoor kite je les krijg en dan kan je altijd nog kiezen of je dat wat vind
|
|
|
JorritPi
|
Waroo 2007 altijd goede prijs... Koop een 11 en later een 7 erbij. Nooit spijt van als beginners set, Max 1000 euro nieuw prijs voor beide met bar. 2e hands nog goedkoper...
[zelf een andere beginnerset gekocht, maar zeker spijt van... ]
Helemaal mee eens. Ik heb zelf geen Waroo, maar het is gewoon een super kite!
|
|
|
WIMPIII
|
Hoi kitebreda, Ik zou als ik jou was nog geen haast maken met de aanschaf. Er zijn nog een aantal merken die hun 2008 modellen nog moeten presenteren. Check het matrixje van Evan(sticky bovenaan) en doe aan de hand daarvan eens een search van reviews. Aardig werkje maar wel leuk toch. De tweedehandsmarkt is ook een prima optie. Kijk ook eens naar de duitse online sites. Hebben vaak goede prijzen. Garantie is vaak ook goed maar je begrijpt dat dat iets langer kan duren. Bepaal vantevoren voor jezelf wat je de belangrijkste criteria aan een kite vindt en ga daarna pas een keuze maken. Ik kan me voorstellen dat safety en waterstart hoog in het lijstje staat als beginner. Brr, koud hoor om over 8 weken al te gaan lessen, of doe je het in het buitenland?
|
|
|
Tycho
Geen avatar
|
Lees even zijn vraag. Hij vraagt geen advies over kites, maar over de periode om ze te kopen.
Volgens mij is dit een goede periode om 2007 materiaal te kopen. Als je namelijk kijkt naar de 2e hands markt, zie je dat die vrijwel dood is. Alles staat heel lang te koop, dus dat is ideaal als koper. Verder dumpen alle shops hun laatste nieuwe kites van 2007 en in veel gevallen zijn dat ook echt de laatste. Zeker als je een gangbare maat, wil moet je er snel bij zijn denk ik.
|
|
|
vin2481
Geen avatar
|
Nu is DE periode om een kite te kopen Zag een topic over uitverkoop in Oostvoorne......... Staat ook een linkje in volgens mij
|
|
|
MayhemX
Geen avatar
|
Bedankt voor de reacties,
ik heb al vele uren revieuws e.d zitten lezen, voor ik dit topic starte. Heb uit die topics veel kunnen halen over ervaringe met kites, boards en shops.
Even een korte samenvatting van wat ik gelezen heb.
De waroo of de f-one tribal2 leken me goede keuzes, nou lees ik dat de tribal 2 geen echte bow is maar een c kite, met de voordelen van een bow. Hij is ook iets duurder.
Ik wil graag een kite waar ik wel een tijdje mee vooruit kan daarom leek me de tribal 2 beter.
Boards zit ik te denken rond de 133 weeg 85 kg bij 183 en lees overal dat je spijt krijgt van een board van 140 omdat je het snel beu bent. Daarom dacht ik aan een board van 133.
Wetsuit, ga ik gewoon even passen wat lekker zit en ook nog in de wat mindere maanden warm houden.
Trapeze, wou ik even in de shop testen welke lekker zit, lees vooral positieve verhalen over die van mystic.
Ga inderdaad over +-8 weken lessen in nederland, weet dat het frisjes is maar wil graag vroeg beginnen zodat ik in de "goede" maanden flink kan oefenen.
2e hands heb ik ook gekeken, echter zit ik niet heel erg met een budget en kies daarom voor nieuwe aanschaf.
Ga denk morgen even kijken in oostvoorne om me verder te verdiepen en beetje indruk van verschillende dingen te krijgen.
Mochten nog meer mensen tips of reactie hebben graag.
|
|
|
andy
Moderator
Logs: 0 | 33 uur
|
Ik dacht dat de lessen pas in april begonnen?
Maar met de waroo kan je ook zeker nog een tijd vooruit hoor, ik ken genoeg goede riders die met de waroo varen. Dus dat je met de tribal langer vooruit kan klopt niet echt vind ik zelf.
|
|
|
Davidoff
Gast
|
waar ga je dan lessen?
|
|
|
Gertjan
|
Als je nieuw wil kopen kun je dat het beste nu in de winter doen. Maar ga je 2de hands kopen dan zou je ook nog even kunnen wachten tot het voorjaar wanneer iedereen weer wat ander gaat kopen. Ik vind dat er nu vrij weinig aanbod in goed 2de hands materiaal (Waroo, Vegas, tribal) is en verwacht dat er in maart-april weer een overschot aan leuk speelgoed komt. De handel licht nu echt op z`n gat.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
De meest logies volgorde is:
1) les 2) les met eventueel materiaal dat je wilt aanschaffen. 3) De kiteschool heeft vaak een goede aanbieding op materiaal en kan dus een goede set prijs voor je maken 4) Daarna zelf verantwoord het water op gaan.
Er zijn scholen die lessen met Waroo/F-one enz. enz... Dus verdiep je in een goede kiteschool met eventueel het materiaal dat je graag wilt aanschaffen. Als je niet iets koopt kan het zijn dat het later toch niet helemaal dat is wat je gaar het willen hebben en de verleiding is dan misschien te graag dat je gaat experimenteren zonder dat je les hebt gehad.. Periode van aanschaf is dus minder belangrijk. Je kunt in de zomer de zelfde aanbieding krijgen als in de winter... Als je maar weet waar je het over hebt !!!!!
Succes met de studie
|
|
|
MayhemX
Geen avatar
|
Ben net terug, even wezen kijken bij punt de "slufter" ik vond het was veel drukker als ik verwacht had voor deze periode van het jaar, ben benieuwd hoe het daar is als het goed weer is.
Dat we f-one beter was had ik uit een topic hier op het board, maar nu ik nog een keer kijk zie ik dat het om de 2006 waroo gaat en dat de 2007 versie een stuk beter is.
Ik las hier op het forum (paar topics naar beneden)dat meeste lessen in maart beginnen en ook op de site van dekiteschool staat dat ze in maart weer beginnen.
Zat zelf te denken aan me spullen te halen bij vandenberg door de vele positieve topics en reacties hierover. Ik ben iemand die goed advies erg belangrijk vind en aangezien ik zelf niet zoveel kennis heb zie ik online of in duitsland bestellen niet zo zitten.
Gaan oefenen voor ik les heb gehad zal niet gebeuren na vele topics over mensen die klagen over mensen die de sport "verkloten" door aan te zitten rommelen. Daarom kies ik voor 3 lessen ipv van 2, zodat ik eerste keren alleen het een "beetje" onder de knie heb.
Wederom bedankt voor de reacties.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Waarom dan bij een winkel de aanschaf doen. Er zijn ook kitescholen op Oostvoorne die les geven met Waroo en dan kun je een mooie deal maken!!! Kun je nu nog even door sparen Succes
|
|
|
|
Super Cooper
|
@ Kitebreda kiteboardschoolbest van Karim geeft les met Waroo's. Daarnaast geeft beachbreak in Noordwijk les met waroo's en hebben ze ook nog tribels liggen om mee te lessen. De scholen die les geven met waroo's hebben de mogelijk om nieuw spul aan te bieden met ongeveer 15% korting. Dit is dus net zoveel zijn als dat de surfshop kan geven.
succes
|
|
|
|
diederik
|
dude...heb drie jaar met c-kites gevaren, ben nu in het bezit van een waroo 9 en 13 meter 2007. Mijn ervaring is dat deze bow absoluut niet onderdoet voor een snelle c-kite. Snel sturen veel power, lift en hangtime...en het uliteme voordeel voor de beginner: nagenoeg 100% depower! Neem vooral niet de 2006 (wegens productiefout snel verrot) maar neem een 2007 of 2008, deze zijn perfect, de beste verhouding tussen prijs/kwaliteit en performance.
(wordt niet gesponsord)
|
|
|
MayhemX
Geen avatar
|
Aha thanks, dat is info die ik niet makkelijk had gevonden, dan gaat mijn voorkeur uit naar de school in noordwijk zodat ik ze beide kan testen. Ik vraag me echter af of ik als beginner verschil merk...
Ik hoop dat hun ook vroeg in het jaar beginnen, anders zal ik denk toch voor een school gaan die eerder opent.
Ik had echter in gedachte om me spullen bij een shop te halen, zodat je een beetje een vast adres heb waar ik me spullen haal. Ook vind ik het wel leuk beetje rond te kijken bij een zaak wat er allemaal nieuw is en regelmatig een keer binnen te lopen. Heb hiervoor wat andere sporten gedaan en ben nogal trend gevoelig, dus vandaar.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Diederik.... Wie twijfelt er aan de kwaliteit van de kite dan?? En als je opzoek bent naar een snel sturende SLE kite met 100% depower, max lift en hangtime dan weet ik er nog wel een paar @ Je kunt nu ook gewoon een deal maken bij VdBerg want die geven ook les. http://www.xwatersport.com/ heeft vorig jaar een prijs gewonnen voor Beste verkoopppunt en geven ook altijd goed advies en hebben veel testdagen. Succes ps ik word ook niet gesponsord
|
|
|
|
diederik
|
laat ik het dan anders brengen:
waroo: alleskunner, waar je als beginner mee uit de voeten kan en plezier aan zal houden als je vorderd
fone tribal: met name een hardcore freestyle kite die in het begin moeilijker aan zal voelen dan de waroo
Kortom: je keuze ligt aan de stijl die je jezelf aan zal gaan meten tijdens het varen, ik zou persoonlijk gaan voor een wat meer allround kite
(zo goed mini me...wordt niet gesponsord?)
|
|
|
Ian
|
Ik heb een tribal-2 9m en 13m. En ook een waroo '07 -7m Waroo is makkelijker voor beginners. Maar 4 lijnen, ipv 5 bij tribal. 1 lijn minder uitlopen en aansluiten. Tribal kan door z'n 5e lijn rollen, is nadeel. En waroo heeft meer depower.
Toch vind ik de tribal 2 lekkerder. Explosievere sprongen, veel meer bargevoel, je weet altijd waar je kite is zonder te kijken. Betere kiteloops, lekkerder unhooked. Dus allemaal voordelen waar je het in het begin geen waarde aan hecht.
|
|
|
MarcusMakkum
|
Hallo Zwier, Je hebt mail Kitende groet, Marcus
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
gewoon waroo 2007, maat hangt af van je gewicht. ben je licht dan een 7 en 11 en ben je breed en gespierd zoals ik dan een 9 en 13
|
|
|