Beginner wacht op de eerste kans om te kitesurfen- omgeving A'dam

Gerbendd

Geen avatar

Januari 08, 2008, 20:04:01
edit2Rapporteer  
De lessen heb ik alweer enkele maanden achter de rug. Net aangeschaft: Rebel 2007 12m2 en nu wil ik (veilig) oefenen. Bij welke wind/richting kun je gaan beginnen. L
ocaties: Muiderberg, Schellinkhout maar misschien weten jullie de perfecte spot om eens lekker te stoeien met het materiaal. gr G
Elevation

Antwoord #1 Januari 08, 2008, 20:41:46
edit2Rapporteer  
muiderberg kan wel maar is nu erg koud en zou zeker niet met te harde wind daarheen gaan, kom er weinig maar er gebeuren daar wel wat ongelukken nu en dan.... schellinkhout ken ik alleen van heel vroeger, maar er zitten zat mensen die op schellinkhout varen dus dat zal je nog wel horen.
a3ian

Antwoord #2 Januari 09, 2008, 05:56:10
edit2Rapporteer  
schelinkhout wordt nog wel gekite en is een prima beginersspot. warm pak aan en aan de gang gaan
roeb
Gast
Antwoord #3 Januari 09, 2008, 16:09:44
edit2Rapporteer  
Wacht maar tot het water zeker boven de 10graden komt (vooral voor je eigen veiligheid)..
Ook al is water ondiep, het blijft koud, en de kant is vaak nog relatief ver weg (als er wat met je gebeurt)..
@LaurenS

Antwoord #4 Januari 09, 2008, 18:14:33
edit2Rapporteer  
Schellinkhout is wel te doen.Alleen is het water wel berekoud(3 graden) ,dus goede kleding is vereist.Ik wil best een keer met je mee,kan ik je in de gaten houden.Schellinkhout is een ondiepe spot met water van knie hoogte tot heuphoogte,dus daar zal je niet snel veruipen.Alleen uitkijken met vlagerige wind.Dus als beginner moet je wel een kite met de nodige depower hebben....Ik zou met oefenen met een 12m2 een windsnelheid van een dikke    4 bft aanhouden.
R@bert

Antwoord #5 Januari 09, 2008, 19:13:23
edit2Rapporteer  
De lessen heb ik alweer enkele maanden achter de rug. Net aangeschaft: Rebel 2007 12m2 en nu wil ik (veilig) oefenen. Bij welke wind/richting kun je gaan beginnen. L
ocaties: Muiderberg, Schellinkhout maar misschien weten jullie de perfecte spot om eens lekker te stoeien met het materiaal. gr G

Check wel Muiderberg met: NW-N-NO-O
               Schellinkhout met: Z-ZW-W
Gerbendd

Geen avatar

Antwoord #6 Januari 10, 2008, 02:20:28
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle tips en aanwijzingen. Ik heb een Rebel 2007 12m2 en een Sola Phantom wetsuit. Nog even een maandje of twee wachten dus en dan lekker leren.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.