Hallo,
Ik wil binnenkort ook een boardje gaan bouwen. Ik zit al een paar maanden de topics hier met veel interesse te volgen.
Zelf heb ik ervaring met houtbewerking & al gewerkt met composieten, dus dat komt goed uit.
Toch heb ik nog een paar dingen waar ik niet helemaal uitkom...
Voor de duidelijkheid, het plan is om een woodcore bord, met aangegoten PU rails verpakt in wat glasmatjes (vacuum + rockertafel) te gaan maken. In eerste instantie nog even geen PBT, het zal zonder al lastig zat zijn.
Ok, dan nu de vragen:
1) Ik wil het liefst een karuba of balsa core gebruiken. (Ik heb geen beschikking over een vlakbank om zelf een core te maken van ander materiaal) Nu heb ik 1 adresje gevonden waar ik balsa cores kan krijgen, maar dat gaat wel per doos van 30 platen, das meteen dik 350 euro ex btw. Voor karuba heb ik helemaal nog niets kunnen vinden. Weet iemand een adres waar ik een paar cores kan halen?
2) Deze vraag is misschien een beetje voorbarig, aangezien ik nog geen PBT wil gebruiken de eerste keer, maar dit vraag ik me al tijden af...
Hoe flexibel en rekbaar is PBT? Als je de bovenkant van je bordje shaped, dan is de bovenkant niet meer vlak, hoe krijg je het PBT er dan strak tegenaan? Ik heb hier gelezen over de “prepreg” methode, het lijkt me dan toch dat je een vrij stevige toplaag krijgt, die je maar zeer beperkt over buiging heen krijgt met het vacuum? Als je naar 'fabrieksboards' kijkt, zie je dat er vaak behoorlijke 'randen' in bovenkant zitten... (Ik hoop dat 't een beetje duidelijk is wat ik bedoel... )
Alvast bedankt voor de reacties!