Naish Shockwave

Kitemen

Januari 27, 2008, 23:51:37
edit2Rapporteer  
Iemand dervaring met een Naish Shockwave??

Of een verslag ergens te vinden??
chico

Antwoord #1 Januari 28, 2008, 00:33:44
edit2Rapporteer  
Yep, alweer 2 jaar. Maar gebruik de zoekfunctie is of doe is wat met Google. Kan je heel veel vinden inclusief vaar ervaringen.
FunkyoneNL

Antwoord #2 Januari 28, 2008, 01:24:50
edit2Rapporteer  
Shockwave vind ik zelf een fijne kite echter de bardruk is erg hoog door de kite 1:1 te varen is dit probleem op te lossen. Hier meer info http://access.soulonline.nl/index.php?page=leesvoerdetails&CID=297
Kitemen

Antwoord #3 Januari 28, 2008, 18:42:53
edit2Rapporteer  
zit te twijfelen tussen een shockwave en een raven3...

aangezien ik wel van springen hou maar niks geks doe kan ik miss beter voor de sw gaan.

is die bar echt zo een shit ding?
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Januari 28, 2008, 18:55:37
edit2Rapporteer  
sw is zeker geen shitding, maar er zijn een paar kwaliteitsdingetjes die je in de gaten moet houden, dus bij aankoop checken en preventief onderhoud plegen, zie ook:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=28441.0
Het hangt ook nogal van je gewicht en je stijl af, ik beul 'm kennelijk nogal, ik hou wel van lichtelijk overpowered en dan slijt het veel harder.
Als kite is íe echt wel goed, de canopy is goed gecontstrueerd, weinig klachten gehad over knallende tubes en spontane scheuren. met name bridles bij de katrollen, leaders van de stuurlijnen, bargat enzo in de gaten houden.
succes met de keuze, gr Rudo
Kitemen

Antwoord #5 Januari 28, 2008, 22:18:14
edit2Rapporteer  
En als ik zou moeten kiezen tussen een Rebel en een SW. Waar zouden jullie dan voor gaan?
Is de Rebel ook zo slijtage gevoelig?
Jacq

Antwoord #6 Januari 28, 2008, 22:29:01
edit2Rapporteer  
Ik heb SW 7 en 12 en heb geen slijtage plekken. Natuurlijk moet je je lijnen in de gaten houden, zeker waar die door de katrollen lopen, maar dat is bij eilke bow.
Naishie

Antwoord #7 Januari 28, 2008, 23:03:11
edit2Rapporteer  
Sorry geen klachten???
Dan heb je mazzel gehad heb je ff!!!
El rudo lees je eigen topic is ff door!!,vind het niet normaal wat jij al met je kite mee heb gemaakt.
Dat soort dingen heb ik met mijn switchblade 1 niet gehad en je bent niet de enigste.
Ik vind dat Naish met de shock de plank volledig heeft misgeslagen!!!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Januari 28, 2008, 23:11:38
edit2Rapporteer  
En als ik zou moeten kiezen tussen een Rebel en een SW. Waar zouden jullie dan voor gaan?
Is de Rebel ook zo slijtage gevoelig?

Heel seizoen keihard gebeuld met een Rebel07 9m2, o.a. in branding in scheveningen laten 'opeten' meedere malen, en harde crashes gehad. 1 cambatten gebroken, that's it. Voor de rest helemaal niets.

Alleen bij North slijt het depowerlijntje hard als je hem niet waxt, maar daar hebben veel merken last van.

Heb laatst ff aan de 9m2 van Rudo gehangen in 1 op 1, en ik kan je verzekeren dat die kite lekker hoog springt. Ook airtime zeer goed. Ook erg stabiel, zeker vergeleken bij een Rebel07 in die maat. Die is veel aggresiever en sneller met sturen.
Hattori Hanzo

Antwoord #9 Januari 28, 2008, 23:19:22
edit2Rapporteer  
vaar al anderhalf jaar met shockwave 9 en sinds kort een 2007 12 meter erbij..

kwaliteit heb ik niets op aan te merken, kite best vaak maar bridles zijn nog helemaal als nieuw.
bardruk is aanwezig, als je dit een probleem vindt vaar je 1:1..heb je nagenoeg geen bardruk.

kortom: goede kite, heerlijk om mee te varen en kwalitatief gewoon goed.....
er zullen vast massievere kites zijn maar als je normaal met je spullen omgaat...

chico

Antwoord #10 Januari 29, 2008, 00:49:19
edit2Rapporteer  
Sorry geen klachten???
Dan heb je mazzel gehad heb je ff!!!
El rudo lees je eigen topic is ff door!!,vind het niet normaal wat jij al met je kite mee heb gemaakt.
Dat soort dingen heb ik met mijn switchblade 1 niet gehad en je bent niet de enigste.
Ik vind dat Naish met de shock de plank volledig heeft misgeslagen!!!

Sorry maar, vaar al twee jaar vele zeemijlen met een SW12 en SW7 zonder een enkel probleem. Hiervoor met een Cabrinha gevaren en.......ongeveer 10x een lekke strut/bladder gehad.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 Januari 29, 2008, 01:43:52
edit2Rapporteer  
haha Chico, ik ontbeer nogal die fluwelen handschoenen, het zal zeker met stijl/kracht/gewicht te maken hebben. Op de kant ben ik trouwens wel netjes mee.

1:1 gaat zeker uitmaken voor de slijtage.
Verder is preventief onderhoud superbelangrijk.
- het is een goed plan om insertlijntjes in de bridles te zetten, bij voorkeur vóór dat er eentje breekt. 2 uurtjes werk en wat touw, en dat is dan opgelost.
- Verder dus die gaten bij de katrol op de LE voorkomen door een kevlar patch.
De overige punten moet je verder goed in de gaten houden.
Het klinkt tegenstrijdig, maar als je dat allemaal in de gaten heb je een prima kite.
Pjoeloe

Antwoord #12 Januari 29, 2008, 04:43:18
edit2Rapporteer  
Ik vaar inmiddels al 1 jaar met een Shockwave 9 (2006) en heb sinds eind vorig jaar een Shockwave 12 (2007) erbij. Mij hoor je niet klagen, en ze hebben al aardig wat overleefd... weet je sommige dingen zijn gewoon persoonlijk. De eene heeft slechtere ervaringen met een kite dan een ander. En soms zit het ook gewoon tegen. Psies hetzelfde met auto's, waar de een al jaren merk A koopt en nooit problemen heeft, hoeft nog niet te betekenen dat het bij de ander ook zo is... poep gebeurt, klaar!

Ikzelf heb bijvoorbeeld geen problemen met m'n Sjokkies en vaar ze allebei 2:1, omdat ik dat persoonlijk het meest prettig vind.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.