cabrinha crossbow3 10.5mtr

NorthVegas

Berichten: 161
Februari 13, 2008, 21:23:24
edit2Rapporteer  
wie kan mij wat informatie verschaffen over de vliegeigenschappen van deze kite... windbereik, etc etc...
alle info is welkom... thanks guys and boys Joepie
Zen

Berichten: 45
Antwoord #1 Februari 13, 2008, 22:19:59
edit2Rapporteer  
Hallo Helix,

Ik ben me aan het orienteren op nieuwe kites en ook de Crossbow3 heeft mijn aandacht.
Cabrinha adverteert met "The Crossbow has one of the widest wind ranges in our kite offering. The efficienty of this kite led to the creation of the two kite quiver".

Als ik vervolgens naar een 2 kite quiver van 12-9m kijk vang je (volgens opgave) een windbereik van ~12/~30 knp. Aangezien ik rond de 85Kg weeg durf ik deze opgave naar boven af te ronden, waardoor ik met deze quiver net aan kan kiten vanaf 14 knopen maar wel tot 30+.

In vergelijking met de Naish Helix komt dat wel overeen maar, als je het vergelijk met kites als een F-one Bandit, Airush Flow, North Rebel  hebben deze grotere bereiken. (en ook grotere kites dan 12m)

De kwaliteit van Cabrinha staat me erg aan maar de prijs en range belemmeren mijn gevoel een beetje om te kiezen voor deze kites.

Hopelijk krijgt jouw post flink wat aandacht zodat ook mijn visie over deze kite verscherpt.

Greetz!
Denice

Berichten: 186
Antwoord #2 Februari 13, 2008, 22:32:00
edit2Rapporteer  
Ik heb de 12 m2 08 compleet gekocht voor 975 euro ( Bootmesse) bij kitepirates. Lijkt me niet echt duur!!
Dus even bellen!
Volgens mijn weten en ervaringen ( x-bow 1) heeft de x-bow 3 een zeer groot bereik! En big-air! Ziet er overigens top uit!
Ik heb maar 1 kite en kan bijna altijd varen, van windkracht 3 tot 6. Weeg ook 85 kg.
Vanaf windkracht 7 durf ik niet meer met een 12 het water op. Overweeg dus een kleinere erbij te kopen.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #3 Februari 14, 2008, 00:16:58
edit2Rapporteer  
Ik weeg 85kg en ik denk dat 12 xbow prima volstaat als grootste kite. Dan kun je echt wel prima kiten vanaf 14 kn.
Wil je echte lightwind prestaties dan moet je gaan kijken naar de Contra 14 / 17m.

Ik heb vorig seizoen de 12m SB en 9m xbow gehad. En dit jaar vaar ik een maatje kleiner nl. de 2008 10m SB en 7m Xbow. Dat is vanaf augustug vorig jaar en gaat me prima af. Genoeg power in de Cabrinhas!

Bij de 9 xbow had ik een range van 16 kn tot vlagen 35.
De 7 Xbow die ik nu vaar geeft mij een range van ongeveer 20 tot 40 kn.
Ik vind de lowend van de 2008 best indrukwekkend, vreesde aanvankelijk dat de highend dan minder zou zijn, maar die blijft gewoon dik in orde! Heel vaak dat jij met xbow door kunt varen terwijl andere grotere of kleinere kites moeten pakken.

Xbow is en blijft een kite met een grote range, smooth varen ook in vlagen, en je weet dat je harde vlagen goed kunt hebben.

Verder is de Xbow een vrij gemoedelijke kite. Niet agressief of supersnel. Maar gewoon een mooie smoothe vlieg- en draaisnelheid. Dat geeft rust en controle in je vaarstijl. Plus wat meer bardruk zodat je minder snel een stuurfout maakt zonder dat je het in de gaten hebt.

Niet de beste freestyle kite, maar absoluut een heerlijke kite om mee te rippen, als het hard waait of in de golven.

horstie

Berichten: 62
Antwoord #4 Februari 14, 2008, 02:17:54
edit2Rapporteer  
Ik heb de 12 en de 9 en weeg zo`n 80 kilo je kan die 12 al met zo`n 14 a 15 varen en die negen heb ik een paar weekjes geleden nog kunnen houden met 28  knopen en vlagen van meer maar toen was het wel ff zweten ( was goed ook want het was koud) maar `t is een goei koop!!!
heb ook nog een switch blad van 2007 14 m die kan ik met minder wind hebben maar met 12 knoopjes gaat deze jongen niet meet het water op dus m`n bladje gaat in de verkoop.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #5 Februari 14, 2008, 02:50:29
edit2Rapporteer  
Geloof me er is geen kite met een grotere windrange dan de x-bow
mxm

Berichten: 69
Antwoord #6 Februari 14, 2008, 05:06:02
edit2Rapporteer  
ik moet mijn 12m sb 2006 gaan vervangen en nu twijfel ik na dit topic tussen een 12 cb en een 10,5 cb.
mijn andere kite's zijn een 16m cb 2006 en een waroo 7m 2007.

wat zeggen jullie?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 Februari 14, 2008, 06:02:28
edit2Rapporteer  
Geloof me er is geen kite met een grotere windrange dan de x-bow

12 meters die ik heb getest surfbaar 13 -  32 (35) Ultra flat van EH en Fluid das een aardig bereik Smiley En ja het klinkt als praatjes maar tis toch echt waar Smiley
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #8 Februari 14, 2008, 16:46:48
edit2Rapporteer  
voor een maximale range zou ik voor een 7 12 combi gaan, vanwege het verschillend nederlandse weer.
De 9 alleen heeft gewoon al een super groot windberijk, ik weet nog dat ik de 12 cb 1 tot zo'n 30 35 knp kon houden, dus dan kun je meteen naar de 7 overstappen.

ik vond de 9 en 12 zelfs nog dicht op elkaar liggen, want als ik met de 12 kon varen kon ik ook al bijna meteen met de 9 varen en andersom.

een 10,5 lijkt me nog fijner als de 12 aangezien de 12 een stuk lastiger stuurt en de 10,5 sneller is en dus sneller apperent wind veroorzaakt
Zen

Berichten: 45
Antwoord #9 Februari 14, 2008, 20:20:41
edit2Rapporteer  
Ojee.... ik begin wel erg enthousiast te worden voor de X-bow3.....
Vaar nu Rhino5 14 en 10, die zou ik dus kunnen vervangen door één 12m X-bow!  Tzt uitbereiden met de 7m voor de 28knp+ dagen.

Ik heb het gevoel dat de X-bow en de Airush Flow redelijk gewaagd aan elkaar zijn. (Lijken qua shape ook wel een beetje op elkaar alleen die bar van de Airush vind ik afgeraffelt overkomen, zeker ten opzichte van de Cabrinha bars).
 
Heeft iemand van jullie ervaring met zowel de X-bow en de Airush Flow?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #10 Februari 14, 2008, 22:48:52
edit2Rapporteer  
Tot 30 kn en erover met een 12m kite, danwel een bowkite vind ik beetje ver gaan.
Dan heb je in mijn optiek een onjuiste inschatting van het aantal knopen, of je staat echt te overleven met een kite waar je niks meer mee kunt doen.

@Zen: ik denk zelfs dat je met een 10.5 Xbow de Range van de 14 en 10m Rhino5 hebt!
Maar met een 12 heb je het zeker. Denk dat een 12 xbow tot 28 kn te doen is.

@MXM: Ik zou voor de 10.5 gaan als ik jouw was (tenzij je een zwaargewicht bent, dan zou je 12 het meest kunnen gebruiken). Op een normale winddag is een 10.5m een hele mooie maat denk ik. Waait het wat minder dan pak je je 16. Dat sluit absoluut goed aan op elkaar.
Zen

Berichten: 45
Antwoord #11 Februari 15, 2008, 00:53:23
edit2Rapporteer  
Op basis van de positieve geluiden mbt windrange vraag ik me dan toch af waarom Cabrinha deze zo beschaafd adverteerd. Volgens hun overzicht is de 7m de enige die over de 30kn reikt.

http://www.cabrinhakites.com/images/en/wrcrossbow_l.png
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.