Dom, lomp of famous?

R.B.

Maart 11, 2008, 15:23:51
edit2Rapporteer  
Okay ik heb een vraag.

Zelf vaar ik me bar graag tegen de stopper aan, alleen merk ik nu als ik uitgehaakte sprongen wil doen dat ik me straps aan moet trekken en de kite nog niet super voelt uitgehaakt. Dus ik lag te denken wat kan ik hier aan doen.
Toen kwam ik op het idee om een stopper tussen me chickenloop en bar te plaatsen zodat als ik uitgehaakt een trick ga doen ik niet meer aan me straps hoef te trekken maar de kite wel goed gepowerd blijft.
Zou dit werken? Of zou de stopper het niet aankunnen deze krachten? Of zijn er andere applicaties die kunnen ontstaan?
Of is het een geniaal idee?

tell me

Lex

Antwoord #1 Maart 11, 2008, 15:27:39
edit2Rapporteer  
Het kan denk ik wel, maar het word denk ik wel moeilijker om in te haken, omdat je CL als je uitgehaakt bent aan een stukje depowerkoord " bungelt" . Dus dan moet je mischien met 1 hand je bar vast houden en met je andere je chickenloop aan je haak gooien. Ik denk dat je beter gewoon even aan je strapje kan trekken  ThumpsUp
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #2 Maart 11, 2008, 15:56:05
edit2Rapporteer  
Een andere mogelijkheid is een verstelbare stopper (chicken loop van bow).
Meer downwind net voor uithaken en bij landen of loop er uit gooien daarna kan je hem zo in haken.
Het is ook niet echt lekker voor je strap om 20 30 keer per sessie aan je strap te trekken

Maar goed tot dat techniek vloeiend is wat minder tegen je stopper varen en wat aan olijfjes figuur doen. ThumpsUp
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #3 Maart 11, 2008, 16:01:52
edit2Rapporteer  
Het beste is gewoon toch nog je kite goed afstellen, zodat je makkelijk kan uithaken zonder te depoweren. Dan verlies misschien een klein beetje power, maar je kan dan tenminste wel goed uitgehaakt varen.
VincentC

Antwoord #4 Maart 11, 2008, 17:43:54
edit2Rapporteer  
Gewoon je kite even anders afstellen, zorgen dat je je powerlijnen iets inkort
Roderick

Geen avatar

Antwoord #5 Maart 11, 2008, 18:10:36
edit2Rapporteer  
Er heeft ooit hier of op hanglos een discussie gestaan over een bar aanpassing waardoor je je kite veilig uitgehaakt kon oplaten. Misschien is die bar aanpassing hier ook wel handig voor. ik kan alleen helaas het betreffende topic niet vinden.
Er heeft in dat topic in ieder geval een aanbod gestaan om de betreffende bar in Mirns te proberen, er waren nogal gemengde gevoelens over of het echt veiliger zou zijn. Weet iemand nog wie er mee aan kwam, of hoe hij zijn bar noemde? (Hij had er volgens mij een naam voor bedacht)? Dan kunnen we dat topic er ff bij zoeken.

@andy: Maar daar slijt je strap (en bij een rhino ook cleat) inderdaad wel extreem snel van. Ik kan het weten  Grin 
Antwoord #6 Maart 11, 2008, 21:37:42
edit2Rapporteer  
idd geen geniaal idee als je de CL weer wilt inhaken, tenzij je em idere keer met je hand wil pakken!
TtHoM@s

Antwoord #7 Maart 12, 2008, 00:32:17
edit2Rapporteer  
Gewoon je kite even anders afstellen, zorgen dat je je powerlijnen iets inkort
idd of depower-koort inkorten!

op de hele lengte van je koort moet je kite normaal varen
als die met de bar tege de chikenloop niet vaart,(te gepowerd(stallen) moet je koort inkorten. of stuurlijnen langer maken
als die tegen de knoop niet vaart ,(te ver gedepowert) moet je stuurlijnen straker zetten 

succes ThumpsUp
timmuh

Antwoord #8 Maart 12, 2008, 02:13:46
edit2Rapporteer  
ik heb zo n systeem op mijn advance skorpio uit 2005.
Ze noemen het volgens mij een repower systempie.

voorkomt in ieder geval het stallen van de kite, en uithaken gaat wel lekker bij mij.

Koort inkorten vind ik ook een goede van gaylord thomas...
TtHoM@s

Antwoord #9 Maart 12, 2008, 05:15:14
edit2Rapporteer  
Koort inkorten vind ik ook een goede van gaylord thomas...
kom hier dan zal k je is ff vol spuiten tot de rand van je hol, Joepie
samen met die lelijke vriendinnen van je
timmuh

Antwoord #10 Maart 12, 2008, 05:21:28
edit2Rapporteer  
nou nou nou..... Wink
die lelijke vriendinnen mag je best tot het randje volgieten.
Maar mijn sterretje zal geen rondje worden.

om on topic te blijven...het INhaken zal best soepel gaan.
Daar heb je geen LANG koort voor nodig. and remember sexwax op het depowerkoord zorgt voor een langere ...levensduur
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.