Btw, die hoe kubus doet weten we al langer dan vandaag geloof ik.
Vd Berg hoeft helemaal geen garantie te geven, dat moet via de importeur gebeuren.
Kort door de bocht bericht. Kubus doet geen zaken met particulieren alleen met shops. Consumenten doen zaken met shops en hebben derhalve een koopovereenkomst met de shop en NIET met de importeur. Voor de afhandeling van garantie en/of klachten heeft de consument alleen te maken met de shop. Als de betreffende vlieger bij vd Berg gekocht is, is vd Berg verantwoordelijk voor de garantie ( en dat hebben ze in deze blijkbaar netjes afgehandeld) Maakt geen drol uit via welke importeur dit is gegaan........
Denk je echt dat shops niet bij de importeur gaan klagen?
Mooi dan, kiteshop krijgt 10 slechte modellen, verkoopt ze alle 10.
Klanten komen terug. Allemaal dezelfde fout. Shop repareert kosteloos? Nee hoor. Ze gaan naar de importeur die het dan maar moet vergoeden.
De Importeur moet zijn verantwoordelijkheid nemen. En in dit geval heeft hij dat blijkbaar niet gedaan(niet geval n°1). Dus toch top van Vd Berg