Variocleat north 2007 bar veranderd, kite constant gedepowert?

kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Maart 14, 2008, 13:38:21
edit2Rapporteer  
Ik heb de variocleat van het rode bolletje naar de middenste stand( groene bolletje) gezet.

Ook heb ik hetzelfde gedaan aan de leaderlines, maar toch hangen mijn lijnen slap en klappert mijn kite als ik bv van 10u naar 14u stuur.

Het gaat hier om een vegas 07 9m en dito bar.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Maart 14, 2008, 15:50:34
edit2Rapporteer  
Stuurlijnen hebben naast kleurcode (3 knoopjes) bovenaan nog 3 knoopjes zitten. Bij de Vegas07 moet die op de middelste stand staan.

Ik heb een heel seizoen R7 en Rebel op die bar gevaren op de groene stand, nooit problemen mee gehad. Alleen moet je die 3 knoopjes verstellen per model, erg vervelend. Schijnt in 2008 opgelost te worden.

Maar jij hebt maar een model, dus hoef je dat maar 1x in te stellen.
kobrin

Antwoord #2 Maart 14, 2008, 21:29:24
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de informatie Michiel!! ThumpsUp
Atte

Antwoord #3 Maart 15, 2008, 01:24:50
edit2Rapporteer  
Hey Michiel,

Op welk knoopje van de 3 zet je hem dan als je de rebel vaart???
Ik heb hem namelijk altijd op de middelste.

kobrin

Antwoord #4 Maart 15, 2008, 02:15:10
edit2Rapporteer  

Juist mijn lijnen eens nagezien, blijkbaar stond dit origineel op het middelste knoopje en met de kleurcode rood?

Ik ga het laatste knoopje eens proberen samen met groen en zien wat dat geeft.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Maart 15, 2008, 03:18:51
edit2Rapporteer  
Hey Michiel,

Op welk knoopje van de 3 zet je hem dan als je de rebel vaart???
Ik heb hem namelijk altijd op de middelste.

Rebel07: dicht bij de bar (kn 1), Rhino7 verst van de bar (kn 3)

De Rebel op de middelste zul je merken in je high-end in de groene stand. Bij de rode heb je zowiezo total depower, op de groene niet meer (prefereer ikzelf, maar dat is persoonlijk)

Bij deze standen heb je in het low-end dat de kite net niet stalt, en high-end is dan ook goed.

Juist mijn lijnen eens nagezien, blijkbaar stond dit origineel op het middelste knoopje en met de kleurcode rood?

Ik ga het laatste knoopje eens proberen samen met groen en zien wat dat geeft.

Vreemd, dat is goed, alleen natuurlijk nu op groen zetten. Zowiezo werd de North07 bar iig in het begin van dat seizoen op de laatste knoop fabriek af geleverd. Toen ik de Rebel07 kocht vloog hij daarom ook helemaal klote zo uit de verpakking (kwam ook door de standaard te korte voorlijn, alleen bij de Rebel was dat)

Ik zou zeggen, even testen. Het zou zo goed moeten werken.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.