http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid=2BD0811B-AFF9-4EE5-8173-F952D7E1DB87&pagenumber=1Lacanau is goed voor golfsurfen, zeker voor beginners aangezien het gewoon zandstrand is dus geen rif of rotsen ofzo waar je op terecht komt bij een wipe-out .
Kitesurfen wordt er ook gedaan: op de oceaan ideaal voor golfrijden, maar het wordt er wel snel diep. Als je om te kiten liever vlak, ondiep water wilt kan je naar Lac Lacanau gaan (= een zout meer/lagune op 10 minuten rijden van "Lacanau Ocean"), maar bij vloed vullen zich er op het strand ook kleine plassen waar je als beginner wel nog de eerste meters wat op kan oefenen. Qua windzekerheid is het er wel zeker niet optimaal: normaal komt er een in de zomer elke dag een thermische wind opsteken maar vorig jaar september heb'k op 2 weken tijd wel maar 5 keer kunnen kiten (met 12m en 159cm board) ofzo, maar de locals hebben me laten weten dat het qua wind wel een uitzonderlijk slecht was seizoen was... Het goeie aan deze spot is dat je dan wel vet kan golfsurfen (er is een surfschool) en khad ook een skimboard mee dus heb me wel elke dag geamuseerd in het water .
Ik ben er nu al een paar keer geweest en ook qua uitgaan is het er in de zomermaanden helemaal top, genoeg clubs en barretjes in het centrum waar er altijd wel veel volk aan het feesten is .
Om er te geraken gewoon richting Bordeaux rijden, en dan is het nog een uurtje richting kust (vanuit midden België ongeveer 9u over gereden, inclusief pauses onderweg).
Goeie goedkope camping is Camping Les Grands Pins (
http://www.lesgrandspins.com/): in de zomermaanden is het er iets duurder maar in september is het er spotgoedkoop. Camping (met surfboard-verhuur, zwembad, tennisvelden, kleine supermarkt én publieke barbeque's ) ligt op 10 minuten wandelen van het centrum en op 5 minuten wandelen van het strand: je moet gewoon de duinen oversteken. Wij hadden een bungalow gehuurd voor 4 personen en die is zeker groot genoeg om 's avonds gezellig in te koken en dan op't terras te eten. Om te slapen is het gewoon 2 personen per kamer, en per kamer is er ook een badkamer+douche. Als je veel buiten gaat zitten, wat je waarschijnljk wel gaat doen, is het zeker groot genoeg. Natuurlijk kan je ook gewoon met de camper of de auto & tent komen.
Ik vond het persoonlijk echt een goeie spot voor gewoon een vette all-round chill/surfvakantie en ga er zeker nog eens terug naartoe!
Gilbert geplaatst op Maandag 12 Mei, 2008 (18:44)
Reg. date: 16 Aug, 2007 Klinkt super bedankt voor de uitgebreide info, de spot lijkt me idieaal, nu nog even samen met mn vriendin naar de camping kijken. We gaan met de tent maar dan is het voor ons toch nog vrij duur denk ik. Arme studentjes die net 2x op winterposrt zijn geweest
MAar nogmaals bvedankt voor deze info en ik zou denk ik daar wel ergens te vinden zijn deze zomer
strekke geplaatst op Maandag 12 Mei, 2008 (18:50)
Reg. date: 27 Apr, 2007
Ik weet dat er nog andere campings zijn die verder van het centrum/strand liggen, maar ik weet niet of die veel goedkoper gaan zijn en of die even vet zijn... Kzou ook wel snel tijd boeken (ook voor gewoon tent-plaats), want heb net gekeken en de meeste bungalows zijn in juli-augustus al verhuurd!
Als je met de tent gaat zijn er natuurlijk gemeenschappelijke wc's, douches, wasbakken, ... enzo voorzien
Anyways als je gaat: veel plezier allezins!
walle geplaatst op Maandag 12 Mei, 2008 (22:18)
Reg. date: 16 Feb, 2005 Ik ga naar Lacaneau-Océan begin augustus en betaal 600€ bed&breakfast voor 2pers, valt goed mee voor in't hoogseizoen hé. Wel MEGA golven naar 't schijnt!
jeroendv1 geplaatst op Dinsdag 13 Mei, 2008 (10:57)
Reg. date: 12 Jan, 2005 Quiberon..
www.casadosventos.net ``Kitesurf accommodation in Cumbuco - Brazil``
damman geplaatst op Dinsdag 13 Mei, 2008 (11:03)
Reg. date: 29 Jul, 2003 Hossegor is de bomb, wel een wat duurder,
Maar e golven zijn er nog groter en er worden vaak worldcups gevaren, ook fijn om te zien!
Tga nog goed komen!
C0G geplaatst op Dinsdag 13 Mei, 2008 (11:16)
Reg. date: 15 Sep, 2004 Pas goed op je geld en spullen bij Lacaneau. Ik ben daar gruwelijk beroofd. (ingebroken in busje)
strekke geplaatst op Dinsdag 13 Mei, 2008 (12:07)
Reg. date: 27 Apr, 2007 C0G: idd kan wel, er komen nl. ook veel mensen van Bordeaux en andere grootsteden in de buurt naartoe, waaronder veel Marrokanen en Algerijnen die gewoon naar daar komen om stevig te gaan stappen. Ik ben geen racist ofzo, maar die jongens hebben wel vaker snelle vingers .
Op de camping les grands pins zit je echter wel superveilig en kan je gerust op beide oren slapen, aangezien er daar heel de nacht door security guard rondcruisen in een goflkarretje om een oogje in het zeil te houden
richardkiter geplaatst op Vandaag (12:03) DeleteChange
Reg. date: 07 Apr, 2007 Niet alleen in de bordeaux streek is criminaliteit.
Zijn 3 keer beroofd in zuid Frankrijk. een keer op de camping terwijl we aan het varen waren en 2 keer tijdens het varen is de auto opengebroken.
In Lacanau zijn we ook geweest maar daar zijn we niet beroofd
Advertentie
Direct naar ander Forum Onderdeel: Kite Discussie!Waar Kiten!Zelf Gemaakt!Spullen Verloren/Gevonden!Hanglossen! Home ForumWaar Kiten!Frankrijk atlantische kust?
Paginas: 1 |
Reageer op dit bericht
Als je wil reageren, type je de text in het textveld
Reageren