Alternatieve pads/straps Nobile 666 2007/8

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
April 15, 2008, 20:31:27
edit2Rapporteer  
Jaja, het onderwerp is hier vaker voorbij gekomen. Het is over het algemeen bekend dat bij de pads van Nobile je bij wakestyle en powermoves ineens uit je strap kunt glibberen. Zelfs het dragen van wintersokken en schoentjes lijkt hier geen invloed op te hebben.

Daar ik visioenen heb van ernstige ongelukken met je board aan een voet midden in een dikke railey wil ik ze vervangen.

Deze opties heb ik al gevonden in voorgaande discussies:

- Liquid Force Luxury Interface System (€129,-)


* Extreem duur
* Zijn te zacht, zakken snel in?

- Underground pads (€95,-)


* Twee soorten: zacht (wit) en hard (grijs) waarvan de hardere beter schijnt te zijn
* Werken top met Mystic straps

- F-one pads and straps (prijs onbekend)


* de verhalen zijn top

- Best Hooverpads (prijs onbekend)



* schijnen budgetair ook goed te zijn
* Werken top met Mystic straps

Testen zou de beste optie zijn, maar dat gaat helaas niet. Wie weet wat de beste pads zijn? En wat zijn de prijzen van de F-one pads en die van Best in NL?

Persoonlijk lijkt me die teenribbel van Best, Underground en volgens mij ook F-one wel een goede oplossing. Is dat ook zo?

Tevens zijn de Nobile straps op geen enkele andere pad toe te passen volgens mij, daar het systeem totaal anders is. Wie weet hier meer over?

En ook niet onbelangrijk, passen bovenstaande pads wel op de Nobile ivm met de steek van de inserts?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 April 15, 2008, 20:41:54
edit2Rapporteer  
top post!
Die f-ones zijn idd lekker Smiley Best pads vond i kwat te zacht
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #2 April 15, 2008, 21:02:11
edit2Rapporteer  
Ik heb de LF Luxury / LF Profile / Best Hover pads gevaren, allen icm de welbekende Mystic straps (even ter info: ik heb maatje 44,5.. zonder schoentjes in de zomer getest).

LF Luxury: Erg comfortabele pad, tijdens landingen goede demping. Alleen bij deze pad krijg ik echt het gevoel dat mn voet er 'ingezogen' werd, ideaal dus. Ook bij de tenen heb je goede grip, en als je inderdaad een iets grotere voet hebt wordt je hak ook goed ondersteund. Nadeel aan de pads is dat met harde landingen (kiteloops ed.) er wel eens door de gel heen getrapt wordt, bij mij is dit ook gebeurd maar ik voel er tijdens het varen verder niks van. Zelf zweer ik bij deze pads!

LF Profile: Deze pads hebben geen gel en kunnen dus ook niet doorgetrapt worden, verder voelen ze ook vrij zacht aan. Ze zijn zachter dan de Best Hover, hebben verder geen profiel maar je voet wordt er ook goed ingezogen (weliswaar minder als de Luxury). Maar toch bleef ik er met de Mystic straps goed in zitten.

Best Hover: Van deze drie pads is dit de minst zachte. Ik had de indruk dat het profiel + de opstaande rand bij de tenen wel eens wat zouden kunnen beloven. Ook deze pads met de Mystic straps gevaren en ik vond ze echt zwaar K.U.T... Tijdens het varen had ik een heel zwaar/indirect boardgevoel. Heb de straps losser gezet, toen schoot ik er telkens uit, daarna wat strakker.. maar kon de ideale positie niet vinden. Ook kreeg ik na een 2/3- uur durende sessie fucking profiel in de onderkant van me voet, tijdens het varen vind ik het ook niet echt comfortabel aanvoelen. Pads hebben verder wel voldoende demping tijdens landingen.

Kortom, sowieso testen die handel! Voeten zijn er in zoveel verschillende maten en vormen, dat is voor iedereen weer anders (wie de pad past trekt hem aan Tongue). Dit jaar wil ik sowieso de LF 2008 lijn (vooral de competition straps) testen, de nieuwe F-one pads zagen er ook chill uit.

Een eerdere post van mij, ben je waarschijnlijk al tegengekomen in de search. De F-one en Underground heb ik nog niet gevaren, wel benieuwd naar!

De pads LF en Best pads passen op mijn 666 '07, soms is een kleine aanpassing nodig (even de vijl gebruiken).

De Nobile straps zijn inderdaad alleen icm de pads van Nobile te gebruiken, ivm het 'geintegreerde' systeem.

Ik blijf nog steeds bij de Liquid Force Luxury icm de Mystic strap, pure comfort.. je wordt er gewoon ingezogen!
pigs

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #3 April 15, 2008, 21:15:30
edit2Rapporteer  
Ik heb afgelopen weekend de nieuwe pads en straps van F-One mogen testen.... ik moet zeggen erg comfortabel.. je board zit gewoon vast genageld aan je voeten... Als klein nadeel hierbij is wel dat je bij een crash je board minder snel verlies (maar valt opzich wel mee, vind ik zelf).

Nog heb ik een kant tekening bij de pads. De hoek waarmee ze op het board staan... ik vond ze redelijk recht op het board staan... heb me laten vertellen dat dit bij te stellen is. Er schijnen gluiven in de pads te zitten waarmee je de pads onder een andere hoek kan zetten.

Verder alleen maar lof over de pads....

Heb ze trouwens alleen met neopreen schoentjes gevaren... wellicht de moeite waard om het ook zonder schoenen te testen, ik heb het idee dan pads en straps met of zonder schoenen best wel anders zitten.....

Groet,

Pigs
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #4 April 15, 2008, 21:22:18
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf met de witte (zachte) UG pads&straps en kom van Nobile Shinn 07 (volgens mij hetzelfde als 666/555). De voornaamste reden om over stappen was slechte grip en te harde pads (scheenbeenvliesontsteking)

Over de techniek van Nobile vs UG:
-Boutmaat van mijn Shinn 2007 is M6. De boutmaat van UG is ook M6
-De lengte van de UG bouten is iets langer dan die van Nobile (ik dacht 20mm ipv de 15mm van Nobile).
-Volgens mij kan je de Nobile straps wel op andere pads zetten, maar heb ik nog niet geprobeerd.
(de uiteinden van de Nobile straps gaan IN een sleuf in de pads. Je kan ze er gewoon uittrekken en dan moet het mogelijk zijn om ze OP andere pads monteren)

Over het varen met UG pads&straps:
-Teenrandje van de UG pads is perfect. Kan je lekker met je tenen klemmen als het nodig is.
-Ik vind de UG's heerlijk varen. Ik was dan wel op zoek naar zachte pads vanwege scheenbeenvlies ontsteking. Met mijn zachte Shinn board heb ik het gevoel dat ik in een Rolls Royce aan het cruisen ben.
-Ik zit helemaal vast in mijn straps, maar trap makkelijk mijn board los als het moet.
-Ik heb voetmaat 42 en UG straps maatje S. Dat is voor blote voeten ruim genoeg en ik kan met schoentjes er nog maar net in (1cm klitteband over).
-Je kan de stance aanpassen door de pads meer of minder naar buiten te draaien.

Ik heb ze alleen nog met schoentjes gevaren. Vergelijken met andere pads&straps behalve de Nobile 07 kan ik niet.

Succes.

 
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #5 April 15, 2008, 21:24:06
edit2Rapporteer  
uhm mischien gewoon sexwax op je pads????
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 April 15, 2008, 22:34:36
edit2Rapporteer  
@ Daan D! Thanks, ik had je eerdere post al gelezen en vandaar dat ik er nog vragen over stel ThumpsUp
Jou conclusie is ook dat die airmax pad aan snot kan, hoe lekker ze ook zitten.

@sdb: bedankt voor je uitgebreide verhaal over de underground pads ThumpsUp
Welke kleur heb je? Grijs of wit? (ik geloof dat er ook zwarte zijn, maar die zijn niet zo mooi vormgegeven = minder functioneel) Wist niet eens dat er verschillende maten waren. Ik heb zelf maatje 41
Idd. zijn de shinn pads identiek aan die van de 555 en 666

@ Wazup: ik heb zelf ook gedacht om de pads op een of andere manier aan te passen. Maar sexwax geeft een hoop troep, en er komt dan ook zand bij wat me niet echt prettig lijkt vanwege schuren (op golfsurfboard sta je er los op)

Best zijn dus erg zacht. Die van UG in het grijs heb ik vanmiddag ff in mijn handen gehad. Zaten op een UG boardje in de winkel. Ze voelen best hard aan wat mij wel goed lijkt.

Iemand nog meer ideeen?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #7 April 15, 2008, 22:38:18
edit2Rapporteer  
Yep, de LF competition straps. Zijn wel duur en ik wacht er al 3 wkn op maar het is een idee
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #8 April 16, 2008, 02:15:42
edit2Rapporteer  
heb sinds deze week ook de underground pads... PS zijn er NIET in verschillende maten, alleen de STRAPS van underground zijn in verschillende mate n verkrijgbaar.

Ik hoor hierboven iemand over de grijze (zachte) pads..... de grijze zijn niet de meest zachte, dat zijn namelijk de witte..... hoe donkerder hoe harder dus. Smiley

kosten dacht ik 45 euro bij famous frank..... ff googlen. Zitten gewoon super op mn nobile 555 2007

kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #9 April 16, 2008, 02:56:21
edit2Rapporteer  

@ pigs, zeker zonder testen, ik vaar zelf met een north dragon van 2004, de pads zitten erg  lekker met neopreenschoentjes, goed vast maar ook niet te.

Daarentegen vind ik ze véél te hard zonder schoentjes en speel ik op de meest ongeschikte momenten mijn board kwijt.
Ik wacht nu op mijn jaime 08 en hoop op verbetering, zoniet ga ik ook voor de hovers of de fones eens bekijken.

LF heeft natuurlijk wel al veel ervaring vh wakeboarden..Ben benieuwd naar de ervaringen met deze pads!!
Geen

Berichten: 559
Antwoord #10 April 16, 2008, 03:30:40
edit2Rapporteer  
heey,
ik heb nu een keer op mn 555 mmet de best hoover pads gevaren, ze bevallen me super, veel comfortabeler als de originele, op de originele passen mijn voeten ook niet, maat 47, de best pads zitten echt super, precies de bult voorop de pads onder mn tenen. ik merk nu dat ik mn board veel beter aanvoel, met poppen hoef ik nu niet meer op te letten dat ik mn board verlies, echt super. ik vaar ze met de mystic straps. de pads kosten 40 euro bij xwatersport.com
grz
Ivo.

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #11 April 16, 2008, 03:32:49
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik heb vorig jaar ook de waardeloze pads en straps vervangen van mijn Nobile 666 132 van 2007.  Het zijn ook de Underground Pads en straps geworden.. De zachte variant, Wit dus.    Als maat voetbanden heb ik "L" maar ik heb dan ook maat 47.

De Underground voetbanden+ pads zitten heerlijk!  Echt een ander board..

Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #12 April 16, 2008, 04:43:37
edit2Rapporteer  

Ik hoor hierboven iemand over de grijze (zachte) pads..... de grijze zijn niet de meest zachte, dat zijn namelijk de witte..... hoe donkerder hoe harder dus. Smiley


Oeps, foutje Cool. Ik heb idd de witte pads op mijn board. De witte zijn inderdaad de zachte.





Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 April 16, 2008, 14:27:47
edit2Rapporteer  
@ Kitemaster: Thanks voor de foto, nu weet ik zeker dat die pads op de Nobile steek passen Grin

Die van LF zijn echt heel mooi, maar de prijs gaat nergens over. Ik heb een maat wonen in de VS, en dan zijn ze nog met verzendkosten net zo duur als een set (straps + pads) van Underground hier.


Vraag over die Underground pads en straps:

Wie heeft er maat 40-42? Ik heb maat 41 en tot nu toe lees ik alleen de reacties van mensen die op grotere voet leven als ik. Persoonlijk denk ik die grijze beter voor me zijn. Met heel zacht ben ik bang net wat boardgevoel te gaan missen.
flykite

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #14 April 16, 2008, 14:28:30
edit2Rapporteer  
nieuw zijn de pads en straps model 2008  
Edit: commercieel
vision pro m
vision pro l
Full Sense
deluxe+straps+pads+handel
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 April 16, 2008, 14:34:10
edit2Rapporteer  
nieuw zijn de pads en straps model 2008  
Edit: commercieel
vision pro m
vision pro l
Full Sense
deluxe+straps+pads+handel

Volgens mij kreeg ik van jou een email over deze pads. Ik heb ze bekeken op de website en ze zien er idd. goed uit. Maarja, wel weer €89,- voor een set waarvan ik niet weet of ze goed passen, en ook daadwerkelijk goed werken in combo met een 666. Mij een iets te groot risico
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #16 April 16, 2008, 20:54:01
edit2Rapporteer  
oke zand met sex wax valt behoorlijk mee, met schoentjes al helemaal geen probleem en zonder zitten je voetten echt rotsvast en kost je echt veel minder,

en je kunt t er ook altijd weer afhalen
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #17 April 16, 2008, 21:53:55
edit2Rapporteer  
ik heb liquid force luxury set.

Deze zitten echt GODDELIJK. ze zijn duur maar voor het comfort dat je krijgt zeker de prijs waard.

jammer dat je de pads niet los kan kopen voor als ze kapot gaan.. Maar ik vaar er nu al een half jaar op zonder probleem.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 April 16, 2008, 22:15:05
edit2Rapporteer  
oke zand met sex wax valt behoorlijk mee, met schoentjes al helemaal geen probleem en zonder zitten je voetten echt rotsvast en kost je echt veel minder,

en je kunt t er ook altijd weer afhalen

Jij past dit zelf ook toe op je nobile pads?
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #19 April 17, 2008, 19:48:57
edit2Rapporteer  
alleen op mijn 666 2006 mert nortrh pads want mijn nobile pads zijn gestolen:(

en miojn collega deed t op de carbrinha custom pads
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 April 17, 2008, 21:44:25
edit2Rapporteer  
Is het proberen waard. Gaan we doen ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.