ik heb die site is bekeken. kom er niet helemaal uit
is het nu zo dat je een aandeel moet kopen voor die boot de aankomende 5 jaar als je 1 x mee wil die 2 weken
of kan je gewoon dan via jouw mee
is het ook een zeil race en daarnaast kite en fun moeilijke site maar kan ook aan mij liggen.
hoor het wel
Nee, je hoeft geen aandeel te kopen. (dat heb ik 2 jaar geleden gedaan). Het is ook geen race, het moet meer gezien worden als een global kitesurf expeditie, maar dan ga ik maar 2 weken per jaar mee. We hebben een route, en stoppen wanneer we mooie kite plekken tegen komen.
ZOals ik al vertelde; ik heb een aandeel (Epic = 14 dagen / jaar * 1 cabin). Cabin kan 2 mensen hebben (1 bed met een doek er tussen, maar laatste trip sliep ik meestal op dek). Om mijn kosten te drukken, wil ik de 2de bunk delen (deze trip zou namelijk verspild zijn aan m'n vriendin die niet kite).
Voor de kosten reken op:
* Delen van de kosten die ik heb voor de cabin (ik kan bijzonder gedetaileerde breakdown sturen). Het werkt ongeveer uit iets van rond de USD275/dag
* F&B voor French Polynesia supply, is hetzelfde USD bedrag (35) nu in EUR
* Crew verwacht tip (iets waar ik niet op had gerekend vorige keer) heb het toen op USD600 gehouden (voor 2 personen)
* Reis naar Bora Bora en terug van Manihiki. De enkele reis van Manihiki naar Rarotonga is NZD1250. (het is een 4.5 uur vlucht en het kost schijnbaar NZD3.75 / liter om brandstof op Manihiki te landen).
Al met al zal het dus zoiets worden van 275*14=3850 (bij serieuze interesse duik ik in de papieren om de details op te zoeken) Food, Bevereages & crew tip zoiets van 75USD / dag =USD1050. Dus zeg: USD 5000 + reis (en eventueel verblijf aan de wal)
ma22el