North Rebel 2007 vs. Best Warroo 2007

Geronimo79

Antwoord #25 Mei 08, 2008, 19:35:00
edit2Rapporteer  
Heb zelf een waroo 13m 2007. weeg aardig wat meer, nl 105 kg. Ik vind hem ten eerste helemaal niet zo langzaam./.. ik weet niet of dat door mijn gewicht komt of omdat ik gewoon niet veel beter gewend ben. Ik vaar zelf vanaf 14/15 knopen, maar heb em vrijdag gevaren met een 130x41 boardje met nog geen 8 knopen (wel eens waar gewoon downwind.. viel me in ieder geval niets af).
En ik vaar em zelf tot ongeveer 27 knopen met vlagen ergens in de 30. maar das minder fijn..

de 11m krijgt jou volgens mij ook wel rond die 13 knopen aan het varen.. Als je de 11m vaart met een groot en een klein boardje, red je je de hele zomer prima met dat ding.

waroo 11m 2007 is natuurlijk niet te vergelijken met 2002 rhinos. en de vegas.. die vaar jij verdomd vroeg.. kan me et haast niet voorstellen zo vroeg.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 Mei 08, 2008, 19:47:25
edit2Rapporteer  
Ironheart werkt heel goed, ook met heel veel zand.

Bularoo en Waroo Pro (voorganger Nemesis HP) hebben minder low-end als de waroo heb ik me laten vertellen.

Als je voor een 11m2 gaat zul je zeker de 7m2 ook gebruiken. Ik ken ook iemand met alleen een 11m2, en die heeft al een aantal keren moedeloos moeten toekijken dat het te hard waaide.
spruce

Antwoord #27 Mei 08, 2008, 19:49:38
edit2Rapporteer  
Ik hoor verhalen dat als je bar van Waroo los zou laten, dat de depower zo enorm is, dat je niet eens safety nodig zou hebben
Dat is wel een geruststellend idee.
Ik hou gewoon niet zo graag van lustjes die de ene keer rechts van de chickenloop zit en de andere keer weer links.
Ik kan er natuurlijk wel een soort pingpong-balletje aan lusje maken, zodat je hem altijd makkelijk kan pakken. En dan aanwennen om telkens bij het inhaken te checken aan welke kant je safetylus zit.

Hoe voorzichtig kan je zijn he:)
Michiel.
Moderator

Antwoord #28 Mei 08, 2008, 19:54:14
edit2Rapporteer  
Dat is wel een van de mindere dingen aan de Waroo. Idd. niet 100% zekere safety. 4 lijns kites met een Y splitsing hebben een soort van 5th lijn safety die wel 100% drukloos wordt, net als bij een 5th lijn. Sommige mensen bouwen ook een 5th line op de Waroo. Mijn inziens niet echt nodig als je je verstand maar gebruikt (donkere lucht = stoppen bijvoorbeeld)

Maar de depower is echt enorm, net als bij de Rebel overigens.
Geronimo79

Antwoord #29 Mei 08, 2008, 19:54:53
edit2Rapporteer  
als je de bar los laat en de stopperbal (erg fijn ding) helemaal hoog hebt, gaat je kite automatisch naar het hoek van het windvenster. en ligt daar in principe op z'n kant (dus direct relaunchbaar) op je te wachten... echter..  safety moet je altijd hebben.. er zit namelijk nog een beetje kracht op de kite bij alleen bar los laten (niet veel.. maar bij een hele harde vlaag weet ik dat niet (ergens boven de 40 knopen)

Een lusje aan de release doen meer mensen helemaal geen stom idee.
Michiel.
Moderator

Antwoord #30 Mei 08, 2008, 20:01:55
edit2Rapporteer  
Spruce, ik zie dat je in Terneuzen woont. Neem anders contact op met Xwatersports in Vlissingen. Daar kun je vast wel een Waroo08 testen zodat je een idee krijgt wat een SLE nu is en hoe hij vaart. Dat lijkt me nu wel het beste anders kom je er nooit uit.

Of iemand met een Waroo07 die bij je in de buurt wordt eens afspreken voor een testvaart.

Zelf in je handen hebben en ervaren zal veel van je vragen beantwoorden.
Geronimo79

Antwoord #31 Mei 08, 2008, 20:07:22
edit2Rapporteer  
idd gewoon testen wanneer mogelijk. Beide kites rebel of waroo zullen je zielsgelukkig maken als vervanging van je rhinos. Beide kites zijn erg goed. Waroo 11m zal je heel erg gelukkig van worden.. zeker met 2 boardjes. waroo 08 en 07 schijnen wel aardig van elkaar te verschillen. bardruk en wat eigenschappen.
spruce

Antwoord #32 Mei 08, 2008, 23:51:40
edit2Rapporteer  
Ik heb zojuist een rebel set gespot voor 900 euries. Voor dat geld krijg ik een 9m2 en 12m2 + 5thl bar.
Vermoedelijk wel reparatie.

Is wel een  aantrekkelijke aanbieding en afmetingen ook wel ok toch?

Losse Rebels gaan al richting de 650 per kite!
Terwijl een beetje Best kite zo rond de 400 zit
Michiel.
Moderator

Antwoord #33 Mei 09, 2008, 03:12:56
edit2Rapporteer  
Das een vette deal spruce, hoop wel dat de reparatie goed is uitgevoerd. En zijn ze beide beschadigd? Feit is dat reparaties de tweedehandsprijs hard drukken. Idd. klopt €550-650,- voor een 2ehands Rebel07 compleet.

Voor North is het de meest succesvolle kite tot nu toe, er is een recordaantal van verkocht.

Je zult geen spijt krijgen van deze combo, hiermee kun je flink voouit. Maar die 12m2 zoals ik al eerder zei redt het kwa low-end niet tegen die R2 16m2. Geen enkele flat/sle/bow/delta van dezelfde opp. redt het tegen die kite. De 12m2 gaat vroeg los maar moet je wel sinussen. Onthoud dat ThumpsUp
spruce

Antwoord #34 Mei 09, 2008, 03:20:06
edit2Rapporteer  
@Michiel Bandit: thanx nog voor je pb

Ik vroeg me nog af met welke bar je zowel de 7 en 11 waroo kunt varen.
55 cm doen?
Sake
Gast
Antwoord #35 Mei 09, 2008, 03:47:03
edit2Rapporteer  
Ik zou echt eerst ff test kiten. Dit zijn hele andere kites in > 9m.

Met 72 kg heb ik een Rebel07 7m in-een-2-kite-set. Ik heb een 9m gehad. 7m is groot genoeg en bij >30knopen lekkerder als een 9m. De 7m is een wreed lekkere kite en gaat met ons gewicht rond de 17 knopen. Bij zo rond de 20 knopen alle power die je wil incl lekkere C-kite lift en directe sturing. Al vroeg in z'n ideale bereik. De maat waar wat mij betreft de meeste vooruitgang in geboekt is. Echt vette range voor een 7m. Ter vergelijking heeft een 7m Rebel07 de range van R5 10 tot kleinste R5. Je oude R5 8m zit midden in de range zeg maar. Ik ben vaak op Borselle(woon in Goes). Spreek me maar aan als je eens aan de 7m wil hangen.

Edit: Waroo07 in 7 en 11m heb ik getest. De 7m gaat wel, maar lang niet zo lekker als de Rebel in 7m. De 11m vond ik traag met erg weinig lift. Boven de 10m wordt het sowieso een ander verhaal en worden Rebel en Waroo's intermediate/beginners kites. Wellicht iets om rekening mee te houden, zeker gezien je Rhino's had.
Geronimo79

Antwoord #36 Mei 09, 2008, 03:55:25
edit2Rapporteer  
beide waroos op een 45cm bar.
spruce

Antwoord #37 Mei 11, 2008, 23:13:48
edit2Rapporteer  
Ik heb nu een setje rebels van 9 en 12 gevonden, maar 1 daarvan heeft reparaties gehad.
Ze doen er nogal geheimzinnig over, dus misschien koop ik alleen die ene zonder reparaties.
Ik weet dat bij Best Waroo 2007 de 11m2 de algemene kites is waarmee je vrijwel elke zomerdag mee kan kiten.
Bij welk fomaat van de Rebel is dat ook zo.
De 12?
Dan kan ik later altijd nog elders een 9 bijkopen als het harder gaat waaien
Geronimo79

Antwoord #38 Mei 12, 2008, 00:49:29
edit2Rapporteer  
kijk ook op de officiele sites van deze kites, daar vind je meestal een hoop info over de bereik van de kites. (niet al te letterlijk nemen die overzichten meestal wat ruim genomen)
Rebel 12m 08,  http://www.northkites.com/public/content/e135/e150/e2371/informationen/index_ger.html
is best een leuk bereik. ga er van uit dat varen vanaf 13/14 knopen pas echt lekke word. daaronder word het gewoon errug moeilijk over het algemeen. (lichtgewichtjes uitgezonderd)
Dus een 12m zal je zeker lekker kunnen varen. (athans 2008.)
spruce

Antwoord #39 Mei 12, 2008, 06:38:31
edit2Rapporteer  
Inmiddels is mij na veel lezen duidelijk geworden dat de 12m2 Rebel wel heel ok is, maar dat de 9m2 Rebel toch erg tegen valt bij de meeste mensen. In harde wind waarvoor hij bedoeld is, gedraagd hij zich heel erg onrustig.
Ik hou er niet zo van om nu met 2 verschillende merken te varen, dus is mijn oog nu ook nog gevallen op een setje Naish Boxer SLE 2007.
Eentje van 7.5meter en eentje van 12meter.
Is dit een verstandige keuze?
Of toch beter een setje van 7 & 11meter Waroo 2007 nemen?
Sake
Gast
Antwoord #40 Mei 12, 2008, 19:41:50
edit2Rapporteer  
Inmiddels is mij na veel lezen duidelijk geworden dat de 12m2 Rebel wel heel ok is, maar dat de 9m2 Rebel toch erg tegen valt bij de meeste mensen. In harde wind waarvoor hij bedoeld is, gedraagd hij zich heel erg onrustig.
Ik hou er niet zo van om nu met 2 verschillende merken te varen, dus is mijn oog nu ook nog gevallen op een setje Naish Boxer SLE 2007.
Eentje van 7.5meter en eentje van 12meter.
Is dit een verstandige keuze?
Of toch beter een setje van 7 & 11meter Waroo 2007 nemen?

1. North heeft veel 2007 9m met een te korte 5de lijn geleverd. Iets langer en je hebt een compleet andere kite.
2. Daarnaast moet je "nerveus" niet met erg snel verwarren.
Mensen geven al snel de schuld aan de kite Wink

En wanneer Waroo 7 + 11, waarom geen Rebel 7 + 12?

En anders Rebel 2008. Meer een beginners/intermediate kite zoals jij zoekt blijkbaar.
Kost in verhouding toch ook niet veel meer. De 2008 7m heeft blijkbaar een nog weer betere low-end.
spruce

Antwoord #41 Mei 12, 2008, 19:57:36
edit2Rapporteer  
Ik lees spijtig genoeg steeds meer negatieve verhalen over de Rebel.
Moet ik er wel bij vertellen dat deze verhalen van mensen komen die hun andere merk kites graag aan mij willen verkopen. Dit maakt het voor mij nu echt per minuut lastiger.
Ik zie bijvoorbeeld dat veel mensen een setje van 9&12 Naish Boxer SLE varen, dus zou mijn eerste reactie zijn dat die 7.5 boxer toch niet zo'n goeie keus is.
Echter nu lees ik weer dat die 7.5 er later bij is gekomen, dus ja twijfels twijfels.
Ik wil gewoon voor max 1000 euro 2 kites hebben uit 2007.
Het bij elkaar rapen van een 2ehands setje blijkt toch lastiger te zijn dan ik verwachte.
Een optie is om voorlopig bijv alleen een 12 boxer te kopen, om de zomer mee te varen, dan kan ik altijd later nog een 9 erbij zoeken. Maar mijzelf kennende, ga ik dan met die 12 ook met harde wind toch proberen. Als ik in zulke situaties 2 maten zou hebben, dan pak ik altijd eerst de kleine, maar met 1 12m2 kite ga je al gauw in de mist denk ik. Alhoewel de bow kites vaak wel een behoorlijke high-end hebben.

Mijn zoektocht naar een 9/12m2 Rebel 2007 heb ik even gestaakt ivm met negatieve verhalen over de 9m2.
Een setje 7/11 Waroo 2007 lijkt me wel wat, alleen de safety vind ik daar wat minder van.
Ik ben nu ook nog aan het zoeken naar een setje 9/12 Naish Boxer SLE, daar hoor ik ook wel goeie verhalen over.

Graag jullie mening voor welk setje ik zou moeten gaan.
Mijn max bedrag is 1000 euro.

Geronimo79

Antwoord #42 Mei 13, 2008, 06:04:25
edit2Rapporteer  
zijn allemaal top kites.. ook die rebels wel.. de boxers zijn ook goed. Maar heel simpel.. er is geen kite waar geen slecht verhaal over is. Het is namelijk kwestie van smaak. Zijn zat mensen die waroo verschrikkelijk vinden (of ze em nou ooit gevaren hebben of niet) Rebel zelfde verhaal, boxer zelfde verhaal. En toch.. alle 3 zijn het top kites. je zult met geen van de 3 een slechte koop doen.
waroos zijn gewoon wat goedkoper.. www.xworxkiteboarding.com heeft ze regelmatig voor een prijs dat je ze 2e hands niet kan krijgen..  ben je voor 800 euro klaar.. en ik vind ze echt heerlijk.. maar goed.. zoals gezegd das smaak..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.