Tijdens zeer harde windvlaag ventieldopje van Leading Edge los in de lucht !!!!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
November 10, 2008, 19:19:21
edit2Rapporteer  
Hij was weer lekker op schellinkhout met mijn 7 meter waroo vanmiddag.    ThumpsUp

Eerst een tijdje gevaren met de 10 meter nemesis maar dat was niet relaxt kiten. ThumpDown
Vervolgens maar de 7 meter Waroo opgepompt   ThumpsUp

Heerlijk al een uur gevaren toen plotseling een gigantische harde windvlaag de kite in de lucht dubbelklapte.  ThumpDown
De kite belandde in het water en ik kreeg hem met geen mogelijkheid weer goed. ThumpDown
De kite ging op en neer van het water tot in de lucht maar ik had er totaal geen controle over.  ThumpDown
Wou ik hem herstarten dan klapte hij in de lucht weer dubbel. ThumpDown
Ondertussen zag ik de stenen op mijn afkomen en besloot maar hulp te vragen aan een voor mij bekende windsurfer. 
De windsurfer heeft de kite gepakt zodat ik rustig naar de kant kon wandelen.   ThumpsUp
Op de kant gekomen zag ik dat alles nog heel was maar het ventieldopje van de leading edge zat los   ThumpDown

Het moet dus door die keiharde windvlaag in de lucht zijn losgeschoten   ThumpDown
Verder had ik de kite keihard opgepompt en vaarde ik zonder problemen gepowerd. ThumpsUp

Al met al een topsessie gehad maar door dit voorval wat gelukkig zonder schade en problemen had plaatsgevonden een wrange nasmaak.   ThumpDown

Hebben wel meer mensen dit meegemaakt en hoe kan ik dit voorkomen ????
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 November 10, 2008, 20:34:02
edit2Rapporteer  
tjeetje Richard ( krijg je bonus punten voor het gebruiken van  ThumpsUp   ThumpDownschater )

Ik denk dat je ventiel van de 7 er dan vanaf het begin al niet helemaal lekker in heeft gezeten. Die windvlaag zal dan net ff "de druppel" te zijn geweest om er helemaal uit te klappen.
Hoe dit te voorkomen: sjek sjek en de vloeitjes oftewel alles goed controleren voordat je de boel de lucht in gooit / het water opgaat.
Aks jij met een 7 het water opgaat staat er dus al een beste bak woei. reden te meer om extra je gear te controleren. gelukkig niets kapot en zowel jij als je vliegert weer heel thuis.
ga je zien  ThumpsUp
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 November 10, 2008, 20:34:32
edit2Rapporteer  
heb dit ook een keer gehad met mijn naish helix 9 maar mijn kite was net ervoor redeijk hard op het water gekomen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 November 10, 2008, 20:36:37
edit2Rapporteer  
en als het gebeurd na een paar keer crashen mag je alleen maar blij zijn dat het ventiel er uit is gesprongen! Alternatief ( wat er bij mij in de regel gebeurd  ThumpDown ) je L.E. klapt uit elkaar.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 November 10, 2008, 20:47:49
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik denk dat je ventiel van de 7 er dan vanaf het begin al niet helemaal lekker in heeft gezeten
Heb een uur heerlijk gevaren zonder problemen met harde windvlagen dan had het volgens mij gelijk moeten gebeuren als het dopje er niet goed in zat.


Citaat
heb dit ook een keer gehad met mijn naish helix 9 maar mijn kite was net ervoor redeijk hard op het water gekomen
Citaat
en als het gebeurd na een paar keer crashen


Kite was geen keer keer gecrashed
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #5 November 10, 2008, 21:17:25
edit2Rapporteer  
heb behoorlijk wat 2008 waroo met een slappe LE gezien laatste tijd. En ja dan gaan ze raar doen in de lucht. ( mooi als de rider het zelf niet in de gaten heeft Smiley )
Er moet dus ergens lucht ontsnappen lijkt me.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 November 10, 2008, 21:32:38
edit2Rapporteer  
Kite was van 2007 en keihard opgepompt.  ThumpsUp
Het kwam door die ene windvlaag en het gebeurde in de lucht en dat vond ik nou zo vreemd ??
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 November 10, 2008, 21:41:55
edit2Rapporteer  
Citaat
tjeetje Richard ( krijg je bonus punten voor het gebruiken van      ?   )

Dat klopt  ThumpsUp
Probeer jouw in te halen maar met mijn topics lukt dat niet en daarom doe ik het maar zo !! ThumpsUp Joepie YeSS Grin schater Grin Grin schater Grin schater Grin schater
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #8 November 10, 2008, 23:28:13
edit2Rapporteer  
Denk   loser gewoon   Undecided dat je ventiel    er niet  goed  ThumpDown in heeft  Roll Eyes gezeten.  Shocked en het verbandje erom heen ook niet goed.  ThumpDown

Oorzaak regendruppels op je bril waardoor je geen goed zicht hebt.. schater  ListenToMe
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 November 10, 2008, 23:42:54
edit2Rapporteer  
 Grin  schater 
bredo

Berichten: 594
Antwoord #10 November 11, 2008, 16:45:15
edit2Rapporteer  
Bij mijn naish SW zit er extra klittebandjes om de ventieldopjes om dit soort problemen te voorkomen. Ventiel kan onmogelijk leruit knallen...
Heeft Best kites niet zo;n systeem?
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #11 November 11, 2008, 18:00:43
edit2Rapporteer  
zoals het klinkt is je ventiel zeker pas bij de crash eruit geschoten, ListenToMe

grote kans dat er mischien zelfs wat lucht lekte van te voren want daardoor kan een sle door een harde vlaag ineens dubbelklappen/ half inverteren/bowtie hoe je het ook noemt. Heb dit al vaak meegemaakt en dat is geresulteerd in vele selfrescues en ook vele wonderbaarlijke reddingen. Betse wat je kunt doen is alert blijven en beetje logisch nadenken over wat slim te doen is. Er zijn vaak vele opties, en op een gegeven moment zie je het aankomen, en weet je genoeg: je gaat naar het strand om hem bij te pompen  ThumpsUp

(dat was schijnbaar ook een van de redenen van dat ventiel door het doek van de eerste crossbows, makkelijk bij pompen terwijl ie op het strand ligt opgetuigd omdat ze wisten dat de le extreem hard moest zijn om zijn vorm goed te behouden) Een half slappe c vliegt beter als een halfslappe sle
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #12 November 11, 2008, 18:47:50
edit2Rapporteer  
Heikneuter geloof nou is dat je ventiellllllllllllll niet goed zat  loser ,Hoezo eigenwijs   Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 November 11, 2008, 19:03:56
edit2Rapporteer  
Citaat
zoals het klinkt is je ventiel zeker pas bij de crash eruit geschoten
Hij was daarvoor niet gecrashed en het gebeurde in de lucht dat hij dubbelklapte ThumpDown

Citaat
Heikneuter geloof nou is dat je ventiellllllllllllll niet goed zat 
Zal waarschijnlijk wel de oorzaak zijn geweest maar toch blijf ik het vreemd vinden
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #14 November 11, 2008, 20:43:55
edit2Rapporteer  
Ik zeg tog,

SLE"S HEBBE NIJGING TOT DUBBELVOUWE MET TE WEINIG DRUK

en tja le hebbe vaak ergens wel een klein gaatje om druk te verliezen, zelf 2 nagelnieuwe ss kites zo uit t plastic die ni 100% luchtdicht waren.2006 en 2008 gelukkig zijn dit echter geen sle's en tja knalt je kite dan zo hard dan shiet je ventiel echt wel snel los.



Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #15 November 13, 2008, 15:32:50
edit2Rapporteer  
Van de week op workum na een zachte crash van mij en mijn kite ook het vertieldopje eruit.
En dit zelfs met het elastiekje erop.. schrok me dood dacht kite geknald maar viel mee.
Wees blij zou ik zeggen.. kan erger, wel vervelend en als het vaker gebeurt zorgen maken, nu nog niet.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 November 13, 2008, 22:33:30
edit2Rapporteer  
Dag later ook gevaren met dezelfde kite en er gebeurde niets met het ventiel.  ThumpsUp
Waren ook niet van die hevige windvlagen bij als een dag eerder.

Er zat gewoon die dag een gigantische harde windvlaag tussen die het allemaal veroorzaakt heeft.  ThumpDown
Achteraf blij dat ik toen niet op de kant stond om de kite op te laten want dan zit je volgens mij goed in de problemen.

Shit happens  ThumpDown ThumpDown ThumpDown


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.