kan je ook alleen de front-lijnen vervangen?

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Mei 31, 2008, 16:28:05
edit2Rapporteer  
M'n frontlines vertonen een verschil in lengte van 9cm, ik had er een stukje tussen gezet als noodreparatie na een breuk maar dat is ineens helemaal gaan verlengen. Ik heb een enorme rol voorgerekt kite line dus ik kan dat gaan vervangen, uiteraard in ieder geval de beide frontlines, zou het ook uit maken als je de stuurlijnen ongemoeid laat? Ik doe dat liever zo want minder werk, en ze zijn verder prima, en mooi rood en blauw.
Het gaat om een Naish Shockwave 06.
Alvast bedankt voor jullie enorme wijsheid & ervaringsdeskundigeit
Idefixe

Antwoord #1 Mei 31, 2008, 16:38:48
edit2Rapporteer  
altijd beide stuur of powerlijnen vervangen. Alleen de power of alleen de stuurlijnen gaat prima.
Ongelijkheid in lijnen wil ook nog wel eens voorkomen door het feit dat je bepaalde (power) trikcs / hoog spring en loopwerk altijd in één vaarrichting doet Lijnen regelmatig ff sjekke dan en eventueel omwisselen.
Bij veel rotaties en "loop"werk krijg je meer slijtage op die plaats waar de lijnen bij een "twist" elkaar raken. Hier kun je na verloop van tijd de lijnen "andersom" aansluiten  ( boven wordt onder en andersom )

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 Mei 31, 2008, 17:42:34
edit2Rapporteer  
Okay, bedankt! heb ik weer wat te doen.

Hier kun je na verloop van tijd de lijnen "andersom" aansluiten  ( boven wordt onder en andersom)

Die wordt lastig als de lijnen kook-proof zijn, dan heb je boven een knoop en onder een lus (net als het mannelijk lichaam vaak)
Idefixe

Antwoord #3 Mei 31, 2008, 20:43:17
edit2Rapporteer  
Okay, bedankt! heb ik weer wat te doen.

Hier kun je na verloop van tijd de lijnen "andersom" aansluiten  ( boven wordt onder en andersom)

Die wordt lastig als de lijnen kook-proof zijn, dan heb je boven een knoop en onder een lus (net als het mannelijk lichaam vaak)

dan zet je er pig tails tussen
e_surf

Antwoord #4 Mei 31, 2008, 21:16:31
edit2Rapporteer  
Wanneer je 2 lijnen tegelijkertijd vervangt is  het geen probleem.
Of de 2 powerlijnen of de 2 struurlijnen.

Let hierna wel op de juiste lengtes van de voor en achterlijnen.

Ik heb zelf ook een Shockwave 06 van 7m2. gehad.
Toen ik de kite net had, heb ik alle lijnen op spanning gezet.
Toen ik alle lijnen op spanning had. (loop aantrekken/bar aantrekken),
beb ik de stuurlijnen zo afgesteld, dat bij alles op spanning, de
bar op ongeveer 10 cm. van de loop kwam.

Ik kwam er toen ook achter dat de ene stuurlijn 3/4 cm. langer was dan de andere.
Ik heb dit verschil gecorrigeerd, door 1 stuurlijn een knoopje verder te zetten.

Ook heb ik toen een 1:1 configuratie gemaakt.
met hulp van:
http://xsport.co.za/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=2

succes

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.