Nieuw kitemerk: Rodwy kiteboarding

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Juni 11, 2008, 18:45:07
edit2Rapporteer  
Merk bestond al met accessoires zoals lycra''s en shorts, nu ook een kite gebasseerd op de Rhino07/Rebel met 7 struts, en 5th lijn bar. Een bijpassend board halen ze net als Royal weg bij Underground NZ, op zich geen verkeerde keuze natuurlijk.

Meer info:
http://www.rodwy.com/shop_en/kites/index.php
peter.

Antwoord #1 Juni 11, 2008, 18:58:20
edit2Rapporteer  
niet echt duidelijke site .... geen fotos of teminste ik kan ze niet vinden
Michiel.
Moderator

Antwoord #2 Juni 11, 2008, 19:26:47
edit2Rapporteer  
In kb.de: one-pump zit er iig op, een carbon in de breedte te verstellen bar met alles erop en eraan zoals stopperbal e.d. Aan de foto te zien geen bridles, dus meer de set-up van North Rebel en Rhino07

De prijzen zijn wel laag als dat tenminste inclusief bar is.
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #3 Juni 12, 2008, 04:52:49
edit2Rapporteer  
Prijzen vallen idd verdacht goed mee.

Ik heb dat boardje begin december in mijn handen gehad. Echt een topboard voor een nette prijs.

Zoals gezegd idd door underground laten maken.
JorritPi

Antwoord #4 Juni 12, 2008, 05:50:32
edit2Rapporteer  
Bar met knoopje hier knoopje daar. Maar wel redelijke prijzen ja. Die kites worden vaak ook gewoon voor een prikkie in Azië gefabriceerd en in sommige gevallen voor een honger loontje van 40 a 50 euro per maand. Dus wat is goedkoop hé, dan kunnen die arbeiders nog een paar jaartjes sparen om een 12meter te kunnen kopen ook al kost het levensonderhoud daar niet zo veel als hier.  Lips Sealed
Morres

Antwoord #5 Juni 12, 2008, 06:03:49
edit2Rapporteer  
Die kites worden vaak ook gewoon voor een prikkie in Azië gefabriceerd en in sommige gevallen voor een honger loontje van 40 a 50 euro per maand.
Dat is nog veel hoor, in Thailand is een bovenmodaal inkomen 200euro p/m, een appartement huren van goede grootte met airco kost 25€ p/m....
Thailand is nét geen 1e wereld-land.
40-50euro p/m komen ze denk ik niet aan toe :S
Michiel.
Moderator

Antwoord #6 Juni 12, 2008, 14:20:19
edit2Rapporteer  
Bar met knoopje hier knoopje daar. Maar wel redelijke prijzen ja. Die kites worden vaak ook gewoon voor een prikkie in Azië gefabriceerd en in sommige gevallen voor een honger loontje van 40 a 50 euro per maand. Dus wat is goedkoop hé, dan kunnen die arbeiders nog een paar jaartjes sparen om een 12meter te kunnen kopen ook al kost het levensonderhoud daar niet zo veel als hier.  Lips Sealed

Een kite kost zo ingeschat met materiaal, arbeid naar de distributeur tussen de €150 en €400,-
Transportkosten komen er dan nog bij, maar het overgrote deel zit hem in het doorverkopen van distributeur (merk zelf meestal) -> importeur lokaal -> shop, oftewel 3x over de kop in de regel. En dan gaat in ons land nog 19% over het eindbedrag naar woutertje bos, en das toch 1/5 van het aankoopbedrag. Niet misselijk.

Dit weet ik omdat een maat van me jaren geleden voor een kitemerk heeft gewerkt. En in veel branches zijn dit de prijzen. Als je er over nadenkt te belachelijk voor woorden, maar zo werkt "het systeem" nou eenmaal Undecided
Le Ber

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #7 Juni 12, 2008, 15:16:35
edit2Rapporteer  
Het systeem is alleen wel erg krom in de kitewereld. Als je een beetje rondkijkt en overjarig materiaal koopt krijg je kortingen van tot wel 65% op de originele prijs. De marges zijn belachelijk groot (doordat de volumes neem ik aan zeer klein zijn).

Het is wachten op prijsvechters (zijn er al wel een paar) om de markt echt open te breken, maar als je slim shopt kun je echt wel goede prijzen krijgen. Ik heb voor mijn set (net begonnen) alles nieuw gekocht tegen prijzen waarvoor ik nog geen 2e hands spullen zie staan.

Het kromme is dat mensen hun 2e hands spullen dumpen voor een deel van de door hun betaalde nieuwprijs, terwijl de nieuwprijs over een jaar ongeveer halveert. Er valt ook al niet af te dingen in de meeste gevallen. Snap dat het zuur is dat je vorig jaar gekochte boardje van 700 euro nu nog maar 250 waard is, maar als er nieuwe voor 350 verkocht worden heb je niet veel keus Shocked
Michiel.
Moderator

Antwoord #8 Juni 12, 2008, 15:31:01
edit2Rapporteer  
Precies Le Ber, zo werkt het helaas de laatste jaren. Helaas zijn er maar zeer weinig prijsvechters, en zelfs Best gaat naar hogere prijzen als je kijkt naar de HP. De Waroo08 daarentegen is nog wel netjes aan de prijs.

feit is dat best eerst direct aan de klant leverde, zonder importeur en shop ertussen. Zo konden de prijzen laag blijven. Inmiddels hebben ze wel importeurs en shops, en toch zijn de prijzen nog netjes voor de Waroo en Bularoo
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 Juni 13, 2008, 03:04:48
edit2Rapporteer  
Tja koop een kleding merk in de aanbieding en dan gaat i ook weg voor 60% korting  loser

Het is gewoon onderhandelen wanneer je een shop in loopt...

Ps heb het board van Rodwy op een plaatje gezien en lijkt erg veel weg te hebben van de boards van Airush  Undecided
Idefixe

Antwoord #10 Juni 13, 2008, 03:15:36
edit2Rapporteer  
Wat denk je? Zullen die arme arbeiders die de vliegers van Naish, Cabrinha, Slingshot enz enz. in elkaar naaien meer salaris krijgen????
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.