7m Shockwave te klein of goed?

KappuhH

Berichten: 3273
Juni 20, 2008, 15:17:36
edit2Rapporteer  
Tijdens mijn zoektocht naar een kite naast mn 12m BoxerSLE kwam ik een 7m Shockwave uit 2006 tegen. Nu vroeg ik me af of dat een goede maat is of dat ik beter door kan zoeken naar een 9m (die vrijwel niet te vinden is). Op de site van Naish staat bij de 2007 Shockwave 7m dattie vanaf 20 knopen te varen is.

Ik ben 75kg en beginner.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Juni 20, 2008, 15:25:57
edit2Rapporteer  
Ik heb jou gewicht niet en dus geen ervaring met deze overlap maar ik denk dat het erg krap gaat worden.. Tot hoeveel knopen kun jij lekker met de Boxer SLE 12m2 varen  Undecided
Want dan weet je waarschijnlijk zelf het antwoord...
chico

Berichten: 1112
Antwoord #2 Juni 20, 2008, 15:38:20
edit2Rapporteer  
Ik heb een SW7 uit 2006. Prima ding voor de poeierdagen maar te weinig overlap met je SLE12. Ik spreek uit ervaring want ik heb daarnaast een SW12 uit 2007. Later een Boxer SLE9 uit 2007 erbij gekocht om het gat te vullen. Neem zo'n dag als gisteren op de Slufter. Een 7 zou minimaal zijn. Ja je kan er mee varen maar niet goed hoogte lopen en bij wegvallende wind is het waardeloos. Een SLE12 was overleven bij een aantal vlagen. Perfect was maatje 9. Probeer anders een switchblade of een warroo 9 (2007 model) te scoren als je geen Naish zooi kan vinden. Zijn ook prima dingen. Ik moet zeggen, ik vaar het meest met mijn 9 kite (80 kg). Die andere 2 komen nu nog maar sporadisch uit de kitezak.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Juni 20, 2008, 16:16:34
edit2Rapporteer  
Ik heb binnenkort een 9m SW 2006 te koop, prima aanvulling lijkt me!
chico

Berichten: 1112
Antwoord #4 Juni 20, 2008, 16:23:24
edit2Rapporteer  
Ik heb binnenkort een 9m SW 2006 te koop, prima aanvulling lijkt me!

Je gaat toch niet voor de Helix he?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Juni 20, 2008, 19:45:22
edit2Rapporteer