self landing waroo 2007 methode 2 vd manual

best waroo's

Juni 23, 2008, 19:22:47
edit2Rapporteer  
Heeft iemand deze methode wel eens geprobeerd?? Wat waren de ervaringen? en wie kan het mij eens laten zien bv in S'hout?? alvast bedankt .... de methode wordt als volgt beschreven:

Method 2: To land the Waroo 07 in higher winds fly it down to the ground at the edge of the wind window,
so that the lower wingtip touches the sand. Clip your leash to the webbing on the ‘oh-shit’ handle that is
now facing upwards on your bar. ie. if you landed the kite on its right wingtip, then clip into the left hand
side ’oh-shit’ handle. Pull gently on the handle to loosen the retaining Velcro. Reach up and pull the trim
strap all the way in to fully depower the kite and then unhook from the bar holding the bar equally in both
hands. Quickly check that you hooked correctly into the safety handle and then simply drop the bar. The
kite will flag out into the wind with the canopy facing upwards. Practice this a few times in lighter wind to
get the hang of the routine. If you ever feel unsure of your ability to land in this way due to hugely
increased wind speeds then ask for an assisted landing.
JorritPi

Antwoord #1 Juni 23, 2008, 21:11:43
edit2Rapporteer  
Ik snap 'm niet helemaal. Als ik 'm zelf land trek mijn strap dicht, stuur naar de zijkant van het windvenster op 2 meter boven de grond. Dan stuur ik mijn kite ondersteboven en geef te gelijkertijd een ruk aan mijn bovenste powerlijn en hoppa, kite ligt.  loser is dat methode 1 of 2?
hOe hA HeNniE

Antwoord #2 Juni 23, 2008, 21:33:34
edit2Rapporteer  
Ik snap 'm niet helemaal. Als ik 'm zelf land trek mijn strap dicht, stuur naar de zijkant van het windvenster op 2 meter boven de grond. Dan stuur ik mijn kite ondersteboven en geef te gelijkertijd een ruk aan mijn bovenste powerlijn en hoppa, kite ligt.  loser is dat methode 1 of 2?
deze methode ken/doe ik ook; hetgeen de gapende hond beschrijft lijkt me vreemd, want uiteindelijk "flagt" de kite toch uit recht vooor je, terwijl als je de bar loslaat, de kite aan de rand van het windvenster staat: de kite ZAL dus gaan rollen en tollen lijkt me......iemand een filmpje hiervan toevallig?
best waroo's

Antwoord #3 Juni 23, 2008, 23:02:21
edit2Rapporteer  
Ik doe het ook altijd zoals super groover met muts Smiley en Jorrit maar dat geeft soms nogal een harde landing dus ik dacht, ga ff verder kijken
doyouwaroo

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 23, 2008, 23:48:26
edit2Rapporteer  
Heb dit laatst zelf een keer gedaan. Om er zeker van te zijn dat de kite helemaal de-powered zet je eerst je leash aan je stuurlijn en vervolgens trek je de quick release of haakt gewoon uit.  De kite depowered dan helemaal en waait inderdaad van de rand van het windvenster naar helemaal downwind. In mijn geval loopte de kite nog wel een aantal keren om zijn as op de grond voordat hij stil lag. Wellicht kwam dat omdat ik de leash aan de verkeerde stuurlijn had gedaan ?
Dit is dus eigenlijk hetzelfde als je quick release trekken bij een "oude" 4 lijns C kite..

Ik denk dat deze methode in harde wind veiliger is als de methode van Jorrit P.

Het is trouwens wel verdomd lastig om met 1 hand die leash aan dat velcro lusje te klikken. Het zou makkelijker zijn om hem aan de stalen ring te klikken waar dat lusje aan zit. Maar in de (2007) waroo manual staat expliciet dat je dit niet moet doen. Weet iemand waarom ? (Het enige wat ik zelf kan verzinnen is dat je hem dan per ongeluk aan de verkeerde ring zou kunnen haken...)
JorritPi

Antwoord #5 Juni 24, 2008, 00:52:24
edit2Rapporteer  
Dat geloof ik graag. Met harde wind is het absoluut geen aanrader nee.

Maar ik ben nu wel benieuwd naar een filmpje er van.
HDFrank

Antwoord #6 Juni 24, 2008, 17:46:40
edit2Rapporteer  
Deze manier van zelf landen is zoals het bij de Peter Lynn (matras) gewoon is. Joepie

Een stuur- of powerlijn blijft aan je safetylaesh.
Als je dan ontkoppelt gaat je bar langs die bewuste lijn richting de kite. (flag out) ThumpsUp

Hou er rekening mee dat je kite naar het midden van de windvenster zal gaan (waarschijnlijk draaiend)
Dit geeft een hoop puin met je lijnen. ThumpDown

suc6 met het proberen.
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #7 Juni 25, 2008, 04:17:29
edit2Rapporteer  
Check dit filmpje (topic) maar even ,het ziet er erg makkelijk uit ..
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29593.0.html
(HJ) MINI-ME

Antwoord #8 Juni 25, 2008, 07:53:59
edit2Rapporteer  
Check dit filmpje (topic) maar even ,het ziet er erg makkelijk uit ..
https://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29593.0.html

Heb ik inmiddels ervaring mee en werkt erg makkelijk. Op die manier geef ik ook vaak mijn kite over wanneer iemand anders ff wil varen. Gewoon met 1 hand boven de strap vast houden en klaar ben je. Natuurlijk wel je leash vast laten zitten tot dat de ander ingehaakt zit.. Probeer het maar eens als je in het water staat  ThumpsUp

Ook deze werkt prima  ThumpsUp

http://www.eclipsekiteboarding.net/index.php?option=com_content&task=view&id=136&Itemid=122
en dan ff land and relauch aanklikken  loser

Succes
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.