Droogpak Gul Astro/Enforcer

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Augustus 26, 2009, 15:47:21
edit2Rapporteer  
Even verder gaan zoeken (beide opties inclusief fleece):

Hier 230 Pond (+/- 280,-):
http://www.watersportswarehouse.co.uk/shop/sailing-boating/dry-suits/gul-enforcer-drysuit-rear-zip-414867.html

Hier 249 Pond (+/- €300,-)
http://www.h2o-sports.co.uk/item.asp?P_ID=640&PT_ID=183
Wouter

Antwoord #26 Augustus 26, 2009, 18:21:08
edit2Rapporteer  
http://www.h2o-sports.co.uk/item.asp?P_ID=639&PT_ID=183
Deze heb ik toevallig vandaag besteld. Verjaardagscadeautje.

Maarreh, jij en een Gul?
Heb je weleens van Ocean Rodeo gehoord? Die schijnen, hetzij slechts zeer recent, ook de niche markt van drysuits in te zijn gestapt loser schater

Actually, Ocean Rodeo is ermee gestart en had jaren geleden als eerste een droogpak op de markt voor kitesurf doeleinden. OR pakken zitten wel in een andere prijsklasse. Meest verkochte pak is de Pro en Surf (nu Predator)

voor 2010 zijn de pakken gemaakt van een nieuwe stof die is ontwikkeld door whites diving. Voelt aan als de stof van bv een snowboardbroek. Ongeloofelijk flexibel en ademt veel beter dan wat er op dit moment op de markt is waardoor je veel minder vocht aan de binnenkant van je pak zal hebben na een lange warme sessie. Ook maken OR pakken gebruik van captive suspension waardoor de pakken veel beter op het lichhaam gesneden kunnen worden. Hierdoor heb je betere flexibiliteit zonder dat je een baggy pak hebt.

In algemeen gezegd: Een goed droogpak is gewoon een verademing in de winter. Vooralsnog eerst maar even genieten van een weekendsessie met 20 graden water.....
willems

Antwoord #27 Augustus 26, 2009, 18:32:11
edit2Rapporteer  
weet iemand hier hoe je een drysuit het best onderhoud... moet vooral in de zomer als je die niet gebruikt maar hoe???.
Wouter

Antwoord #28 Augustus 26, 2009, 18:40:59
edit2Rapporteer  
@ willems:

droog en donker opbergen, Zorgen dat alle seals schoon zijn en dan dik in de talkpoeder zetten. Rits open laten.

That's it
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #29 Augustus 26, 2009, 19:29:38
edit2Rapporteer  
Het rubber in het canvas moet je goed in talken om te voorkomen dat het uitdroogt. Verder dienen de lederen riemen alsmede de messing gespen met zuurvrije vaseline te worden behandeld. Je lichaam smeer je het beste in met wrongel of lauwe aspic om overdracht van bacteriën te beperken. De knopen van de gulp oliën met lijbaanolie.

aavullling: Ik vergat bijna er op te wijzen dat de stopverf bij de glazen helm nog enigszins zacht aan moet voelen, anders subtielijk nieuwe erin stoppen!
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #30 Augustus 26, 2009, 21:55:15
edit2Rapporteer  
Haha, neem er nog een !

Zodra het weer 15 graden is dan gaat ie, Pyro Pro, weer aan hoor !
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #31 Augustus 27, 2009, 06:09:19
edit2Rapporteer  
lol  Grin
Gerard
Gast
Antwoord #32 Augustus 27, 2009, 07:38:45
edit2Rapporteer  
domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.

En zo is het!  ThumpsUp

Krijg het alleen warm bij het pompen

Wel on topic blijven Ries, dit soort commentaar hoort meer op een .cum forum thuis.  Grin

Ik heb begin dit jaar het Nordic drysuit van Prolimit gekocht (model 2008 tegen een scherpe prijs) en ben daar zeer tevreden over. Goed, licht pak met goede diagonale rits aan de voorzijde van het pak. Je hebt dus geen hulp van anderen nodig. Fleece truitje en een joggingbroek eronder en gaan met die banaan.   ThumpsUp
Haring High Richardt

Antwoord #33 Augustus 27, 2009, 09:48:08
edit2Rapporteer  
Citaat
Krijg het alleen warm bij het pompen
Wel on topic blijven Ries, dit soort commentaar hoort meer op een .cum forum thuis. 

Pompen of verzuipen  Grin schater

:
Citaat
Die Astro heeft de rits aan de voorkant. Op Hanglos is een review te lezen dat met o.a. uithaken je nogal last van de rits hebt. Het advies is dan ook voor kiten e.d. de rits aan de achterkant te nemen zoals de Enforcer.

Geen problemen mee en bij de astro zit een beschermlaag over de rits heen voor slijtage. Het makkelijkste is dat je het pak alleen kan aan en uittrekken.  ThumpsUp

En natuurlijk wat voor mij het belangrijkste was met de rits aan de voorkant : PISSEN wanneer jij dat wil en niet afhankelijk ben van iemand die je rits van achter moet losmaken  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Augustus 27, 2009, 10:17:28
edit2Rapporteer  
Hier de review van de Astro van Magic Ed voor Hanglos.nl

http://www.hanglos.nl/news/87923/kitesurfnews-review-gul-astro-drysuit-2009.html
(HJ) MINI-ME

Antwoord #35 Augustus 27, 2009, 10:50:17
edit2Rapporteer  
Hier de review van de Astro van Magic Ed voor Hanglos.nl

http://www.hanglos.nl/news/87923/kitesurfnews-review-gul-astro-drysuit-2009.html

Klopt en ik heb daar ook mijn reacties gepost en veel in fo gezet in het topic van vorig jaar. Volgens mij kun je daar alle info uit halen..

Ik heb dus ook een GUL enforcer en kan niet wachten op de dag dat ik hem weer aan kan trekken. Lekker rustig op het water, makelijk en warm omkleden en meer bewegingsvrijheid.

Heb in de winter met het pak gevaren van 0c t/m 15c

Succes
Gerard
Gast
Antwoord #36 Augustus 27, 2009, 11:04:47
edit2Rapporteer  
Ik heb dus ook een GUL enforcer en kan niet wachten op de dag dat ik hem weer aan kan trekken. Lekker rustig op het water, makelijk en warm omkleden en meer bewegingsvrijheid.

YEAH!!  Joepie
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #37 Augustus 27, 2009, 21:54:13
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu de winter door in mijn 5/3 + titaniumshirt met cap er aan vast.

Ik ben nu ook aan het kijken voor een drysuit maar daar moet neem ik aan een losse cap bij? De nekseal sluit je die dan ook om je cap heen of draag je die er overheen [als dat al gaat]?

Misschien een idee als er liefhebbers genoeg zijn er een aantal te bestellen?
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #38 Augustus 27, 2009, 21:58:07
edit2Rapporteer  
alles over de seals heen (boots, handschoenen, evt. cap)
GetHigh

Antwoord #39 Augustus 28, 2009, 09:20:49
edit2Rapporteer  
Ik had de Gul Force 2009 besteld bij h2o-sports in de UK. Kreeg een mailtje dat ze net de laatste  verkocht hebben, maar dat ze over 7-10 dagen de nieuwe collectie krijgen van 2010. Ze bieden me nu een ander pak aan of even geduld te hebben en het pak van 2010 te krijgen voor dezelfde prijs. Ik wacht nog wel even dus. goeie service bij die gasten had e.e.a. al wat gemaild met ze en krijg snel een reactie terug.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.