Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Wat zouden die belangrijke veranderingen dan kunnen zijn? Er is nog niets bekend op het internet, heb al lopen zoeken. Ik vermoed dat halverwege deze maand de info over de nieuwe kite wel vrij zal komen, net als vorig jaar.
Ben van plan mijn collectie Bandito's uit te breiden, maar wacht ook even tot het nieuwe model, of toch de Revolt voor de dagen met echt veel wind (7m2)
|
|
|
michiel v geel
|
lijkt mij gewoon een getweakte bandit.
de fouten van de bandit oplossen neem ik aan
|
|
|
michiel v geel
|
igg wachten tot de nieuwe uit is dan de ''oude'' gelijk goedkoper of je kan de ''betere'' kopen
|
|
|
pigs
Geen avatar
|
"lijkt mij gewoon een getweakte bandit."
"de fouten van de bandit oplossen neem ik aan"
Ik moet zeggen dat F-one op dat laatste met een eerste Bandit goed heeft opgelost. Er waren problemen maar die zijn al met nieuwe lichtingen opgelost.
Groet,
Pigs
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Dat waren constructieproblemen met de strut/LE aanhechting. Ik kan ook niet anders concluderen als ervaringsdeskundige dat dit goed is opgelost vanaf de 3e levering (medio Jan/Feb 2008) Tevens zijn de bridals op hetzelfde moment iets aangepast waardoor ze al best lang meegaan vergeleken bij andere merken. Maar wat van Geel bedoelt is de "fouten" of "mindere punten" aan de huidige Bandit. Wel: - Het geklapper van de wingtips in het low-end. Je merkt er niets aan in de vliegeigenschappen, maar het irriteert wel een beetje aan een 2008 kite.
- Het doorbuigen van de 7.5m2 wanneer niet hard genoeg opgepompt (knalhard) in hele harde wind.
- Aanhechtingspunt 5th safetylijn vlak onder het wartel. Die gaat snel kapot als je je safety gebruikt hebt tijdens het kiten
Niet: - De barkrachten.
Valt hier buiten hoewel ik me voor kan stellen dat F-one de 2009 Bandit iets minder druk zal geven vanwege de vele kritiek hierop. Naar mijn mening onterechte kritiek want het betreft hier onbekendheid met het product. Als je veel bardruk hebt dan trek je te hard aan de bar. Omdat de kite niet stalt merk je daar als onervaren kiter niet veel van.
Zaken waar prima mee te leven valt, maar waarvan ik wel denk dat F-one ze aangepakt zal hebben. Voor de rest kan ik me niet voorstellen wat er nog te veranderen valt. Low en high-end zijn al ongekend voor een kite zonder 2:1 bar.
|
|
|
Alibali
|
F-one Bandit - dos .... T gaat hard, ik heb zelf 2nd edition 11 en 7,5 black coloured Ik kan me niet voorstellen dat er veel veranderd is. Maar wat een waanzinnige top kite's Mits (kei) hard opgepompt heb ik geen last van geklapper van het doek. Bardruk valt waanzinnig mee, vroeger had m'n X2 dubbel ze veel bardruk... Rest is de bar simpel en easy met genoeg safety ... En dan dat herstarten, nix doen en dan start ie vanzelf... geweldig. Vroeger zwom ik me de ziekte bij een crash .... Vanmiddag weer 's m'n 7,5 uitlaten.... wordt weer fun hebben op Scheef.
|
|
|
diesel oo7
|
bij welk kitesurfmagazine dan?
|
|
|
Gwensio
|
de gewone ksm! de 3 en 4de bladzijde;)
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
F-one Bandit - dos .... T gaat hard, ik heb zelf 2nd edition 11 en 7,5 black coloured Ik kan me niet voorstellen dat er veel veranderd is. Maar wat een waanzinnige top kite's Mits (kei) hard opgepompt heb ik geen last van geklapper van het doek. Bardruk valt waanzinnig mee, vroeger had m'n X2 dubbel ze veel bardruk... Rest is de bar simpel en easy met genoeg safety ... En dan dat herstarten, nix doen en dan start ie vanzelf... geweldig. Vroeger zwom ik me de ziekte bij een crash .... Vanmiddag weer 's m'n 7,5 uitlaten.... wordt weer fun hebben op Scheef. Absolute topkite, en jij snapt het wat betreft die bardruk De enige keer dat ik er een beetje kritiek op had was na het testen van een Waroo08 7m2 in 7Bfrt. Die kon ik met een hand besturen tijdens het golfrijden, daar de Bandit toch echt wel twee handjes nodig had op dat moment. Moet erbij zeggen dat het wel de 9m2 was, de 7.5m2 heeft iets minder druk als de 9m2 weet ik uit ervaring. Kan iemand dat KSM artikeltje ff inscannen en hier postten? Ze hebben blijkbaar een primeur want werkelijk nergens anders is er iets over te vinden. Ik wil ook een kleinere Bandit, dat gaat niet lang meer duren voordat ik hem heb
|
|
|
michiel v geel
|
ey maar michiel, waneer kom jij eens naar katwijk?
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
OT: ey maar michiel, waneer kom jij eens naar katwijk?
Ik werk momenteel weer veel en zit nu bij een klant dicht bij de Slufter. Dus daar ben ik de laatste tijd of Autoplaya. Zodra ik weer wat in de slappere was zit kwa tijd kom ik zeker een keer met de locals zoals jij, Mick en R@bert knallen op Kat @ Mark87: Plaats dan die foto, er is nog niets bekend. Wel top van KSM dat ze echt eens een primeur hebben
|
|
|
mbetz
|
In de Kiteboarding.de staat ook een advertentie van de Bandit Dos... Staan geen prijzen bij of wanner-ie beschikbaar komt.. 't Gaat wel steeds sneller, miden in het 2008 seizoen de 2009 kites, goed vor de handel die nu nog met een vorraad 2008 kites zit!!!! Misschien komen in November dan de 2010 modellen?????
|
|
|
Morres
|
het is nu langzamer dan vorig jaar, toen was er in maand 5 al een 2009 kite, staat mij bij, dus het gaat nu wat langzamer, moicht ook wel. Want mensen pikten het niet meer.
|
|
|
mbetz
|
Niet alleen voor de gebruikers (wij kiters) maar ook voor de handel is het shit. a. Wij varen na een paar maanden al met een veroudert model. Opzich nioet echt erg maar door de snelle opeenvolging van verschillende modelen is de prijs erosie op je aangeschafte kites enorm. b. De handel moet ieder jaar kites inkopen bij de leverancier/importeur. De handel heeft dus nog voorraad van 2008 modellen en de klanten komen nu al binnen met vragen voor 2009 modellen... De oude kites moeten nu met meer koriting verkocht worden (goed voor ons konsumenten, maar weer minder marge voor de handel)...
|
|
|
mazzomrx
|
...prototype????......ze hebben allemaal ondertussen denk ik wel een prototype. Denk je nou echt ook dat een autofabrikant nu al geen protoype heeft zijn nieuwe model voor 2009?? The choice is clear. Hoe zou Madagascar zijn als kiteparadijs??
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
In de Kiteboarding.de staat ook een advertentie van de Bandit Dos... Staan geen prijzen bij of wanner-ie beschikbaar komt.. 't Gaat wel steeds sneller, miden in het 2008 seizoen de 2009 kites, goed vor de handel die nu nog met een vorraad 2008 kites zit!!!! Misschien komen in November dan de 2010 modellen?????
Hmmm, de nieuwste uitgave moet ik snel gaan halen, wist niet dat hij al uit was. Overigens heb ik vorig jaar eind juli al aan de Bandit gehangen, dus het is precies een jaar geleden. Tevens begint eind onze zomer de zomer van het zuidelijke halfrond, wat ook een grote afzetmarkt is.
|
|
|