onervaren,dus een lijnen vraag

richard1978

Geen avatar

Berichten: 7
Juli 08, 2008, 21:43:18
edit2Rapporteer  
Heb net 1 lesdag achter de rug, en een vlieger met board gekocht. Nu ben ik zondag wezen bodydragen met me iegen vlieger, want varen hoop ik met me 2e lesdag te leren. Daarna ga ik pas zelfstandig proberen.

Maar wat me wel opviel was dat de vlieger over heen kwam. Dus tegenwind in. Welke lijnen moet ik dan verzetten?

Het is een Nash Raven 12m2 met een 5 lijns systeem
stuur:  rood, blauw
power:  2x grijs.
5e:  geel

Ik vermoed de 2 power lijnen 1 knoopje opschuiven zodat de vlieger wat meer wind vangt

m.v.g richard
180cc

Berichten: 186
Antwoord #1 Juli 08, 2008, 21:52:33
edit2Rapporteer  
Ik zou het als beginner NIET gaan leren met een Raven die kite straft je fouten hard af!
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 Juli 08, 2008, 21:52:50
edit2Rapporteer  
Twee opties:

1 de powerlijnen 1 knoopje naar de kite toe (net boven je powerstrap);
2 de stuurlijnen (rood en blauw) aan de barleaderlines 1 knoopje dichterbij de bar zetten.

In het algemeen de kite niet op 12 uur houden maar 13.00 of 11.00, dan kan ie niet over je heen vliegen.

Succes !
richard1978

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #3 Juli 08, 2008, 22:04:02
edit2Rapporteer  
Oke wat betreft die lijnen zat ik dus in de goede richting............. thanx

Wel vreemd want de raven is me 2ehands in een winkel aangeboden als goed te varen kite waar ik voorlopig nog mee voorruit kan in de toekomst. (en ze wisten van me beginners status) En dat terwijk er nog een stuk of 20 andere lagen van dezelfde prijs. Dus me een oor aannaaien leek me vrij onnodig.
180cc

Berichten: 186
Antwoord #4 Juli 08, 2008, 22:58:10
edit2Rapporteer  
Welk jaar komt die Raven?
globe

Berichten: 1143
Antwoord #5 Juli 09, 2008, 09:23:51
edit2Rapporteer  
Ik zou het als beginner NIET gaan leren met een Raven die kite straft je fouten hard af!

Als het een Raven 1 is wel.. Met een Raven 2 en 3 kun je prima leren kiten. Zijn stabiel, depoweren goed voor een C-shape. Mijn vrouw (60 kg) voer het liefts met mijn Raven 3 vorig jaar, ze verkoos deze boven een Rebel, Boxer en een Torch namelijk. Waarom? Vanwege de lage bardruk, voorspelbaarheid en de stabiliteit.


Ontopic: Je moet waarschijnlijk je stuurlijnen (blauwe en rode) een knoopje dichter naar je bar zetten. Je kite hangt dan wat meer 'achterover' en vliegt minder snel over je heen. Zoals hierboven al aangegeven. Bij minder wind kun je ook de voorste aanhechtingspunten op je kite op het achterste lusje zetten. Dit is het lusje wat het verst van je Leading edge zit. Let wel op dat je kite dan minder depowerbereik heeft dus alleen met minimale wind doen.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #6 Juli 09, 2008, 11:42:26
edit2Rapporteer  
Ben zelf begonnen met Raven 1, zonder les, niet aan te raden maar wel te doen....
Succes dude. Zorg voor veel ruimte downwind en alles komt goed.
groeten bramme
180cc

Berichten: 186
Antwoord #7 Juli 09, 2008, 12:09:19
edit2Rapporteer  
RavenII heeft juist stuk meer power ik heb zelf de 9 als je daar iets fout mee doet straft die je goed af. Maar als je hem onder controle hebt ga je hooooooog
richard1978

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #8 Juli 09, 2008, 18:08:20
edit2Rapporteer  
Het is een raven van 2006.   beetje bruin/grijs/groen. Met fluo oranje opblaas gedeeltens.

nogmaals bedankt voor alle reaties. snel en duidelijk.....
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Juli 09, 2008, 20:04:13
edit2Rapporteer  
Dat is juist het powerbeest in de range.
Raven 1 is lekker ,3 ook. Maar de raven II uit 2006 is een enorm powerbeest.

Maakt allemaal niets uit, als je hem maar in de juiste (onderste) windrange gebruikt.
Deze kite is wel enorm stabiel, dus verzet je lijnen zoals marcel zegt en dan heb je er met weinig wind een topkite aan. Later kun je met meer wind gaan proberen.

SUcces!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.