snah.siub
|
Ik heb toevallig voor het hardlopen een Garmin Forerunner 305, maar ik weet niet of die waterdicht is. Ik zal het eens uitzoeken, kan je ook m'n hartslag zien bij de bijbehorende snelheid Maar ik ben ook wel nieuwsgierig hiernaar! Zijn er uberhaupt snelheden bekend van een 'normale' kiter?
|
|
|
snah.siub
|
Waterdicht volgens IEC 60529 (IPX7) norm. (Onderdompelbaar voor 30 minuten op 1 meter diep) Hmm ik kan hem wel eens een keertje omdoen, maar ik als beginner zal vast niet zo hard gaan
|
|
|
Roderick
Geen avatar
|
Waterdicht volgens IEC 60529 (IPX7) norm. (Onderdompelbaar voor 30 minuten op 1 meter diep) Hmm ik kan hem wel eens een keertje omdoen, maar ik als beginner zal vast niet zo hard gaan Klinkt als niet doen! Horloges die minder dan 30 mter waterdicht zijn gaan ook kapot... Je hebt wel bij bijvoorbeeld de Bever van die tasjes die je om je telefoon kan doen om hem waterdicht te maken. Dat werkt naturlijk ook voor een gps. Zie ook: http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp?mnu=news
|
|
|
snah.siub
|
Ik heb zo'n tasje voor m'n telefoon ook inderdaad, maar ik denk dat die best wat GPS signaal tegenhoud ..
Die gasten op die link van je gaan best hard, man man ..
|
|
|
xray
|
Tasje werkt prima! Is erg leuk met gps, niet alleen de top maar ook de gemiddelde snelheid en de afgelegde afstand zijn leuk om te weten. Helemaal leuk om op een kaartje te zetten zoals hier http://www.ttsm.com/map.php5?t=6846
|
|
|
naishdude
Gast
|
Ik heb een uurwerk, waar ook een losse GPS bij zit, die neemt de gelopen/gevaren afstand op en toont je ook op het moment zelf je snelheid. Ik was eens met mijn 7.4m zeil en surfboard onderweg en men zoon met Kite over een afstand van ongeveer 7 a 8km haalden we snelheden van 43 to 47 kmh...en dan was er nog niet zoveel wind en we zijn helemaal geen speedfreaks en of speed materiaal...was op zee , dus ik denk dat de snelheden die een goede kiter kan halen wel behoorlijk hoog liggen ...
|
|
|
Snowman
|
Interessante link. Leuk dat je route kunt afspelen zo zie hoe iemand vaart. Die link is trouwens een down-winder of up-wind? Staat geen windrichting bij (of mis ik wat) Zal wel down-wind zijn gezien de rechte lijn terug (bedoel je gaat als je upwind vaart toch niet terug over strand?). Ga binnenkort op vakantie in Frankrijk zal eens kijken of ik ook zoiets voor elkaar krijg...
|
|
|
xray
|
Downwind en dan met de auto weer upwind
|
|
|
remco81
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
He snah.siub ik weet wel dat er ook voor het hardlopen van die horloges met gps zijn. Maar je hebt ze ook die maar registreren tot 30 km per uur weet niet of die van jou geen limiet heeft succes zou wel leuk zijn als je het weet
|
|
|
|
Jordi_1990
|
ik vaar met een garmin foretrex! topding (gebruikte hem voor het speedsurfen) ik heb hem voor de zekerheid (hij is wel waterdicht maar bij crashes komt er veel druk op te staan!) in een aquabox (zijkanten zijn wel zacht dus knoppen gewoon te bedienen).
|
|
|
Flakkee-John
|
ik heb ook een forerunner 205 en werkt top. Geen problemen ermee.
kom met beetje redelijk water op de Brouwersdam makkelijk boven de 50
|
|
|
leeany
|
je zou eigenlijk eens moeten vragen hoe die buggyers dat doen, die gebruiken dat ook heel veel! ( wrs ook waterdicht )
|
|
|
Fré
|
Bij Decathlon hebben ze een van Geonaute, Keymaze 300 als ik me niet vergis. Wordt aangeprezen als zijnde waterdicht en bruikbaar voor surfen...
Is leuk toestel en best goedkoop (99eu), zou't alleen niet helemaal vertrouwen wat waterdicht betreft. Polsbandje zit beetje in de weg om in je pak te stoppen, vrees ik... Heb't nog niet geprobeerd, maar zou er ook wel een plastic omhulsel ronddoen...
|
|
|
|