North bar die in de twist gaat (5e lijn steeds strakker na draaibeweging)

Bossy

Berichten: 338
Juli 21, 2008, 12:39:01
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik merk dat als ik back of front rolls maak de middelste lijn van de bar draait en de 5e lijn steeds strakker komt te staan (oftewel niet meer terugdraait ThumpDown).  De 2007 draaide mee de 2008 niet!! ThumpsUp Ik weet dat ik dan de andere kant op moet rollen maar dat zit nog niet in het arsenaal van tricks. Hebben andere mensen hier ook last van of heeft iemand al een oplossing gevonden? ListenToMe
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 Juli 21, 2008, 18:55:37
edit2Rapporteer  
downloopje proberen mssn?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juli 21, 2008, 22:01:07
edit2Rapporteer  
Dde 2007 bar heb ik, en die draait ook niet terug. Nu heb ik een 4 lijns bar met swiffel met kogellagers. Die werkt hardstikke slecht vanwege zand en zout. Ook hier treedt het probleem op.

Sommige barren zoals die van Best en SS hebben die spinner binnen handbereik, zodat je dat ding een zwiep kunt geven.

Bij North en vele andere barren is het wat Nature zegt: elke rotatie vooruit er weer uit roteren en vise versa. Dat is het enige wat werkt, of zelf op het strand om de zoveel sessies de lijnen uitlopen en uitdraaien
piede

Berichten: 1689
Antwoord #3 Juli 22, 2008, 09:42:42
edit2Rapporteer  
Ik denk na elke sessie ff uitdraaien, want als er ongeveer 10 rotaties in je 5th zitten werkt deze als safety al niet meer naar behoren door de wrijving die dan gaat ontstaan.
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #4 Juli 22, 2008, 10:00:42
edit2Rapporteer  
Ik draai het er ook na elke sessie uit.

Bij bij ontstaat het meestal doordat de backroll zou eenmaal makelijker is tegen een brekend golfje dan de andere kant op. Leer even om te draaien met een downloop. (Is niet zo moeilijk. Je moet het gewoon ff doen.) dan kun je eerst omdraaien met een downloop, en dan een backroll tegen een brekende golf doen. Kloppen je lijken weer. Backroll als je de andere kant op vaart lost het probleem natuurlijk ook op, of frontroll, maar dat is waarschijnlijk moeilijker.

Tip om makkelijk met een downloop om te draaien:
Kite onderlangs naar de andere kant sturen, en goed downwind varen. Hoe harder (en rechter)  je downwind vaart, hoe minder je kite trekt. Als de kite eenmaal draait kun je natuurlijk ook nog je bar los laten om druk te lozen. Niet gaan springen, gewoon contact met het water houden. Dit kost natuurlijk onwijs veel hoogte, maar naarmate je er meer aan went, kun je met een steeds kleinere boog (En dus meer druk) omdraaien.

Nog een reden om dit te willen: Het is veel leuker om met omdraaien snelheid te houden dan stil te vallen...

Oefen dit de eerste keer wel ff in diep water. Als je het gevoel gewend bent kun je het rustig in de branding doen...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.