Stallen?

Quintijn

Geen avatar

Augustus 01, 2008, 06:57:45
edit2Rapporteer  
Hey,

Eerst even voor de duidelijkheid, ik zit voor werk in amerika. Dus vandaar dat ik deze vraag hier stel, en niet gewoon op het strand in NL.
Ik ben vandaag weer ff gaan kiten. Heb een 9m naish shockwave sle en een 12m naish boxer (C-kite).
Blijkbaar stond er te weinig wind voor de 9m dus ben ik naar de 12m overgestapt.
Nu had ik zo een irritant probleem, wat mij hier dus niet uigelegd is met lessen.
Vrij vaak viel de kite uit de lucht, maar had duidelijk genoeg power. Hij trok als een gek als ik startte.
Ook wanneer ik wil starten vloog de kite langzaam over mezelf heen.
Heb het gevoel dat er iets verkeerd staat afgesteld.

Alvast bedankt,
Quintijn
chico

Antwoord #1 Augustus 01, 2008, 10:45:37
edit2Rapporteer  
Als je kite over je heen vliegt (bij de C-kite) dan zijn je depowerlijnen te kort of je stuurlijnen te lang. Heb je de kite wel gedepowered op de strap?? Meestal kan je nog wat met knoopjes op je lijnen doen. En hoe is het met je 5e lijn. Als die op de C aanwezig is! Deze moet niet strak staan.
Emiel

Antwoord #2 Augustus 02, 2008, 09:28:18
edit2Rapporteer  
meer depoweren, zeker weten!
chico

Antwoord #3 Augustus 02, 2008, 11:24:14
edit2Rapporteer  
meer depoweren, zeker weten!

Yep, je hebt gelijk het natuurlijk meer poweren. Slip of the mind.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.