pim89
|
Ik vaar de torch 7 meter.. Kleinere maten torch zijn stabieler geworden. Ook krijgen de kites elk jaar meer lift. En geloof mij met de lift zit het zeker goed. Verder kan ik weinig vertellen over de andere maten een 7m in 30 knopen is niet te vergelijken met een 12 m in 18 knopen..
Maar ik begin nu een beetje met railys en uithaken is easy met de torch daar is hij immers voor he
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Niels waarom geen warroo? Overigens als je die torch hebt wil ik deze ook eens proberen. Niels wat denk je er trouwens van om ergens in mei met Chriz, Peter, Jeroen op kite vakenatie te gaan. Ik moet namelijk de schade gaan inhalen, wat ik de komende tijd moet missen.
|
|
|
Lex
|
Niels waarom geen warroo?
Hij mist het explosieve...
|
|
|
NIELZZZZ
|
beetje off topic maar mei wil ik wel weekie mee hoor.... ben niet zo weg van bow erik daarom geen waaroo
|
|
|
ItsMe.Erik
|
beetje off topic maar mei wil ik wel weekie mee hoor.... ben niet zo weg van bow erik daarom geen waaroo beetje off topic maar mei wil ik wel weekie mee hoor.... ben niet zo weg van bow erik daarom geen waaroo Van de vakantie komen we nog wel op terug. Maar ik heb overigens ook wel goede verhalen over de nieuwe Vegas gehoort. Maar ik weet niet of deze ook dat explossieve heeft. De vegas is meer freestyle gerelateerd dan de oude versies dit waren intermediate kites. De Torch heeft overigens wel een goed low end en is van alle markten thuis.
|
|
|
NIELZZZZ
|
ja maar nadeel van north vind ik de cambattens daaar wil ik vanaf en weer die bar waar het foam snel van loslaat(weet niet of dat ook bij de 08 is)
|
|
|
Shooter
|
Ik vaar ook de Rhino 6 met een 9 en 12m en mis het explosieve en de hangtime van de kite, terwijl deze kite daar juist in zou moeten uitblinken. Gek genoeg spring ik hoger en beter met de traditionele Diesel. Zover ik heb begrepen is de Torch een freestyle kite! Misschien toch een totaal andere kite zoeken. De Fuel misschien?
|
|
|
NIELZZZZ
|
feul is toch ook freestyle bijna zelfde als de torch denk kwa eigenschappen alleen vind ik naish bar beter dan de nieuwe ss bar en al wil je met de rhino hangtime hebbe moet je m rustig insturen. en ik wil juist rammen en vliegen dan
|
|
|
|
|
NIELZZZZ
|
erik jij vaart toch ook 2008 feul? dan zit die depower toch bij je chickenloop. morgen ga ik kijken voor nieuwe torch heb nu me 9 meter rhino verkocht alleen de 12 nog
|
|
|
ItsMe.Erik
|
erik jij vaart toch ook 2008 feul? dan zit die depower toch bij je chickenloop. morgen ga ik kijken voor nieuwe torch heb nu me 9 meter rhino verkocht alleen de 12 nog Ik vaar zeker de Fuel en ik ben er zeer over te spreken. De depower zit bij de chickenloop, alleen bij uitgehaakte tricks is het wat onhandig met depoweren, maar anders heb je de depower nooit nodig. Je kunt ook de oude bar gebruiken (4 line), dan heb je hier geen last van. De Fuel heeft een giga high end, Over de low end van de 11 ben ik niet echt te vreden. De 7m2 daarintegen heeft echt een mega bereik. (voor een C-kite dan) Ik vaar de 7 van 25 tot 40 knp en de 11 fuel van 18 tot rond de 33. Maar de Fuel is meer voor wakestyle gemaakt, wat ik overigens aan het oefenen was met chiz. ha ha ha. en niet voor mega sprongen. Alhoewel Leon ze er ook aardig uitknalt
|
|
|
NIELZZZZ
|
torch geworden hoor vandaag mee gevaren wat een topkite veel relaxter met uitgehaakte tricks dan rhino
|
|
|
ItsMe.Erik
|
torch geworden hoor vandaag mee gevaren wat een topkite veel relaxter met uitgehaakte tricks dan rhino Toppie. Goede keus hoor goede verhalen over de torch is het een 2008?
|
|
|
jurrr
|
ik zou nog ff wachten tot dat de torch 2009 uit is die ziet er echt gruwelijk uit en zou vast ook wel lekker varen
|
|
|
NIELZZZZ
|
ja is 2008 erik 2009 is weer stuk duurder en denk dat er niet veel veranderd aan een c shaped kite hij vaart eerlijk super dus ben er tevreden mee en voor leuk geld in nederland. 2009 zou weer stuk duurder uitvallen
|
|
|
ItsMe.Erik
|
ja is 2008 erik 2009 is weer stuk duurder en denk dat er niet veel veranderd aan een c shaped kite hij vaart eerlijk super dus ben er tevreden mee en voor leuk geld in nederland. 2009 zou weer stuk duurder uitvallen Welke maten (maat) heb je gekocht?
|
|
|
NIELZZZZ
|
je weet ik kan niet zonder de vertrouwde 9 en 12 meter ben je al beetje vlot met herstel erik..trouwens ik durf eindelijk te loopen pieces of cake met deze kites haha
|
|
|
ItsMe.Erik
|
je weet ik kan niet zonder de vertrouwde 9 en 12 meter ben je al beetje vlot met herstel erik..trouwens ik durf eindelijk te loopen pieces of cake met deze kites haha Ik zit eraan te denken om ook een 12 torch erbij te kopen om het low end van de Fuel te compenseren. een torch moet je al van ongeveer 14-15 kpn kunnen varen, dit in tegenstelling van de Fuel 11 (18 kpn) en de 13 en de 15 Fuel vind ik toch te traag. Zijn het nog de pussy loops. Net zoals de helft van mij loops of ben je gelijk ruig begonnen. Ik denk natuurlijk het laatste. Herstel tja. Nog minimaal 2 weken op 2 krukken en dan rustig 2 weken op 1 kruk proberen. Daarna mogen de krukken weg, maar ik moet dan rustig aan blijven doen. Volgens de Orthopheet moet ik daarna nog eens 6 weken rustig aan doen, maar ik zit eraan te denken om dan wel rustig met varen te beginnen, maar zonder sprongen of gekke dingen. (Niet verder vertellen, ha, ha, ha). Ik kan natuurlijk over 4 weken wel proberen om foto's te nemen, mocht je dat leuk vinden. Maar dat spreken we dan nog wel eens af. Effe mobiele nummers uitwisselen, dan komt het vast goed. Chrizz heeft trouwens mijn nummer. Het hoe gaat het met zijn uitgehaakte loops? Ik ben nu 2 weken uit de running, voor mijn gevoel lijkt het al ruim 1 maand. Pfff nu nog eens 8 weken geen kiten. Ik denk dat ik gek word.
|
|
|
NIELZZZZ
|
ik heb inderdaad de torch gevaren met 14/15 knopen zaterdag was goed te doen liep netzo veel hoogste als chriz met 13 fone. me loops waren wel beetje pussy ja maar wel meteen uitgehaakt. heb alleen 1 probleem met me torch er zit denk een braampje aan me bar want me depowerkoord slijt te snel vind zelf dus ff kijken anders ff terug. fotos op zich wel keer lauw denk dan bellen we wel ff. beter schiet het herstel wat sneller op na de zomer weer beulen...
|
|
|