Hallo Limbosurf. ik zou voor een 11 gaan, je denkt dan veel overlap met de 9 maar die 11 is groot zat, een 13 wordt te groot .... voor je 78 kilo tenzij je met 2bft wil kiten :-) Ik vaar zelf de 11 en 7,5 en is een goede combi .... Succes
11 lijkt mij ook de goede maat. (Ik heb ook een 11 zoals je waarschijnlijk weet ) Ben ongeveer 75 kg en kan met de 11 bij ik schat zo'n 12 knopen hoogte houden.
Ik heb ook een 11/9 combi, maar ik zou of helemaal niets groters nemen, want de 9 is al groot zat voor lichtweer, of meteen voor de 13 gaan. Alles groter dan de 9 is eigenlijk een grote lichtweerkite, en dan zou ik meteen voor de grootste gaan. Toen ik de 11 kocht dacht ik dat dat de kite was die ik zou varen in 70% van de gevallen, maar dat is hij absoluut niet geworden. Dat is de 9, met als goede tweede de 7.5. De 11 is voor die (zeldzame) lichtweerdagen, en dan kan je beter meteen een echt bakbeest nemen.
Ik begrijp uit je vraagstelling dat je nu te lang aan de kant moet blijven staan bij lichtere wind. Klopt dat?
Toen ik je post eerst las, dacht ik dat het wellicht slimmer was om een groter lichtweerboard te kopen dan een grotere kite. Na beter lezen mijnerzijds (doh!) blijkt dat je die al hebt.
Met hoeveel knopen wil je het water op kunnen, en met hoeveel kan je nu? Of wil je die grotere kite in plaats van dat grote board gebruiken?